no ta hmotnosť je ako bežný HT mtb :) moj zimák z bazar-komponetov je o 700e lacnejší a o 1,5kg lahší :) a to má 2,1 gumky... rozmýšlam že z neho spravím gravela, treba mi len barany a mechanicke prasatá s radením :D a tenšie plašte bez duše
07.03.2020 - 14:06:31
00
sada GRX je proste top, čo sa Gravelov tento rok týka... fajn prevody, hydraulické brzdy ako bonus...

ak by si chcel minuloročný model Koyuk 1.0 ten modro-žltý 560 mm som videl visieť na predajni v Trnave, za pekných 820€ máš pevné osky, síce mechanické kotúčovky, ale to je do budúcna riešiteľné, jedine by som na začiatok vymenil tie cestné kľuky 50/34 za nejaké tie gravelové 46/30
07.03.2020 - 14:09:29
00
OlafTopan vyzera, ze predny naboj je QR. Teraz mam oba naboje QR a na gravel by som to uz nechcel. Ked sa do toho poriadne opries, cinkaju kotuce...verim, ze s pevnymi oskami by to bolo tuhsie, podobne ako na mtb.
07.03.2020 - 14:11:01
01
píšu tam

Predný náboj SHIMANO HB-TX505, 32H, CENTER LOCK, QR Type
Zadný náboj SHIMANO FH-TX505-8, 32H, CENTER LOCK, M10x135mm, QR Type

ak tomu dobre rozumiem tak sú to pevné osky, ale nie na imbusový šrob, ale na QR páčku, ale mali by to byť pevné osky? či je to klasický rýchloupinák...
07.03.2020 - 14:17:56
01
Design ramu toho Rock Machine je prekvapujuco pekny, aj farba prijatelna. Velke plus je, ze ma vpredu dvojprevodnik a nie jednoprevodnik. S velmi lahkymi prevodmi 46 a 30 zubov, co by nemuselo vadit. Vzadu 10 kolecko od 11 do 36 zubov, osobne by som radsej uvital od 14 do 32 alebo 34, aby sa od 14 po 18 zubov preradzovalo po jednom zube. Sadu GRX nepoznam, zrejme ide o nejaku novu sadu pre gravel bicykle. Davaju na to strasne siroke plaste 45 mm, osobne by som preferoval sirku plastov 28, 30 alebo 32 mm. Ale to nie je problem casom vymenit. Komponenty asi budu v pohode, aj ked nie su z tych najspickovejsich. Retaz KMC neviem kolko vydrzi. Na Shimano prevody osobne preferujem Shimano retaze, Pre 10 kolo napr. https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/retaze/10-11-12-prevodov/shimano-retaz-hg95-10-kolo-116-clankov.html alebo https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/retaze/10-11-12-prevodov/shimano-retaz-cn6701-10-kolo-114-118-cl-stranova.html
07.03.2020 - 14:21:42
01
LaS no ale ty chceš z Gravelu urobiť Cesťák... ;-) na to je kopa iných bajkov... Gravel je taký cestný kross, takže 46/30 vpredu je ideálnych a 11-36 vzadu úplne ideálnych všade dávajú 11-34 aby sa s tým dobre šlapalo aj v kopcoch, najmä ak si ako bikepacker nabalený nejakých +20 kilo navešaných

GRX je práve presne pre Gravel prispôsobená sada... hydraulické brzdy, 1x11 alebo 2x10, 2x11 sady nie je to na "závodné" účely aby bola kazeta odstupňovaná ako na 105 kde idú prevody 11,12,13,14,15,17,... ale kompatibilné sú, takže ak ti nevyhovuje základná GRX kazeta, tak si tam môžeš dať cestnú 105 tuším 11-34

