Máte niekto skúsenosť s prepravou biku vlakom? Viem, ze spešniny zrušili, a chceli by sme ísť s kamarátmi na Oravu a zobrať biky. Vraziť takmer 10.000 do strešného nosiča (4 biky) sa mi zdá dosť veľký prepich. Zaujímalo by ma, či je to možné a ako to funguje. Samozrejme aj približná cena. Vopred ďakujem!
siel som minuly rok ba - zulova(lesom na ciernu vodu tak 20min). Ako hovori magez posledny prestup lipove lazne - zulova je motoracik, ale debatovali sme so sprievodkinou a hovorila ze niekedy tam ma aj 10 bajkov lebo vsetci idu na RS. Celkovo to hodnotim dost dobre tu cestu, hlavne web ceskych drah vies si vsetko pekne zarezervovat vopred.
edit: Inak BA-Brno sme isli regiojetom je to o dost lacnejsie ako EC. Bicykel tusim za euro alebo dokonca zadarmo ale max 3ks.
Dnes ma dosť prekvapil obľúbený prepravca Plgr. kapitáňa, horko ťažko som zohnal lehátko do končín, kde nie je nič, ale lístky na bicykel na internete ešte len “pripravujú”. No nič, kúpil som si na stanici. Teta sa pýta, či chcem na bajk aj miestenku, radšej som si vzal. Prekvapko pri vlaku - žiadny vozeň, do ktorého by sa dal niekomu bajk podať. Cvikmajster vraví, že treba ho zamknúť o háky v tom vozni s otvoreným priestorom, ja som o 4 vozne ďalej. Čo tam ráno nájdem, to sa ešte uvidí.
No naposledy som šiel z BA do PN vlaknom a brali sme s priateľkou bajky. Vlak plný, do vozňa kde je ten výťah mi ho zobrať nechceli, iba na nás kričal štikmajster, že máme naskočiť do nejakého vozňa, kde ľudia stáli už pri záchodoch. Takže to bola fakt sranda sa cez nich predierať aby sme to mohli zavesiť na tie háky. Fakt katastrofa.
My sme sli v piatok rano nejakym rychlikom smerom na levice bb a kosice a mali sme aj miestnenku na bajky a poslali nas do vagonu ktory je len na batozinu co je len prazdny vagon bez akychkolvek drziakov a vraj ze si ich mame polozit na zem lebo budu inac lietat tak to som im povedal ze ani nahodou nepolozim cestak za dvojku len tak na zem nech sa tam sucha a isli sme do ineho vagonu kde boli dva haky a tam sme si to zavesili. Blbe bolo ze sme boli traja ale nejak sme to tam upratali tak ze to nezavadzalo v chodbe a sedeli sme hned v tom kupecku vedla bajkov a videli sme cez take okienko na ne.
Mne sa zasa raz v tom batožinovom vozni horko ťažko podarilo zavesiť moje 29" kolesá na hák. Pri výstupe sa nedal bike zložiť, rýchlik už chcel odchádzať a ja som spotený bojoval s hákom
Napokon sa bajku nič nestalo, ale nebol to dobrý pocit. Naspäť mal rýchlik plošinu pre vozíčkárov a bicykel tam zamkli. Len ma zarazilo, že som nedostal nijakú potvrdenku a netuším podľa čoho cvikmajster vedel, že bicykel pýta na konečnej oprávnená osoba.
Inak keby som išiel Poľanou, netuším ako by riešili tú výluku, kde je náhradná autobusová doprava (kdesi pri Zvolene).
Možno by od teba pýtal lístok pre bike. Odo mňa to síce tiež nepýtal keď mi bike vykladali. Neviem no. Tiež to neviem porovnať so zahraničnými prepravcami ako to funguje v iných krajinách.
Holandsko - v ic a regio vlakoch je niekolko voznov kde je miesto s prioritou pre biky - da sa ich tam tolko kolko sa narve, nik sa o tvoj bike za 2ku nebude rozrusovat, ludia si nan hodia svoj v hodnote dva cela nula eur . Pocas peak hours do vlaku s bikom ani nemozes
Nemecko - ic casto myslimze bike ani neberie,mozno sa to uz zmenilo, ale aj pre to sme sa este neboli pozriet do cierneho lesa a inych miest ktore mame relativne blizko
Eurostar/Thalys - jeden z nich tusim bike ani neberie, v druhom si treba rezervovat miesto (obmedzeny pocet) a bike naskladat do boxu ktory sa da u nich pozicat. Niesom isty ci sa za to plati
UK - zalezi od prepravcu. Mam cerstvu, 1-razovu skusenost s 2omi. Jeden mal mozno viacej voznov s hakmi na bike (musel som podfuknut koleso aby som ho tam narval, haky boli 2), rezervacka na bike sa dala spravit teoreticky dopredu, ale prakticky som "musel" kupovat listok cez 2.prepravcu kde sa to nedalo. Druhy prepravca mal vlak kde bike nechas len vo hociktorych dverach. Tiez obmedzenia pocas peak hours/na konkretne trasy
Zasa nic v zlom,ale trocha moc to tu niektori prezivate. Proste, bike si treba ked tak vo vlaku rozumne zamknut, tak aby sa s nim dalo do istej miery manipulovat ak treba. Rozumny zamok treba mat tak ci tak a sanca ze tam niekto vytiahne aku-karbosku je vcelku mala. Treba pocitat ze nejaky skrabancek moze vzniknut,rozumne ulozenie biku riziko znizi, ale ukazte mi pouzivany bike bez skrabanca. A o polozeni biku na zem.... Akoze,ja sa necudujem ze sa on bojis,hlavne ked vidim ako ludia ukladaju napr flase na pokladnicny pas a potom ich nahanaju ked sa pas pohne. Ak ale troska rozmyslas, tak sa mu fakt nema co stat a pocas jazdy sa ani nepohne (a ak hej tak budes menit skorej hnede trenky ako sa starat o skrabanec na 2-kovom biku) - vlak nieje auto/bus v ktorom ides plyn-brzda, rezes zakruty,...
