to kopnutie tretrou poznam...taktiez hadzanie plneho bidonu po dilinkovi v bielej Fabii...jaaaaj, este teraz to mam pred ocami
Tieto druhy zábavky batôžkári nepoznajú. Neviem si predstaviť, ako by drbli camela do nebezpečne predbiehajúceho oprotiidúceho auta, hoci by to bol asi väčší des pre šoféra ako bidon... Alebo ako by vystriekali dobre hustým ionťákom kabínu auta a aj agresívneho šoféra - napríklad na najbližšej križovatke. Bidonom to ide lepšie.
Vždy je lepšie, keď ide balík. Šoféri sú opatrnejší ako pri sólo cyklistoch. Zažil som časy, keď po štvorprúdovke z Bratislavy do Pezinka patril pravý pruh cyklistom - išlo nás 20-30-40 a v bočnom vetre sme urobili niekoľko lájn cez celý pravý pruh. Vodiči pravidelne jazdiaci na tejto ceste boli zvyknutí a nevzrušovalo ich to, to skôr sviatoční šoféri boli nervózni - v pravom pruhu sa motali cyklisti a v ľavom si medzi rýchloidúce autá netrúfali.
Na druhej strane - ten na konci balíka by mal ukázať vodičom, keď môžu ísť cez balík. A aj keď idem sám a cítim, že auto za mnou spomalilo a predo mnou je kus cesty bez dier, výmolov, rigolov (takže nebude treba meniť smer alebo skočiť), ukážem rukou, že nech ide. Ukážem, že o ňom viem a môže ísť, že mu nezmením smer alebo nehodím vlnu. A najväčším slušňákom následne ukážem zaťatú päsť so vztýčeným palcom - akože sú jednička.
A na tretej strane, keď cítim, že ide do tuhého, že za mnou je nejaký pejo (neviem prečo, ale cítim to - asi predtucha), tak mu vsadím niekoľko vĺn (musí byť však ešte za mnou, nie už vedľa) a tým ho donútim spomaliť, alebo obísť väčším oblúkom. A ešte sa treba pripraviť - ak ide tesne, tak mu päsťou buchnite do dverí - určite sa vo vnútri skoro poserie... Ešte lepšie je nacvičiť si pohyb ľavou rukou zhora dole. Nebolí to veľmi a to spätné zrkadlo tak pekne visí na dvoch-troch káblikoch. A keď zastaví, tak ho treba požiadať, aby zavolal policajtov, pretože máte určite zlomenú ruku z toho ako vás trafil...Roentgen síce nič neukáže, ale okrem škody na zrkadle zaplatí aj pokutu za nebezpečnú jazdu.
Tak si skús sadnúť do auta, predbiehať autá, ktoré idú 80-90 kmh a zrazu dostaneš ranu do predného skla... Budeš rád, keď to ustojíš na ceste... A nie ešte rozmýšľať, čo ti to drblo do okna. A keď úplne náhodou zaregistruješ protiidúceho cyklistu, ktorý niečo hádže, tak nebudeš mať istotu a možno ani chuť zastavovať a otáčať sa. A keby predsa len náhodou áno, tak na kole sa dá nádherne zdrhnúť, prinajhoršom ak ti zablokuje cestu, tak mu pedálom, prípadne kufrom môžeš oškrabať karosériu. Pokiaľ nevytiahne zbraň, tak máš furt navrch. Oprava auta je vždy drahšia a policajtom aj poisťovni sa ťažko vysvetľuje, že on nič, on muzikant, to nebezpečne jazdil cyklista.
Prinajhoršom vytiahneš pumpu - ale poriadnu Silcu, nie to skladacie prdítko, čo vozí väčšina cyklistov v zadnom vrecku. Nevydrží síce viac ako jednu poriadnu ranu, ale zato pohľadom z druhej strany sa to zdá byť nebezpečná vec.
Avšak stále tvrdím - vždy treba najprv podobrotky. Ukázať, že môže ísť, poďakovať, že pribrzdil, protiidúcemu - predbiehajúcemu ukázať kývnutím ruky do strany, aby sa pakoval na svoju stranu pretože zavadzia...
Toto tu je hotove road rage forum:) Cesta na biku na slovensku je fuj. Nebezpecna, stresujuca vec a najhorsie, ze vacsinou nie vinou cyklistu.
Joko ked tie veci co si pisal hore myslis vazne, tak sa divim, ze si sa dozil toho veku aky mas, alebo si nastastie zatial nestretol uplneho vypatlanca:) Dost sa tym chovanim priblizujes agresorom v autach, nemyslis?
