Ja ti neviem, mal som za týždeň na fitness biku 3 defekty, prezul som na bezduse, uz som defekt nemal. Na Graveli od začiatku bezduse, bez defektu. Na horaku detto. Okrem toho lepší grip, plášte lepšie odvaluju a poslednú dušu čo som vozil v podsedlovke som dal mesiac dozadu nestastnikovi čo sa snažil zalepiť defekt na BK a nemal náhradnú. To je moja skúsenosť, niekto môže mať odlišnú. U mňa ale prvý upgrade na bajku je vydrbať duše s kolies a kúpiť kvalitné plášte.
Ja jazdím na dušiach už roky a není problém. Jedine kde som mal problém, tak bratov Favorit na klasických galuskách. Teraz mám Continental Ultrasport 2 700x28c a len 1 defekt, ale to som nabehol na skoro 1cm kus plechu, takže to by asi veľa plášťoch nerozdýchalo. Inak cca 2000km bez defektu po BA. Na druhom biku mám Maxxis Detonator 700x28c, tam síce len 600km a defekt, ale nabehol som ma pripínačik.
Jedna z vecí, čo ma odrádza od bezdušových systémov, že to treba pomaly každé 3 dni fúkať, čo tu čítam na fóre a zložitá údržba, vkuse tam niečo liať, potom to čistiť a neviem čo všetko
Tiež som uvažoval že prejdem na bezdušový systém hneď ako som kúpil gravel. Po čase som ale zbadal, že pôvodné Maxxis Razzo čo tam boli mi celkom vyhovujú. Jazdím väčšinou cestu, keď sa dá idem na poľné cesty aby som sa vyhol autám na hlavných ťahoch. Defekt som mal za 2500 km jeden.
Pred dvomi týždňami som ale predal hardtail a zostal mi len gravel. Zrovna dnes som si dal lesné cesty všetkého druhu, tlak som dal na minimum čo je na plášti (3,5-3,7) a celkom som spokojný. Mám obavy, aby ten nižší tlak pri bezdušových nebolo cítiť na ceste, či by sa veľmi nezvýšil valivý odpor.
ak mas tubeless rafik a plast a poriadne nalepis rafikovu pasku (kludne aj 2 vrstvy) tak jedina vec co treba robit je raz za par mesiacov doliat deci mlieka, ak musis fukat kazde 3 dni tak ti mlieko vyschlo > treba doliat
a komfort neporovnatelny, to pocitis aj na 25 mm pneu
valivy odpor nie je problem, teda ak nejazdis nejake sialene nizke tlaky na asfalte
toto su moje par rocne skusenosti
a s blackmanovou poslednou vetou sa da len suhlasit
Dúfam že v tomto bezdušovom ošiali neprestanú vyrábať klasické duše, lebo ja som na klasiku a nemám s ňou problémy.
Bezduše si na bicykel nedám jednoducho.
V podsedadlovej kapse vozím náhradnú dušu a dve montpáky a CO2 bombičku, za 15 minut vymením a idem ďalej ale to sa mi za posledné dva roky stalo RAZ že som dostal defekt, aj to nebolo na asfalte (tam som ešte nedostal) ale na lesnej ceste som sa napichol na tŕň čo trčal zo zeme.
Takže mám bilanciu 6000 km a jeden defekt.
Je to možno aj tým že vozím drahšie plášte (okolo 25- 30 Eur kus) s protidefektovou vrstvou, nie som zaťažený na jednu značku, ale dôležité je aby mali protidefektovú ochranu.
Keby som vozil low cost plášte za 10 Eur kus, možno je tých defektov viac.
Dnes prisli plaste. Cakal som, ze budu mat vacsi objem Do ramu vosli pekne (Triban RC 500). Su to skor cestne ako gravel plaste, ale to som presne hladal (nieco rychle). Zatial nevyskusane. Na foto porovnanie s cestnymi 28C.
ja som takto prehadzoval "gravel" schwalbe range cruiser 40 za 35, tiež nebol vidieť nejaký rozdiel, ale striedam ich s land cruisermi do terénu a tie majú 47 mm a tam už rozdiel je cítiť aj vidieť...