A este k nalepkam-potvrdenkam - (kedysi) zsr lepili nalepky na batozinu do batozinoveho vozna. Zvysky tej nalepky som z ramu daval dole este par tyzdnov. Ale hej,iste by sa to dalo zriesit rozumnejsie, akorat si myslim ze pre (hociake) zeleznice to nie je moc priorita, lebo na tych par krabic/batozin/bikeov co prenesu je kupa a riesenie nejakeho listkoveho systemu draha/zbytocna vec.
Edit: sumarum, okrem eurostar/thalys, ziadny z prepravcov co mam skusenost nic negarantuje (okrem miesta ak je moznost rezervacie), napriek tomu ze casto platis vcelku dost za prepravu biku - ty sam si nan musis davat pozor, poskodenie je tvoj problem+bike nemoze ohrozit inych cestujucich. Inak, tieto vlaky co som popisal su este z tych lepsich transportov verejnou dopravou
Ak ale troska rozmyslas, tak sa mu fakt nema co stat a pocas jazdy sa ani nepohne (a ak hej tak budes menit skorej hnede trenky ako sa starat o skrabanec na 2-kovom biku) - vlak nieje auto/bus v ktorom ides plyn-brzda, rezes zakruty,...
To rozpravaj tym ludom, co bezne popadaju pri prejazde vyhybky (v nepriamom smere) , pokial sa nedrzia rukami, resp. ten prejazd necakaju.
mal som na mysli polozeny bike. Ano, ak bike stoji, tak sa bude kyvat, a ak nie je dobre zasprajcovany tak sa aj pohne/spadne, ale z mojej skusenosti sa to deje len ked som moc lenivy ho rozumne opriet .
Polozeny bike je v pohode, len takuto moznost mas prakticky len v batozinovom vagone a aj to len v pripade, ze je prazdny. Inde na to priestor moc nenajdes + riskujes, ze ti este najeky "rozhodeny" cestujuci skoci do vypletu.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
edit: Inak BA-Brno sme isli regiojetom je to o dost lacnejsie ako EC. Bicykel tusim za euro alebo dokonca zadarmo ale max 3ks.
Inak keby som išiel Poľanou, netuším ako by riešili tú výluku, kde je náhradná autobusová doprava (kdesi pri Zvolene).
Nemecko - ic casto myslimze bike ani neberie,mozno sa to uz zmenilo, ale aj pre to sme sa este neboli pozriet do cierneho lesa a inych miest ktore mame relativne blizko
Eurostar/Thalys - jeden z nich tusim bike ani neberie, v druhom si treba rezervovat miesto (obmedzeny pocet) a bike naskladat do boxu ktory sa da u nich pozicat. Niesom isty ci sa za to plati
UK - zalezi od prepravcu. Mam cerstvu, 1-razovu skusenost s 2omi. Jeden mal mozno viacej voznov s hakmi na bike (musel som podfuknut koleso aby som ho tam narval, haky boli 2), rezervacka na bike sa dala spravit teoreticky dopredu, ale prakticky som "musel" kupovat listok cez 2.prepravcu kde sa to nedalo. Druhy prepravca mal vlak kde bike nechas len vo hociktorych dverach. Tiez obmedzenia pocas peak hours/na konkretne trasy
Zasa nic v zlom,ale trocha moc to tu niektori prezivate. Proste, bike si treba ked tak vo vlaku rozumne zamknut, tak aby sa s nim dalo do istej miery manipulovat ak treba. Rozumny zamok treba mat tak ci tak a sanca ze tam niekto vytiahne aku-karbosku je vcelku mala. Treba pocitat ze nejaky skrabancek moze vzniknut,rozumne ulozenie biku riziko znizi, ale ukazte mi pouzivany bike bez skrabanca. A o polozeni biku na zem.... Akoze,ja sa necudujem ze sa on bojis,hlavne ked vidim ako ludia ukladaju napr flase na pokladnicny pas a potom ich nahanaju ked sa pas pohne. Ak ale troska rozmyslas, tak sa mu fakt nema co stat a pocas jazdy sa ani nepohne (a ak hej tak budes menit skorej hnede trenky ako sa starat o skrabanec na 2-kovom biku) - vlak nieje auto/bus v ktorom ides plyn-brzda, rezes zakruty,...
A este k nalepkam-potvrdenkam - (kedysi) zsr lepili nalepky na batozinu do batozinoveho vozna. Zvysky tej nalepky som z ramu daval dole este par tyzdnov. Ale hej,iste by sa to dalo zriesit rozumnejsie, akorat si myslim ze pre (hociake) zeleznice to nie je moc priorita, lebo na tych par krabic/batozin/bikeov co prenesu je kupa a riesenie nejakeho listkoveho systemu draha/zbytocna vec.
Edit: sumarum, okrem eurostar/thalys, ziadny z prepravcov co mam skusenost nic negarantuje (okrem miesta ak je moznost rezervacie), napriek tomu ze casto platis vcelku dost za prepravu biku - ty sam si nan musis davat pozor, poskodenie je tvoj problem+bike nemoze ohrozit inych cestujucich. Inak, tieto vlaky co som popisal su este z tych lepsich transportov verejnou dopravou
To rozpravaj tym ludom, co bezne popadaju pri prejazde vyhybky (v nepriamom smere) , pokial sa nedrzia rukami, resp. ten prejazd necakaju.
Haky su spravidla bez problemov - idealna volba.