takisto plášte... 28-32 je skôr na cestu... gravely mávajú zvyčajne 35-37 plášte, nad 40 už menej
07.03.2020 - 14:34:03
01
Ja osobne by som ani tých 50/34 vpredu nezatracoval. Nie každý žije v Alpách s 23% stúpaním. Tak isto aj mechanické kotúče. Áno hydraulicka je pohodlnejšia na používanie, ale zase dá sa prežiť aj bez nej.
07.03.2020 - 14:47:46
02
však to aj píšem vyššie, že ak by som šiel po cene, zoberiem toho minuloročného Koyuka, vymením dvojplacku a je to... ostatné časom ak treba... Alebo Soot 30 a v pohode...
07.03.2020 - 14:57:05
00
Ja mám minuloročného Koyuka 1.0 a v BA a Karpatoch mi to stačilo. A to nie som mega športovec ani mušia váha (mám 100kg). Ale zase neriešim žiadne kadencie, frekvencie atď. Pri stúpaní na Kolibu ako idú trolejbusy či Biely kríž som tam zaradil najľahší prevod len preto, lebo som čakal na ostatných, inak by som to vyšiel na druhom alebo treťom najľahšom prevode.
07.03.2020 - 15:46:27
01
Prevody 50-34 musia stacit aj cyklistovi bez kondicky.Na 34ke sa da vyjst kadeco s kombinaciou vzadu 32,34z co je naozaj lahky prevod sa nemusi bat nikto.Jasne bavime sa o rekreacnom jazdeni resp.o nesutaznom tempe.Vsak ide predsa o radost z jazdy ci nie? 🙃
07.03.2020 - 18:16:54
03
Trošku zveličuješ, nie? Prevody 50-34 + 32,34z samozrejme niekomu bez kondičky nestačia. Ak jazdíš na graveli aj MTB terén a prudšie kopce, tak je to málo. Áno aj ja som kadečo vyšiel na 34 vpredu a 32 vzadu, ale na akých tepoch? Ale prečo sa mám trápiť, keď si môžem uľahčiť jazdu... Keď niekto nejazdí roviny, ale gravel bežne prevetrá aj v teréne, tak klasické cestné prevody sú nezmysel. To by potom prevody na MTB bajkoch tiež nemali zmysel, či?
07.03.2020 - 19:39:37
07
vám už úplne drboce občas z toho.. gravel je či sa vám to páči či nie cesťák, ktorý zvládne aj trochu terénu.. ak je vaša priorita motať sa po teréne tak si vezmite HTčko a nebastlite tie mačkopsy..
07.03.2020 - 20:28:27
013
máte pravdu veličenstvo... ;-) presne tak, gravel je cesťák, ktorý zvládne poľné cesty, poľnohospodárske spojnice, ľahké lesné cesty, karpatské rozdrbané asfaltky atď. a na to je presne určený (v našich podmienkach bicyglo, ktoré vie ísť aj mimo cesty, lebo jazdiť dnes po hlavných ťahoch je o hubu...) sám najlepšie vieš aké "dialnice" vznikli v okolí Trnavy smerom na všetky satelity...

takže nerozumiem tomu, načo naňho dávať tenké gumy a ťažké prevody... to je potom rozumnejšie kúpiť plnokrvný cesťák..
07.03.2020 - 21:15:19
03
ja nerozumiem tom, ako sa tu neusta ohnate "nutnostou" lahkych prevodov (nevladzete???, tak trenuje...) a v zapati nariekate, ze sak to nejde po asfalte za pedalom(1xn). Okrem Gusta, neregistrujem nejak XYZ uzivatelov tohto fora, ze by tu jazdilo ovesane bajky v akejkolvek podobe (cestak, cross, HT, full, mackopes).
Moja skusenost s Kellys Soot 50 cca 950km(50/36x11/34) CHPCH, Kralovka, Cierny vah, absolutne no problem, vsetko ostatne menej narocne s prstom v nose. A plati to iste ako na full-e, co nevyusalapem, tak potlacim, nikto ma za to neodstreli/ruku nohu neodsekne...
07.03.2020 - 21:53:47
09
Ja nerozumiem potrebe rozpravat o tom, co ma vyhovovat ostatnym😁
07.03.2020 - 22:14:25
07
keyboard_arrow_up