stano a to mas ty taku alebo si to niekde videl? lebo on tam ma XT prehadzovacku ktora by ale nemala byt kompatibilna s cestnymi pakami 11sp, aspon tak som sa docital
btw GS je stredne resp dlhe ramienko a SGS by malo byt dlhe resp superdlhe
Scarinko, a nerozmýšlal si nad cestnými klukami s tromi plackami?
To by tvoj prípad vyriešilo.
Napr ja jazdím 10 speed, ja si môžem nainštalovať Shimano Tiagru 4700 trojplacku keby som chcel.
Kluky sú v tom prípade 50-39-30.
Číže najlahší prevod by si mal 30-34 (v kombinácii s klasickou cestnou 34 zubovou kazetou tiagra), čo by ti stačilo podla mna.
ty chceš 11 sp. (105), možno majú aj také na 105tke.
desertfremen a ako by si radil pakami 2x11 trojplacku? navyse by to znamenalo ze by som musel kupit aj kluky aj radenie a to nechcem ked mam aj kluky aj radenie
stano nemas fotku kde mas zaradeny ten 42z vzadu ako to vyzera pri hornej kladke?
ano, ľavú dual páku by si musel kúpiť novú na trojplacku. Ale to zase neni tak moc veľká úprava. (trojplacka+ lavý dual) .
A a získaš rozsah+odstupnovanie prevodov uplne niekde inde ako ponúkajú teraz populárne 1x11 systémy.
nechapes, ja do toho chcem investovat co mozno najmenej penazi s tym ze pouzijem co najviac veci co mam tj paky co mam, kluky co mam, prehadzovacku, taktiez mam smykac 2x11 na objimku cize ten by som tiez musel kupovat. Aktualne uz hladam len lacne kotucove kolesa na QR ktore ale nebudu uplny smejd. Brzdove prasiatka uz mam a ram nejak nechcu zlacnit
Ako dobre drzia cestnejsie plaste na trave? Chcem si z povodnych trekovejsich (Specialized Trigger Pro) dat viac cestnejsie, nech to ide trosku rychlejsie a lahsie.. Ale obcas musim obchadzat cez travu, n***** ma potom, ked bude troska rosa?
A este, ktore cestne by ste doporucili, s tym takym hnedym pasom na boku? s cenou okolo tych 30-50e za kus? diky
Za generáciu, dve, sme neuveriteľne zosračkovateli... Mňa v mladosti učili, že cyklistika je o trápení. A kto sa nevie vytrápiť, nech hrá šach. A ja v súčasnosti môžem napísať, že kto sa nevie vytrápiť, nech si kúpi bicykel s motorčekom.
Len tak, aby sa nepovedalo, v pretekoch na Hrebienok som mal najľahší prevod 44x22. A išlo to. Pred pár rokmi som s najľahším prevodom 34x25 absolvoval Stelvio a na druhý deň Gaviu. Oproti mladosti som však bol skoro o 30 kíl ťažší a bicykel som mal o 5 kíl ľahší.
Rozumiem na čo si chcel poukázať a ja nemám problém sa vytrápiť, ale neviem či niekto na horáku jazdí cestné prevody. Napr. minule som druhú polovicu výjazdu (ktorý mal okolo 72 km) nabehol na profil a potom aj terén, ktorý jazdím na MTB a tam bolo cítiť, že mi prevody chýbajú. Od nejakého 35 po 63 km som nastúpal skoro 1000 m. A bolo by aj viac, ale už som bol bez vody, tak som si kus skrátil.
A pokiaľ chcem ísť bežný tréning, tak nepôjdem pol výjazdu na 170 tepoch. Mne ide o to, že si aj na tom graveli chcem dať časť výjazdu jazditeľný MTB terén a tam už je to potom trápenie...
YOKO napísal: "Len tak, aby sa nepovedalo, v pretekoch na Hrebienok som mal najľahší prevod 44x22. A išlo to. Pred pár rokmi som s najľahším prevodom 34x25 absolvoval Stelvio a na druhý deň Gaviu. Oproti mladosti som však bol skoro o 30 kíl ťažší a bicykel som mal o 5 kíl ľahší."
Takže to bolo ešte na prelome 80/90 tych a išiel si na Favorite.
A prečo si teraz o 30 kg tažší?
jasné pochopím vek robí svoje - spomalený metabolizmus, tým pádom ľahšie priberáš, máš pocit že naberieš aj z čistej vody.
ale až 30 kg?
A ešte mám otázku na Joka. Ako sa ti išlo to Stelvio na 34-25?
To je až neuveriteľné, ja mám pocit že ísť tam s ničím ťažším ako je 34-28 (ideálne 34-30, alebo 32) je samovražda.
Takže to bolo ešte na prelome 80/90 tych a išiel si na Favorite.
A prečo si teraz o 30 kg tažší?
Nie, neuhádol si... Bolo to začiatkom 70-tych rokov, mal som okolo 60 kíl. Po skoro 50-tich rokoch som už mal 89, v súčasnosti 86 a pomaly to ide dole.
A ešte mám otázku na Joka. Ako sa ti išlo to Stelvio na 34-25?
