Na svojom e-bajku Haibike s-duro lt 4 r.19 mám reťaz KMC e10S. Po najazdení 1250 km, som ju zmeral šublerou a ajhľa výsledok 133 mm. To znamená že zrelá na výmenu (pri 132,7-8 mm) bola už po cca 800 km. Vážim síce s výstrojou okolo 110 kg, no reťaz bola vždy po 50 až 80 km vyčistená v práčke a premazaná kvalitným mazivom od shimana. Bola jazdená len v suchu a kopcovitý terén cca tretina. Radil som vždy s maximálnou pozornosťou na čo najdlhšiu životnosť reťaze.Vzhľadom na to že uvedená reťaz stojí cca 40-45 eur, sa mi zdá jej životnosť neúmerne malá. Aké máte vy skúsenosti ? Neoplatí sa použiť radšej lacnejšie reťaze aj keď nie určené na e-bajky ? Možno že životnosť pri tretinovej cene nebude o moc nižšia ?
nechal som si poradit od Nazgul, dal som Sram PC 1130 (cca 17€) a zatial po 700 km v pohode, šublerou som ju nemeral, ale mierka 0,75% má ešte ďaleko do prepadnutia
10-rýchlostné Sram ale neviem či ti budú dosť dlhé, robia sa len 114-článkové, aspoň tu v eshope iné nemajú
SMX Mám to stejně. KMC 11.. Nájez 1000km a šel dolů.. Když jsem jezdil klasiku měnil jsem po 2000km.. Připočtu li to že mi pomáhá motor asi to bude normální... Nyní mám shimano a uvidím jak se ukáže...Taky jsem po 1500km měnil nejmenší pastorky 11 a 13 zubů...
Co sa tyka 10-rychlostnych tu je test co robil moj znamy https://www.emtbforums.com/video-ebike-specific-chain-is-it-worth-it/ porovnal vsak iba Shimano a KMC e-bike retaze.
Z mojej skusenosti KMC X11e mala po 750 km akurat 0.75%. Dal so tam teraz SRAM PC-1130 11. Zatial iba 150 km takze priskoro na nejaky zaver.
Myslim si vsak, ze mnohokrat je "e-bike specific" iba marketingovy tah. Tipujem, ze v porovnani s "normalnymi" komponentami je predlzena zivotnost o 25-50%, za co niesom ochotny platit 2-3x vyssiu cenu. Tak ci tak najprv poskusam.
Ja som tocil 5 retazi KMC-X11. Menil som ich po 500-800km, ako som ustrazil. Najazdil som na nich dokopy 11tis.km. Styri maju tesne pod 133mm, a jedna matadorka ma 133,11 a 2940km. Kazeta Shimano 8000. Potom sla kazeta dole, lebo aj tie vytahane uz preskakovali. Po osadeni novej kazety Sunrace a novych retazi, prevodnik SHIMANO CRE80-B 34Z funguje bez problemov. Ocel je ocel. Retaze som kupoval cez Aliexpress. Boli lacnejsie ako teraz, v cene 12-14E.
PS:nejazdim po rovine. Orientacne co mi garmin vyplul za rok: 8900km a 150tis. vyskovych m.
PS2: cca 70% trasy jazdim za svoje
Takze ako vidno, je to velmi individualne. Ale urcite sa teda neoplati kupovat 2-3x drahsie retaze. Vazim s bagazou 90kg. Este som nikdy ziadnu retaz neroztrhol. Takze aj tie "obycajne" drzia ok.
U mě to vypadá tak, řetěz asi 1200km a je natažený o jeden zub na měrce...taky točím několik.. měnil jsem pastorky 11 a 13.ty začaly střílet..První řetěz KMC druhý Shimano..
Idem nahodiť shimano cn-e6090-10 za 35 eur. Uvidím koľko vydrží. Dám vedieť. Ale v každom prípade chcem vyskúšať aj lacnejšie alternatívy. Vďaka za príspevky.
shimano už brát nebudu..Ani ne kvůli výdrži..Ale nejde roznýtovat kde potřebuješ...Musí mít spešl nýty..Sram mi vychází i líp cenově...mám ten základní sram1110
Ahojte pouzivam i Shimano retaze so spojkami Sram, funkcia bezchybna, periem retaz mimo biku, spojka sa da rozpojit a spojit viac krat......................
Nad tím jsem nepřemýšlel..Křížit Sh se sramem..Uvidím jak se bude sram chovat..Shimano mě moc nepřesvědčilo..Na článcích se vytvářely otřepy..Když jsem řetěz čistil poškrábal jsem se o ostré hranky ,vytvořené zřejmě řazením...