Nie nemyslím... Sú to len prípady, ktoré sa stávajú. Mne tak jeden - dva krát do roka. Ale treba byť na ne pripravený. Veď kedysi som sľuboval "Vždy pripravený!". Ostalo mi to.
Človek nemá byť agresívny. Ale ani defenzívny. Nejaká zlatá stredná cestička. Lebo na každého platí niečo iné.
A zase - je niečo iné, keď sa nejaký pejo vyrúti na pätnásťročného gumkáča a inak sa zaspätí, keď zistí, že na kole ide starší pán, ktorý celkom určite má hŕbu kamarátov... Možno aj na polícii, možno aj medzi tými, na ktorého sa hrá...
Joko sa možno dožil svojho veku prave kvoli tomu správaniu. A isto sa nepodobá tým dementom. Na dobrých vodičov sme dobrí, na debilov musíme byť úmerne zlí. Toto je že kto do teba autom ty do neho fľaškou.
Tak si tak idem v nedeľu celý zablatený, s batohom na chrbte po ceste, keď ma obehnú žiletkári a za nimi auto vzadu s veľkou nálepkou "Pozor, cyklistický tréning".
pre mna ako vodica by to nebolo naj riesenie.musis obiehat auto a aj neurcito vela cyklistov, kedze ich nevidim.a IMHO aj blba by napadlo(alebo zeby som precenoval schopnosti slovakov?), ze ked vidi 20 cyklistov na ziletkach v dresoch, ze to asi nebude zraz motorkarov:)ale ako prostriedok na spomalenie premavky je to fajn.
Co mna vie na cestach najviac nastvat: ak ma (nas) predbieha nejake auto a v protismere siroko-daleko nikto, nalepi sa na nas, akoby ho bolelo prejst pocas predbiehacieho manevru do protismeru.
Ale za jazdy nieco hadzat do auta? To nie. Mozno pri vzajomnej konfrontacii po zastaveni, ak by bol vodic velmi "vyrecny", si mozme urobit par znaciek na jeho karoserii.
pre mna ako vodica by to nebolo naj riesenie.musis obiehat auto a aj neurcito vela cyklistov, kedze ich nevidim.a IMHO aj blba by napadlo(alebo zeby som precenoval schopnosti slovakov?), ze ked vidi 20 cyklistov na ziletkach v dresoch, ze to asi nebude zraz motorkarov:)ale ako prostriedok na spomalenie premavky je to fajn.
no, nie je to zla napad s autom, ale je fakt ze ked mas obiehat auto, tak sa potrebujes niekde zaradit a ked tam je 2O tipkov este, tak to moze byt trochu problem. lepsi napad by sa mi zdala sprievodna motorka... a aj lacnejsi
Vcera ma debil ohrozoval na ceste. Na rovinke si to namieril do protismeru - cez plnu ciaru , prefrcal meter dva okolo mna aby sa zase zaradil do svojho pruhu. Frustrovani deges co sa nevie bicyglovat
lopo1 no sak pri pretekoch hej, ale na treningu je to cosi ine... ale na motorke tiez moze pobrat nejake hovadinky, sice nie rovno kompet koleso alebo bike, ale cosi hej...
pripojim sa aj ja. jazda po cestach je nebezpecnejsia stale viac. pribuda aut a arogancia vodicov. mimochodom jazdit na bicykli podľa
zákona č. 315 sa ma jazdiť pri pravom kraji vozovky, to znamená VĽAVO od hrubej čiary, ktorá oddeľuje vozovku od krajnice. PO KRAJNICI cyklista SMIE ísť vtedy, ak NEOHROZÍ chodcov...
a ešte k tomu na krajnici býva najviac bordelu - kamene, črepy, konáre a pod. a často sú na kraji vyjazdené koľaje od náklaďákov, čo je veľmi nepríjemné a často nebezpečné...
a cyklisti chodia v dvoch radoch štandardne ked sú aspoň štyria a ide sa tzv. oraz, alebo zahrievanie či vyjazdenie pred či po treningu... aspon tak sa v 90tych rokoch v Žiline jazdilo na taku jazdu (v dvoch radoch) je aj mozno nejaka vynimka - ale to sa hadat nebudem, bo neviem...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Tieto druhy zábavky batôžkári nepoznajú. Neviem si predstaviť, ako by drbli camela do nebezpečne predbiehajúceho oprotiidúceho auta, hoci by to bol asi väčší des pre šoféra ako bidon... Alebo ako by vystriekali dobre hustým ionťákom kabínu auta a aj agresívneho šoféra - napríklad na najbližšej križovatke. Bidonom to ide lepšie.
