Za 12 kg to vedeli spravit v 2016,odvtedy ide vaha stale hore.
Tak
ramy su odvtedy o kilometer dlhsie, karbonove maju na sebe viac materialu nez hlinikove Banshee monstra (plati aj pre Yeti,etc.), urobit pevny a tuhy 30mm
rafik daco vazi bez ohladu na material, to iste gumy s nepapierovymi bokmi a neposledne teraz 12kove kazety. Pod tych 14kg s pedalmi sa pri endure samozrejme da dost ked cela vybava je high-end a je orientavana na vahu (
kluky ako Next R/SL, <sub 300gramove platformy, lahke teleskopky ako OneUp, lahke kazety ako tie ZTTO, naboje 240s a lahsie,etc..) pri cca 5+ tisic budgete sa tam uz da dostat.
Na druhej strane, ludia jazdia aj hlinikove tanky ako napr. Transition, Nicolai, Pole,etc.. s DoubleDown Maxxismi a taky build na 16kg iba zacina. Dnes kvalitne enduro vazi kludne viac nez DH bike. Cize je to silne relativne, u nas je skor gramarska tradicia a vsetci maju este zafixovane v mysli vahy ked boli papierove hliniky od Giantu co praskli ked sa na ne clovek skaredsie pozrel.
A mozno len znacky prestalo bavit pouzivat stale "It's pre-production model, we promise final version will not break" :- D
to je mozne.. s narastom pevnosti a odolnosti rastie aj vaha... kazdopadne prestavam chapat rozdiel medzi caprou a jeffsym tak isto ako medzi RS pike a lyrik.. ok ked nepocitam minimalne rozdiely vo vahe..
Inak toto je dobra pripomienka ze dnes uz zdvih napr. vobec vela neurcuje. Mne over-forknute trailbiky s 36tkou a Minionami nepridu teda o nic mrstnejsie ani lepsie slapajuce nez standardne 160/160+ enduro a vaha identicka.