Včera som tu práve čítal o tých reťaziach tak som sa išiel večer pozrieť akú mám na svojom e-biku, keďže popis predajcu nie je jednotný a vyskytujú sa tam 2 druhy.
Fyzicky tam mám KMC X9e. Priebežne ju meriam a zatiaľ tam mierka nevojde ani jednou stranou. Chystám sa ju zmerať aj posuvnicou.
Najazdené mám od nova - 22/7/2018 /cca 1 rok/ 1712 km. Jazdím kopce. GPS mi ukazuje na dĺžke 1393 km /trasy do práce som netrackoval/ vertikálne stúpanie 35515m.
Neviem, či je to normálne že celkom dobre drží, ale idem objednať identickú, keď dôjde čas na výmenu, aby som ju už mal doma.
Na obale danej reťaze je niečo v zmysle že vydrží ťah 450kg čo sa mi zdá prehnané. Možno by to ale vysvetľovalo jej slušnú výdrž.
Za celú dobu som ju 2 x "pral" v práčke priamo na biku, väčšinou ju iba látkovou utierkou utriem. Používam sporadicky gélové mazivo /asi 4 x za rok/, ale nepreháňam to.
...Vážim síce s výstrojou okolo 110 kg, no reťaz bola vždy po 50 až 80 km vyčistená v práčke a premazaná kvalitným mazivom od shimana. ...
Mám kamaráta, ktorý musí svojej 20kg dcére meniť reťaz po cca 500km. Na normálnom bajku. Bol z toho nešťastný. Tiež hovoril, že pravidelne čistí a "perie v práčke" a maže drahým olejom. Jej reťaz vždy "žiarila" novotou. A tu je presne jeho aj tvoj kameň úrazu. Časté pranie reťaze v práčke v skutočnosti znižuje životnosť reťaze. Vyplavíte tak mazivo, ktoré je vo vnútri článkov. Bežným mazaním ho späť nedostanete. Reťaz by ste museli ponoriť na nejaký čas komplet do oleja alebo horúcej vazelíny. To že na reťaz nastriekate sprej, alebo nakvapkáte kvalitný olej nie je zárukou, že sa dostane tam kam má. Potom vlastne jazdíte na zvonku namazanej, ale zvnútra suchej reťazi.
Mám kamaráta, ktorý musí svojej 20kg dcére meniť reťaz po cca 500km. Na normálnom bajku. Bol z toho nešťastný. Tiež hovoril, že pravidelne čistí a "perie v práčke" a maže drahým olejom. Jej reťaz vždy "žiarila" novotou. A tu je presne jeho aj tvoj kameň úrazu. Časté pranie reťaze v práčke v skutočnosti znižuje životnosť reťaze. Vyplavíte tak mazivo, ktoré je vo vnútri článkov. Bežným mazaním ho späť nedostanete. Reťaz by ste museli ponoriť na nejaký čas komplet do oleja alebo horúcej vazelíny. To že na reťaz nastriekate sprej, alebo nakvapkáte kvalitný olej nie je zárukou, že sa dostane tam kam má. Potom vlastne jazdíte na zvonku namazanej, ale zvnútra suchej reťazi.
Nemyslím že je to až tak pravda..Ale to by bylo na dlouhé povídání..Já řetěz peru ve flašce od okurek v benzínu...a vydrží mi stejně jako když bych ho nepral..Letos mažu poprvé voskem.. a je to lepší než olej na který se chytá prach..Ale životnost to neprodlouží...
Neprodlouží, protože si ji zkracuješ právě tím praním v benzinu. A to je fakt.
dříve jsem to nepral a vydržel stejně..Např řetězy na Ukrajině byly nesmrtelné..Ale taky bez převodů ..6ivotnost se mění od použití,namáhání,křížení,udržby,kvality,Je blbost aby řetěz bez čištění vydržel dýl než udržovaný..A praní v pračce nabo benzínu mu neublíží..Olej nebo vosk zateče do řetězu i mezy články..Ale pokud je tam i prach rozhodně to nebude lepší..Je zajímavé že všichni odborníci doporučují praní řetězu..Stačí se podívat na videa MTBikeru
@Kristina, to co pises sa tyka zapuzdrenych retazi, ktore maju "dozivotne" mazivo v clankoch a utesnene "O" kruzkami (alebo "X" kruzkami). Take retaze sa pouzivaju na motorkach, na bicykli som taku este nevidel. Bicyklova retaz sa da pokazit zanedbanim udrzby, ale nie tym, ze ju budes cistit, alebo prat a mazat castejsie. Dolezite je retaz po cisteni/prani dostatocne osusit a spravne namazat. Pretriet stetcom namocenym v oleji je lepsie ako sprej, ten sa vsade dostat nemusi.
