tipujem, ze mal na mysli, ako to rozpozna pri jazde.
Ja som presiel z karbonoveho Tarmaca na hlinikovy Allez a rozdiel v prospech karbonu je hlavne na hrubsom asfalte, pri vyssich rýchlostiach. Hlinik predsa len trochu vibruje, ale nie je to nic dramaticke. Ale, ak mam verit marketingovym specialistom S, ten ram je z tych lepsich hlinikovych. Pokial ide o hlinikovy Silex;na ram su pouzite moderne technologie a podla vsetkeho, je na tej istej urovni spracovania ako napr. ten Allez.
Diky. Presne to som mal na mysli. Cize pri nejakom graveli s hrubsimi kolesami trosku na makko to bude poznat tak max na vahe hlavne ked niesom nejaky jazdec cestakov a teraz jazdim stary zeleznak.
Mna by zaujimali 2 veci pri vybere:
1. Nakolko clovek rozpozna ked ma hlinikovy ram oproti karbonu? Pripadne sedlovku? Vidlica sa nejak uz automaticky berie ako karbon.
2. Rozdiel v prevodoch ked je 1x11 oproti 2x11. Mne stale pride 2x11 lepsie.
Lebo som sa obzeral ze aj Silex 6000 je v akcii a celokarbon v tej cene je slusne. Akurat sa bojim jednopily vpredu.
Mám Silex 600 s 1x11. Chcel som vyskúšať čo je zač tá jednoplacka vpredu, aj keď dopredu som tiež rozmýšľal či mi to bude stačiť.
A ono stačí, čuduj sa svete. Predtým som jazdil len mtb s 3x9 prevodmi a nepociťujem že by som potreboval viacej.
Najťažší 44 vpredu 11 vzadu je ten istý pomer ako na starom HT, v pohode sa dá uháňať po ceste vyše 40 km/h.
Najľahší 44 ku 42, čo je takmer 1:1 a pokiaľ máš už niečo najazdené, bude ti bohate stačiť.
Vcelku je to príjemná zmena pri radení, dáš si len ľahší alebo ťažší a nestaráš sa či sa kríži reťaz alebo šúcha prešmykač. Aj čistenie prevodníka je jednoduchšie.
Nevýhoda 1x11 sú väčšie skoky medzi prevodmi, hlavne pri tých ľahších. Pokiaľ je človek zvyknutý valiť rovnakou kadenciou a len jemne si dolaďovať prevody aby si ju udržal, môže s tým byť trochu problém. Na to sa ale dá zvyknúť.
No chlapci. Uz uz som bol presvedceny pre 400-ku ale teraz silno rozmyslam aj nad 6000-kou. Ale asi radsej usetrim aj ked cista cierna mi nejako nejde. Mozno este pokukam ostatne znacky kto co ma ake akcie teraz cez TdF.
Ale dakujem velmi pekne za odpovede. Pomohli. Aj ked ja mam velmi malo v nohach oproti Vam.
Mna by zaujimali 2 veci pri vybere:
2. Rozdiel v prevodoch ked je 1x11 oproti 2x11. Mne stale pride 2x11 lepsie.
Lebo som sa obzeral ze aj Silex 6000 je v akcii a celokarbon v tej cene je slusne. Akurat sa bojim jednopily vpredu.
Ahoj sugyi!
Nie som specialista, napisem ti to len z mojho pohladu ako to vnimam, pouzivam oba systemy:
2x11 je lepsie:
Lebo dovoluje krasne upravit prevod, ked sa ti hodi trosicku lahsi, reps. trosicku tazsi. To je dobre ked sutazis sam so sebou, alebo este lepsie - ked ides s niekym a chces bud za nim dobre stihat, alebo naopak ho viest a slapat rovnakou energiou. Vyhoda je, ze tento system krasne radi hore aj dolu. Jeden stuk do packy a prehadzovacka poslusne a v momente zmeni prevod. Nadhera. Posobi to elegantne a profesionalne.
Pouzivam Shimano Ulterga na fitness bicykli, canyon roadlite, 30mm plaste.
1x11 je lepsie:
Lebo mi to staci (na gravel bicykli), lebo nemusim rozmyslat kedy prehodit predny prevodnik... Ked po supaku nasleduje velky klesak, tak len x-krat postukam 1 packu (a nie dve) a hotovo... Dalej lepsi, lebo odhalene zuby velkeho prevodnika mi nikdy neposkrabu do krvy lytko na nohe...
U mna konkretne: lebo mi poskytuje LAHSI najlahsi prevod: povodny 44z prevodnik som vymenil za 36z a pre moj ucel musim povedat --- PARADA!!! Najlahsi prevod 36 x 42 mi umoznuje stupat v lesnom terene priam ako na horskom bicykli - t.j. uz na hranici toho co je vobec zjazdne bicyklom a nie peso. Najtazsi prevod 36 x 11 vyuzivam menej casto ako najlahsi, umoznuje mi slapat po rovinach a dolekopcoch rychlostou 35-40km/h (viac uz nie).