Jano1987 v rukach bol citelne vacsi ako 28icka. Aj mensie tlaky sa jazdia, tak uvidime aka bude jazda na nich Maju tam tabulku a na moju vahu mam dat 3-3.5Baru.
Prva skusenost je velmi pozitivna. Na asfalte o chlp pomalsie ako 28icky, ale za to neporovnatelne komfotnejsie. Skusil som aj polne a strkove cesty. Do 24 km/h to zvlada, viac uz nie. Celkovo je to o dost pohodlnesie, hlavne netrpnu tolko zapastia na nasich rozbitych cestach.
Chcel by som sa spýtať tých, čo majú Koyuk. Mám 185cm, dĺžka nohy 86cm. Čo som pozeral tak som na hranici veľkosti 56-58. Ktorú by ste odporučili? V BA neviem nájsť žiaden obchod, kde ho majú.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
@shifury 27.9e z 22bikes: https://www.bicycles.sk/shop/plast-hutchinson-overide-700x35-kevlar-59281/
Isiel by som aj 38C, ale neviem, ci ich napcham do ramu...
Zaujímavé ako daný shop popísal špecifikácie plášťa. Podľa výrobcu sa plášť robí v troch špecifikáciách https://www.hutchinsontires.com/en/cyclocross/tire/overide-1-standard. Oni maju uvedenú váhu z prvého, zmes z druhého a etrto z tretieho. Pre istotu ani neuviedli referenčné číslo
Ja ti neviem, mal som za týždeň na fitness biku 3 defekty, prezul som na bezduse, uz som defekt nemal. Na Graveli od začiatku bezduse, bez defektu. Na horaku detto. Okrem toho lepší grip, plášte lepšie odvaluju a poslednú dušu čo som vozil v podsedlovke som dal mesiac dozadu nestastnikovi čo sa snažil zalepiť defekt na BK a nemal náhradnú. To je moja skúsenosť, niekto môže mať odlišnú. U mňa ale prvý upgrade na bajku je vydrbať duše s kolies a kúpiť kvalitné plášte.
Jedna z vecí, čo ma odrádza od bezdušových systémov, že to treba pomaly každé 3 dni fúkať, čo tu čítam na fóre a zložitá údržba, vkuse tam niečo liať, potom to čistiť a neviem čo všetko
Pred dvomi týždňami som ale predal hardtail a zostal mi len gravel. Zrovna dnes som si dal lesné cesty všetkého druhu, tlak som dal na minimum čo je na plášti (3,5-3,7) a celkom som spokojný. Mám obavy, aby ten nižší tlak pri bezdušových nebolo cítiť na ceste, či by sa veľmi nezvýšil valivý odpor.
a komfort neporovnatelny, to pocitis aj na 25 mm pneu
valivy odpor nie je problem, teda ak nejazdis nejake sialene nizke tlaky na asfalte
toto su moje par rocne skusenosti
a s blackmanovou poslednou vetou sa da len suhlasit
suchy tmel ma zanedbatelnu hmotnost
Bezduše si na bicykel nedám jednoducho.
V podsedadlovej kapse vozím náhradnú dušu a dve montpáky a CO2 bombičku, za 15 minut vymením a idem ďalej ale to sa mi za posledné dva roky stalo RAZ že som dostal defekt, aj to nebolo na asfalte (tam som ešte nedostal) ale na lesnej ceste som sa napichol na tŕň čo trčal zo zeme.
Takže mám bilanciu 6000 km a jeden defekt.
Je to možno aj tým že vozím drahšie plášte (okolo 25- 30 Eur kus) s protidefektovou vrstvou, nie som zaťažený na jednu značku, ale dôležité je aby mali protidefektovú ochranu.
Keby som vozil low cost plášte za 10 Eur kus, možno je tých defektov viac.
ja som takto prehadzoval "gravel" schwalbe range cruiser 40 za 35, tiež nebol vidieť nejaký rozdiel, ale striedam ich s land cruisermi do terénu a tie majú 47 mm a tam už rozdiel je cítiť aj vidieť...