možno je takáto dôkladná starostlivosť o reťaz až prehnaná. na klasickom HT mi práčka okolo reťaze ani neprešla, umýval som bajk wapkou a na reťaz som sa neako špeciálne nezameriaval, mazal som ju výhradne ekvivalentom WD40, ktoré sa volá WT a nejako ďalej, menil som ju po 3000 km aj s kazetou len preto, že mi to prišlo po toľkých km ako dobrý nápad, pretože aj s tým nájazdom to jazdilo a radilo spoľahlivo. jazdil som na tom všetko, cestu, kopce, lesy, lúky, občas blato.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
10-rýchlostné Sram ale neviem či ti budú dosť dlhé, robia sa len 114-článkové, aspoň tu v eshope iné nemajú
Z mojej skusenosti KMC X11e mala po 750 km akurat 0.75%. Dal so tam teraz SRAM PC-1130 11. Zatial iba 150 km takze priskoro na nejaky zaver.
Myslim si vsak, ze mnohokrat je "e-bike specific" iba marketingovy tah. Tipujem, ze v porovnani s "normalnymi" komponentami je predlzena zivotnost o 25-50%, za co niesom ochotny platit 2-3x vyssiu cenu. Tak ci tak najprv poskusam.
PS:nejazdim po rovine. Orientacne co mi garmin vyplul za rok: 8900km a 150tis. vyskovych m.
PS2: cca 70% trasy jazdim za svoje
Takze ako vidno, je to velmi individualne. Ale urcite sa teda neoplati kupovat 2-3x drahsie retaze. Vazim s bagazou 90kg. Este som nikdy ziadnu retaz neroztrhol. Takze aj tie "obycajne" drzia ok.
Fyzicky tam mám KMC X9e. Priebežne ju meriam a zatiaľ tam mierka nevojde ani jednou stranou. Chystám sa ju zmerať aj posuvnicou.
Najazdené mám od nova - 22/7/2018 /cca 1 rok/ 1712 km. Jazdím kopce. GPS mi ukazuje na dĺžke 1393 km /trasy do práce som netrackoval/ vertikálne stúpanie 35515m.
Neviem, či je to normálne že celkom dobre drží, ale idem objednať identickú, keď dôjde čas na výmenu, aby som ju už mal doma.
Na obale danej reťaze je niečo v zmysle že vydrží ťah 450kg čo sa mi zdá prehnané. Možno by to ale vysvetľovalo jej slušnú výdrž.
Za celú dobu som ju 2 x "pral" v práčke priamo na biku, väčšinou ju iba látkovou utierkou utriem. Používam sporadicky gélové mazivo /asi 4 x za rok/, ale nepreháňam to.
Mám kamaráta, ktorý musí svojej 20kg dcére meniť reťaz po cca 500km. Na normálnom bajku. Bol z toho nešťastný. Tiež hovoril, že pravidelne čistí a "perie v práčke" a maže drahým olejom. Jej reťaz vždy "žiarila" novotou. A tu je presne jeho aj tvoj kameň úrazu. Časté pranie reťaze v práčke v skutočnosti znižuje životnosť reťaze. Vyplavíte tak mazivo, ktoré je vo vnútri článkov. Bežným mazaním ho späť nedostanete. Reťaz by ste museli ponoriť na nejaký čas komplet do oleja alebo horúcej vazelíny. To že na reťaz nastriekate sprej, alebo nakvapkáte kvalitný olej nie je zárukou, že sa dostane tam kam má. Potom vlastne jazdíte na zvonku namazanej, ale zvnútra suchej reťazi.
Nemyslím že je to až tak pravda..Ale to by bylo na dlouhé povídání..Já řetěz peru ve flašce od okurek v benzínu...a vydrží mi stejně jako když bych ho nepral..Letos mažu poprvé voskem.. a je to lepší než olej na který se chytá prach..Ale životnost to neprodlouží...
dříve jsem to nepral a vydržel stejně..Např řetězy na Ukrajině byly nesmrtelné..Ale taky bez převodů ..6ivotnost se mění od použití,namáhání,křížení,udržby,kvality,Je blbost aby řetěz bez čištění vydržel dýl než udržovaný..A praní v pračce nabo benzínu mu neublíží..Olej nebo vosk zateče do řetězu i mezy články..Ale pokud je tam i prach rozhodně to nebude lepší..Je zajímavé že všichni odborníci doporučují praní řetězu..Stačí se podívat na videa MTBikeru