Vždy je lepšie, keď ide balík. Šoféri sú opatrnejší ako pri sólo cyklistoch. Zažil som časy, keď po štvorprúdovke z Bratislavy do Pezinka patril pravý pruh cyklistom - išlo nás 20-30-40 a v bočnom vetre sme urobili niekoľko lájn cez celý pravý pruh. Vodiči pravidelne jazdiaci na tejto ceste boli zvyknutí a nevzrušovalo ich to, to skôr sviatoční šoféri boli nervózni - v pravom pruhu sa motali cyklisti a v ľavom si medzi rýchloidúce autá netrúfali.
Na druhej strane - ten na konci balíka by mal ukázať vodičom, keď môžu ísť cez balík. A aj keď idem sám a cítim, že auto za mnou spomalilo a predo mnou je kus cesty bez dier, výmolov, rigolov (takže nebude treba meniť smer alebo skočiť), ukážem rukou, že nech ide. Ukážem, že o ňom viem a môže ísť, že mu nezmením smer alebo nehodím vlnu. A najväčším slušňákom následne ukážem zaťatú päsť so vztýčeným palcom - akože sú jednička.
A na tretej strane, keď cítim, že ide do tuhého, že za mnou je nejaký pejo (neviem prečo, ale cítim to - asi predtucha), tak mu vsadím niekoľko vĺn (musí byť však ešte za mnou, nie už vedľa) a tým ho donútim spomaliť, alebo obísť väčším oblúkom. A ešte sa treba pripraviť - ak ide tesne, tak mu päsťou buchnite do dverí - určite sa vo vnútri skoro poserie... Ešte lepšie je nacvičiť si pohyb ľavou rukou zhora dole. Nebolí to veľmi a to spätné zrkadlo tak pekne visí na dvoch-troch káblikoch. A keď zastaví, tak ho treba požiadať, aby zavolal policajtov, pretože máte určite zlomenú ruku z toho ako vás trafil...Roentgen síce nič neukáže, ale okrem škody na zrkadle zaplatí aj pokutu za nebezpečnú jazdu.
Prinajhoršom vytiahneš pumpu - ale poriadnu Silcu, nie to skladacie prdítko, čo vozí väčšina cyklistov v zadnom vrecku. Nevydrží síce viac ako jednu poriadnu ranu, ale zato pohľadom z druhej strany sa to zdá byť nebezpečná vec.
Avšak stále tvrdím - vždy treba najprv podobrotky. Ukázať, že môže ísť, poďakovať, že pribrzdil, protiidúcemu - predbiehajúcemu ukázať kývnutím ruky do strany, aby sa pakoval na svoju stranu pretože zavadzia...
joko a čo tí, čo vozia aj ruksak (napr. bez rezervoára) aj bidon?
Joko ked tie veci co si pisal hore myslis vazne, tak sa divim, ze si sa dozil toho veku aky mas, alebo si nastastie zatial nestretol uplneho vypatlanca:) Dost sa tym chovanim priblizujes agresorom v autach, nemyslis?
Človek nemá byť agresívny. Ale ani defenzívny. Nejaká zlatá stredná cestička. Lebo na každého platí niečo iné.
A zase - je niečo iné, keď sa nejaký pejo vyrúti na pätnásťročného gumkáča a inak sa zaspätí, keď zistí, že na kole ide starší pán, ktorý celkom určite má hŕbu kamarátov... Možno aj na polícii, možno aj medzi tými, na ktorého sa hrá...
IMHO najlepšie riešenie nie?
Ale za jazdy nieco hadzat do auta? To nie. Mozno pri vzajomnej konfrontacii po zastaveni, ak by bol vodic velmi "vyrecny", si mozme urobit par znaciek na jeho karoserii.
no, nie je to zla napad s autom, ale je fakt ze ked mas obiehat auto, tak sa potrebujes niekde zaradit a ked tam je 2O tipkov este, tak to moze byt trochu problem. lepsi napad by sa mi zdala sprievodna motorka... a aj lacnejsi
zákona č. 315 sa ma jazdiť pri pravom kraji vozovky, to znamená VĽAVO od hrubej čiary, ktorá oddeľuje vozovku od krajnice. PO KRAJNICI cyklista SMIE ísť vtedy, ak NEOHROZÍ chodcov...
a ešte k tomu na krajnici býva najviac bordelu - kamene, črepy, konáre a pod. a často sú na kraji vyjazdené koľaje od náklaďákov, čo je veľmi nepríjemné a často nebezpečné...
a cyklisti chodia v dvoch radoch štandardne ked sú aspoň štyria a ide sa tzv. oraz, alebo zahrievanie či vyjazdenie pred či po treningu... aspon tak sa v 90tych rokoch v Žiline jazdilo