Radenie funguje v poriadku, ale nie tak uplne hladko ako 2x11. U mna mam asi lenivu pruzinu (kupoval som starsi model), tak radenie na tazsi prevod je pomalsie, resp. musim obcas prehodit 2x nizsie.
Posobi to tak vhodnejsie to tazsieho terenu: mensi prevodnik - lahsi prechod prekazkami, lahsie cistenie spinaveho bicykla.
Pouzivam Sram Apex1 na gravel bicykli, merida silex, 40mm plaste.
T.j. zalezi na ucele pouzitia - oba systemy maju svoje prednosti, kazdy je lepsi od druheho - podla toho co ocakavas...
Ja mám na graveli 2x9 a na horáku 1x11. Ale časom budem radenie na graveli meniť...
Otázka je aj to, ako človek ten bicykel využíva. Pomer cesta/offroad. Ďalej čo jazdí v teréne - Poľné cesty (menej strmé), Lesné cesty, kde už je o dosť strmšie.
Mne prevodníky 50/34 nestačia (v strmých výšľapoch, kde sa ide aj cez 10 percent to je tŕapenie) - vzadu mám najväčší 32t, ešte keby bol 34..t. Asi počkám na Shimano GRX a potom sa rozhodnem či dám 1x11 alebo 2x11...
tiez planujem na gravel kompact kluky a MTB kazetu 11-40 alebo 11-42 ale treba k tomu wolftooth roadlink a samozrejme davat bacha aby clovek nezaradil na velkej tie velke pastorky
v kombinácii s cestnými compact klukami ti prehadzovačka zožerie max 36 zubovú kazetu, čo si myslím úplne stačí. Sám mám najlahší prevod 34-34 čiže 1:1, a velmi málo ho používam, Tuná okolo BA, feltvidék, hrádza, Burgenland a záhorie 90% jazdím na velkej píle, len v stúpaniach v MK prehodím na malú.
scarinko má dlhšie ramienko a vyosenú kladku ako MTB prehadzovačky. Prečo by si radil španiela 50/42z. Keď budeš mať 50/37z, t.j. na predposlednom tak zhodíš na malý prevodník.
No samozrejme nie naschval ale moze sa stat ze sa zabudnes na velkej pile a radis len vzadu.
No ale skoro kilo za prehadzku nechcem dat, to radsej ten roadlink za dvacku.
Mne prevodníky 50/34 nestačia (v strmých výšľapoch, kde sa ide aj cez 10 percent to je tŕapenie) - vzadu mám najväčší 32t, ešte keby bol 34..t.
Za generáciu, dve, sme neuveriteľne zosračkovateli... Mňa v mladosti učili, že cyklistika je o trápení. A kto sa nevie vytrápiť, nech hrá šach. A ja v súčasnosti môžem napísať, že kto sa nevie vytrápiť, nech si kúpi bicykel s motorčekom.
Len tak, aby sa nepovedalo, v pretekoch na Hrebienok som mal najľahší prevod 44x22. A išlo to. Pred pár rokmi som s najľahším prevodom 34x25 absolvoval Stelvio a na druhý deň Gaviu. Oproti mladosti som však bol skoro o 30 kíl ťažší a bicykel som mal o 5 kíl ľahší.
Niekto jazdi aby sa trapil a niekto chce jazdit pretoze ho to bavi a nepotrebuje sa zbytocne trapit, jazdi pre radost. Mon znamy vzdy hovori "Marian, cesta je ciel!"
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ja som presiel z karbonoveho Tarmaca na hlinikovy Allez a rozdiel v prospech karbonu je hlavne na hrubsom asfalte, pri vyssich rýchlostiach. Hlinik predsa len trochu vibruje, ale nie je to nic dramaticke. Ale, ak mam verit marketingovym specialistom S, ten ram je z tych lepsich hlinikovych. Pokial ide o hlinikovy Silex;na ram su pouzite moderne technologie a podla vsetkeho, je na tej istej urovni spracovania ako napr. ten Allez.
Diky. Presne to som mal na mysli. Cize pri nejakom graveli s hrubsimi kolesami trosku na makko to bude poznat tak max na vahe hlavne ked niesom nejaky jazdec cestakov a teraz jazdim stary zeleznak.
K tym prevodom sa vie niekto vyjadrit?
1. Nakolko clovek rozpozna ked ma hlinikovy ram oproti karbonu? Pripadne sedlovku? Vidlica sa nejak uz automaticky berie ako karbon.
2. Rozdiel v prevodoch ked je 1x11 oproti 2x11. Mne stale pride 2x11 lepsie.
Lebo som sa obzeral ze aj Silex 6000 je v akcii a celokarbon v tej cene je slusne. Akurat sa bojim jednopily vpredu.
Mám Silex 600 s 1x11. Chcel som vyskúšať čo je zač tá jednoplacka vpredu, aj keď dopredu som tiež rozmýšľal či mi to bude stačiť.
A ono stačí, čuduj sa svete. Predtým som jazdil len mtb s 3x9 prevodmi a nepociťujem že by som potreboval viacej.
