rozmýšľam, že by som sa dal na cyklistiku, ale nemam šajnu s akým bicyklom začať. Na začiatok do toho nechcem dať viac ako 500€. Ako som už písal, len chcem začať, takže sa do toho vôbec nevyznám (tým chcem hlavne povedať, že nechcem nič skladať). Prosím Vás o nejaké tipy na kúpu. Meriam 182cm a vážim (neviem, či na tom vôbec záleží) okolo 75 kg. Na záver sa chcem ospravedlniť, že zakladám novú tému, ale podobné témy sú už vačšinou staré a odkazy na bazáre taktiež.
Ak dokazes modifikovat ci zmenit svoj nazor na zaklade faktov tak nemas DK efekt.
Ja neprekrúcam ak nepocítis prechod sora -> Ultegra tak buď zámerne klameš alebo klameš ? Ak nepocits prechod hliník -> karbón detto. Ja len hovorím že dnes je kupovať bike na rafikovych brzdách zlý krok. Ak niekto nemá na karbón kúpi hlinu ak nemá na Ultegru kúpi soru alebo Claris alebo čokoľvek na čo má to je každého vec a rozpočet. Len nemám rad názor že veď to je v podstate to iste. Keby bolo nepredávalo by sa to.
Jeden taký mávam dosť často pod prdelou
Fakt ale je, ze ten karbonovy ram nebol uplne z najtuhsich si myslim specialized tarmac SL4, hoci som nepocitoval, ze by sa "krutil" a pod.
Odborník teoretik, už nám povieš koľko máš teda na ktorých sadách a rámoch najazdené? Pre tvoje info, ***** karbón rámy musia disponovať vysokou tuhosťou kvôli prenosu sily a je skoro nemožné ich spraviť nejaké pohodlné. Ale veď ty by si určite so zaviazanými očami určite spoznal že sedíš na karbóne a nie na hliníku
A prečo je zlý krok kúpiť ráfkové brzdy? Lebo ti výrobcovia tlačia kotúče a jazdí to aj Sagan? Ty si marketingový produkt ako vyšitý. Ale veď ako si povedal na bazárový bicykel sú lacnejšie súčiastky ako na nový, takže ma to neprekvapuje
Mal by si sa držať svojej rady z predchádzajúcej strany, ,,keď sa nerozumiem nekomentujem´´.
(...a to klepanie bowdenov v ráme pri tom Kellyse URC 50 bolo neznesiteľné
Veru. Kamarat hovori, ze brzdy su nepriatel rychlosti. Treba ich odmontovat a vyhodit !
(...a to klepanie bowdenov v ráme pri tom Kellyse URC 50 bolo neznesiteľné
Nie až 5000 Eu , ale ja paradoxne som vymenou na karbon pocitovo isiel o 5 km rychlejsie a hlavne som to citil proti vetru
Ake existuje jedna pravda . Radšej raz vyskusat , ako sto krat počut
S týmto súhlasím, momentálne jazdím hliníkové Bianchi alebo karbon Olmo a rozdiel je presne v miestach ako píšeš. Obrovský vplyv na pocit s jazdy majú komponenty.
A ohľadom sád: Jazdil som od Shimana Soru, Tiagru, Ultegru a Campagnolo Xenon, Veloce, Centaur,Athena, Chorus. Sady s radením na ráme nerátam a ani prvé verzie dual pák od Shimana RSX, 600 Ultegra. Shimano v novoveku ktorý si pamätá väčšina prispievateľov oproti Campe pritvrdilo chod pák minulosti malo oveľa gumovejší chod. Rozdiel medzi sadami bol oveľa väčší. V súčastnosti sa rozdiely zmazali,respektíve hobík rozdiel nepozná. Oproti tomu Campagnolo malo menšie rozdiely v pocite pri radení , avšak od nástupu 11 speed - jazdil som Athenu - bol prejav oproti 10 speed a starým pákam mäkší.
V súčastnosti pociťujem rozdiel medzi Veloce a Chorusom hlavne v pocite mäkšieho radenia( Veloce),inak je presnosť je rovnaká i keď menej istá.
O Shimane konkrétne nenapíšem , Campa u mňa vyhrala funkčnosťou a tvarom pák, inými výrobcami a ich sadami sa neplánujem v budúcnosti zaoberať . "Skromne" podotýkam že ročne som nabehal 10-12 tisíc km.
Veľkosť rámu Odporúčaná výška jazdca
52 cm 165 cm - 175 cm
54 cm 170 cm - 180 cm
56 cm 175 cm - 185 cm
58 cm 180 cm - 195 cm
Ja mám 183cm. Zobrat 56 alebo 58?
Dakujem.
Dakujem vám.
Urcite sa na tom najprv odvez ak mas moznost.