Ťažko... Teraz by som to už s tým prevodom asi nevyšiel. Ale zato som sa koncom júna vyťapkal na Vršič v Julskych Alpách (zo strany Kranjskej Gory niečo cez 9 km, priemerné stúpanie 8,2%, max. 12%, 26 dláždených serpentín) na prevode 34x29 a išlo to...
scarinko 105 s dlhým ramienkom zvladla 42 zubov pri B skrutke na doraz, od toho sa da odraziť. Na youtube rides of japan má videa ako si staval bicykel a jedno je zaujimave, ako si spojil dve kazety, cestnu a mtb, mozno to niekoho inspiruje https://www.youtube.com/watch?v=2WA5BmYdUS4
pre tiagru je papierovo max 34, a 42 by tam neslo ani nahodou, dost zalezi aj od tvaru patky, na kazdom bajku to moze byt inak.
mam otazku,
ked mi to tak seliak radi s 11-42, ked raz budem menit retaz je lepsie ju co najviac skratit ci naopak? co je lepsie pre radenie? skusali ste to niekto v praxi?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
btw GS je stredne resp dlhe ramienko a SGS by malo byt dlhe resp superdlhe
To by tvoj prípad vyriešilo.
Napr ja jazdím 10 speed, ja si môžem nainštalovať Shimano Tiagru 4700 trojplacku keby som chcel.
Kluky sú v tom prípade 50-39-30.
Číže najlahší prevod by si mal 30-34 (v kombinácii s klasickou cestnou 34 zubovou kazetou tiagra), čo by ti stačilo podla mna.
ty chceš 11 sp. (105), možno majú aj také na 105tke.
stano nemas fotku kde mas zaradeny ten 42z vzadu ako to vyzera pri hornej kladke?
A a získaš rozsah+odstupnovanie prevodov uplne niekde inde ako ponúkajú teraz populárne 1x11 systémy.
https://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXFMSL/planet-x-full-monty-sl-gravel-frameset
inac tu mam k tomu celu temu
https://www.mtbiker.sk/forum/cestne-cyklokrosove-bicykle/stavba-adventure-travel-bike-t42467.html
A este, ktore cestne by ste doporucili, s tym takym hnedym pasom na boku? s cenou okolo tych 30-50e za kus? diky
Len tak, aby sa nepovedalo, v pretekoch na Hrebienok som mal najľahší prevod 44x22. A išlo to. Pred pár rokmi som s najľahším prevodom 34x25 absolvoval Stelvio a na druhý deň Gaviu. Oproti mladosti som však bol skoro o 30 kíl ťažší a bicykel som mal o 5 kíl ľahší.
Rozumiem na čo si chcel poukázať a ja nemám problém sa vytrápiť, ale neviem či niekto na horáku jazdí cestné prevody. Napr. minule som druhú polovicu výjazdu (ktorý mal okolo 72 km) nabehol na profil a potom aj terén, ktorý jazdím na MTB a tam bolo cítiť, že mi prevody chýbajú. Od nejakého 35 po 63 km som nastúpal skoro 1000 m. A bolo by aj viac, ale už som bol bez vody, tak som si kus skrátil.
A pokiaľ chcem ísť bežný tréning, tak nepôjdem pol výjazdu na 170 tepoch. Mne ide o to, že si aj na tom graveli chcem dať časť výjazdu jazditeľný MTB terén a tam už je to potom trápenie...
Mám Continental Ultra Sport 32c kevlar (https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/cesta-a-trekking/cestne-plaste/continental-ultra-sport-ii-performance-700x32c-32-622-kevlar-cierna-model-2018.html), no a mokrá tráva býva dosť problematická, najmä ak sa ide prudšie do/z kopca. Vyslovene sa nedá viac brzdiť/pridávať bez šmyku, treba ísť veľmi opatrne
Nečítal som recenzie, ale celkom fajn vyzerá https://www.bike-components.de/en/Panaracer/Pasela-ProTite-28-Folding-Tyre-p56976/ . Nejaký test: https://road.cc/content/review/234138-panaracer-pasela-pt-folding-tyre
Takže to bolo ešte na prelome 80/90 tych a išiel si na Favorite.
A prečo si teraz o 30 kg tažší?
jasné pochopím vek robí svoje - spomalený metabolizmus, tým pádom ľahšie priberáš, máš pocit že naberieš aj z čistej vody.
ale až 30 kg?
To je až neuveriteľné, ja mám pocit že ísť tam s ničím ťažším ako je 34-28 (ideálne 34-30, alebo 32) je samovražda.
A prečo si teraz o 30 kg tažší?
Nie, neuhádol si... Bolo to začiatkom 70-tych rokov, mal som okolo 60 kíl. Po skoro 50-tich rokoch som už mal 89, v súčasnosti 86 a pomaly to ide dole.
Ťažko... Teraz by som to už s tým prevodom asi nevyšiel. Ale zato som sa koncom júna vyťapkal na Vršič v Julskych Alpách (zo strany Kranjskej Gory niečo cez 9 km, priemerné stúpanie 8,2%, max. 12%, 26 dláždených serpentín) na prevode 34x29 a išlo to...
pre tiagru je papierovo max 34, a 42 by tam neslo ani nahodou, dost zalezi aj od tvaru patky, na kazdom bajku to moze byt inak.
ked mi to tak seliak radi s 11-42, ked raz budem menit retaz je lepsie ju co najviac skratit ci naopak? co je lepsie pre radenie? skusali ste to niekto v praxi?