Najťažší 44 vpredu 11 vzadu je ten istý pomer ako na starom HT, v pohode sa dá uháňať po ceste vyše 40 km/h.
Najľahší 44 ku 42, čo je takmer 1:1 a pokiaľ máš už niečo najazdené, bude ti bohate stačiť.
Vcelku je to príjemná zmena pri radení, dáš si len ľahší alebo ťažší a nestaráš sa či sa kríži reťaz alebo šúcha prešmykač. Aj čistenie prevodníka je jednoduchšie.
Nevýhoda 1x11 sú väčšie skoky medzi prevodmi, hlavne pri tých ľahších. Pokiaľ je človek zvyknutý valiť rovnakou kadenciou a len jemne si dolaďovať prevody aby si ju udržal, môže s tým byť trochu problém. Na to sa ale dá zvyknúť.
Ale dakujem velmi pekne za odpovede. Pomohli. Aj ked ja mam velmi malo v nohach oproti Vam.
2. Rozdiel v prevodoch ked je 1x11 oproti 2x11. Mne stale pride 2x11 lepsie.
Lebo som sa obzeral ze aj Silex 6000 je v akcii a celokarbon v tej cene je slusne. Akurat sa bojim jednopily vpredu.
Ahoj sugyi!
Nie som specialista, napisem ti to len z mojho pohladu ako to vnimam, pouzivam oba systemy:
2x11 je lepsie:
Lebo dovoluje krasne upravit prevod, ked sa ti hodi trosicku lahsi, reps. trosicku tazsi. To je dobre ked sutazis sam so sebou, alebo este lepsie - ked ides s niekym a chces bud za nim dobre stihat, alebo naopak ho viest a slapat rovnakou energiou. Vyhoda je, ze tento system krasne radi hore aj dolu. Jeden stuk do packy a prehadzovacka poslusne a v momente zmeni prevod. Nadhera. Posobi to elegantne a profesionalne.
Pouzivam Shimano Ulterga na fitness bicykli, canyon roadlite, 30mm plaste.
1x11 je lepsie:
Lebo mi to staci (na gravel bicykli), lebo nemusim rozmyslat kedy prehodit predny prevodnik... Ked po supaku nasleduje velky klesak, tak len x-krat postukam 1 packu (a nie dve) a hotovo... Dalej lepsi, lebo odhalene zuby velkeho prevodnika mi nikdy neposkrabu do krvy lytko na nohe...
U mna konkretne: lebo mi poskytuje LAHSI najlahsi prevod: povodny 44z prevodnik som vymenil za 36z a pre moj ucel musim povedat --- PARADA!!! Najlahsi prevod 36 x 42 mi umoznuje stupat v lesnom terene priam ako na horskom bicykli - t.j. uz na hranici toho co je vobec zjazdne bicyklom a nie peso. Najtazsi prevod 36 x 11 vyuzivam menej casto ako najlahsi, umoznuje mi slapat po rovinach a dolekopcoch rychlostou 35-40km/h (viac uz nie).
Radenie funguje v poriadku, ale nie tak uplne hladko ako 2x11. U mna mam asi lenivu pruzinu (kupoval som starsi model), tak radenie na tazsi prevod je pomalsie, resp. musim obcas prehodit 2x nizsie.
Posobi to tak vhodnejsie to tazsieho terenu: mensi prevodnik - lahsi prechod prekazkami, lahsie cistenie spinaveho bicykla.
Pouzivam Sram Apex1 na gravel bicykli, merida silex, 40mm plaste.
T.j. zalezi na ucele pouzitia - oba systemy maju svoje prednosti, kazdy je lepsi od druheho - podla toho co ocakavas...
Otázka je aj to, ako človek ten bicykel využíva. Pomer cesta/offroad. Ďalej čo jazdí v teréne - Poľné cesty (menej strmé), Lesné cesty, kde už je o dosť strmšie.
Mne prevodníky 50/34 nestačia (v strmých výšľapoch, kde sa ide aj cez 10 percent to je tŕapenie) - vzadu mám najväčší 32t, ešte keby bol 34..t. Asi počkám na Shimano GRX a potom sa rozhodnem či dám 1x11 alebo 2x11...
Myslis ze zvladne zaradit 50/42? To bude mat ramienko po zem ci take vychylenie?
No ale skoro kilo za prehadzku nechcem dat, to radsej ten roadlink za dvacku.
Za generáciu, dve, sme neuveriteľne zosračkovateli... Mňa v mladosti učili, že cyklistika je o trápení. A kto sa nevie vytrápiť, nech hrá šach. A ja v súčasnosti môžem napísať, že kto sa nevie vytrápiť, nech si kúpi bicykel s motorčekom.
Len tak, aby sa nepovedalo, v pretekoch na Hrebienok som mal najľahší prevod 44x22. A išlo to. Pred pár rokmi som s najľahším prevodom 34x25 absolvoval Stelvio a na druhý deň Gaviu. Oproti mladosti som však bol skoro o 30 kíl ťažší a bicykel som mal o 5 kíl ľahší.