dottore záleží od toho, kde jazdíš. Rovinka? Kopce? Ideš po kadencii a frekvenciách? Či je ti to jedno a chceš sa len previesť a nič nesilíš a ak náhodou bude treba, tak si makneš trocha, alebo nemáš problém si to v najhoršom odšliapať? Ďalšou možnosťou je pozrieť na nete kalkulačku prevodov a pozri si, čo máš teraz a nakonfiguruj si, čo by si teoreticky chcel. A poskúšaj si najbližšie prevody, čo máš teraz aktuálne, či ti budú vyhovovať, alebo nie, možno sa zameraj na najťažší a najľahší prevod.
Nuz ja bych potreboval cosi vseobecno zdelavacie ... na terajsom graveli mam 1x11 / vredu 42 a vzadu 11-42 - teda najlahsi prevod je 1:1
dottore tu je zaujímavé video k tomu https://youtu.be/zQKqa2oLNkg aplikácia neviem, či funguje, ale isto nájdeš na nete niečo podobné. Teraz by som ti odporučil, napríklad dlhšie sa povoziť rovina, na akých prevodoch zvyčajne jazdíš a zapamätať si, či zapísať si to. Potom si nájsť kopce, ak nejaké máš v okolí a pojazdiť v nich. Vyskúšaj si, aké prevody používaš atď. Teda máš základ na aktuálnom biku. Už si len pozrieš prevodové pomery a porozmýšľaš. Napríklad 42x11 si nikdy nepoužil, max dole kopcom. Ďalej máš 42x13. To už občas použiješ a takto si to prejdi až na koniec. Dostal si sa k 42x42. Je pre teba daný prevod dostatočný? Zvládaš s ním kopce, po ktorých by si chcel behať? Nie? Tak skús zvoliť čo ja viem prevodník 40 zubov, 36 zubov (kazetu nechaj). Keďže máš asi predstavu na svojom biku, tak cca vieš odhadnúť, či by to mohlo/nemuselo stačiť a čo to spraví s rýchlosťou/námahou, keď použiješ 40x42 napríklad, prevodový pomer 0,95. Teraz máš najľahší 1. Bude ti stačiť? Či potrebuješ ľahší? Napríklad 36x42 je 0,85. Má to zmysel? Kľudne si na svojom biku môžeš otestovať, aký je cca rozdiel 0,15 na ťažších prevodoch. Pocitovo, bude ti to stačiť? Nebude? Ďalšia otázka, čo sa stalo s ťažkými prevodmi? Budú, či nebudú ti chýbať? Ako takto ťažko radiť, každý sme iný a musíš si ty povedať, či ti to stačí/vyhovuje. Každý tu môže prísť, že daj prevodník 36, vzdadu 12-52, že je to mega. Možno preňho. Pre teba to môže byť totálna zbytočnosť, lebo hraničné hodnoty prevodov možno nevieš využiť. Snáď ti to trocha pomôže sa rozhodnúť.
dottore Dodatok, čo ma ešte napadlo, nemusíš teoreticky meniť ani prevodník, ak najťažšie prevody nevyužiješ, je možnosť aj vymeniť kazetu, že nebude začínať na 12 zuboch, ale na 14 a končiť bude na 44 či akú nájdeš kazetu. Akurát že tam už treba zistiť, či to zvládne prehadzovačka a bude treba zrejme novú reťaz. Ja osobne by som šiel cestou najmenšieho odporu. Pozrieť čo koľko stojí a čo sa z finančného hľadiska viac oplatí. Ja osobne mám 2 prevodník a mne to vyhovuje. Aj to je možnosť. Ale zase ja jazdím prevažne rovinky, prípadne Karpaty, keďže som z BA a pre mňa osobne to je vhodnejšie. Prevody mám 50/34 vpredu a 11-32 vzadu 9 rýchlostí.
dottore Dodatok, čo ma ešte napadlo, nemusíš teoreticky meniť ani prevodník, ak najťažšie prevody nevyužiješ, je možnosť aj vymeniť kazetu, že nebude začínať na 12 zuboch, ale na 14 a končiť bude na 44 či akú nájdeš kazetu. Akurát že tam už treba zistiť, či to zvládne prehadzovačka a bude treba zrejme novú reťaz. Ja osobne by som šiel cestou najmenšieho odporu. Pozrieť čo koľko stojí a čo sa z finančného hľadiska viac oplatí. Ja osobne mám 2 prevodník a mne to vyhovuje. Aj to je možnosť. Ale zase ja jazdím prevažne rovinky, prípadne Karpaty, keďže som z BA a pre mňa osobne to je vhodnejšie. Prevody mám 50/34 vpredu a 11-32 vzadu 9 rýchlostí.
super je to vsetko - ale doma mam asi kluky na singler pilu - PS rozmyslam nad novostvbou na 27,5 kolach - a ze by trocha viac crt mal MTB - kedze kola budu 2,1 sirka asi - kedze sa bavime o graveli - berme to tak ze by to malo byt co najvsestrannejsie - teda mat aj tazsi prevod a tiez mat lahko do kopca - nie je to primarne o prevodoch . Odledy jazdim gravel / mam sram 1x11 / tak nejako mi tie predne cestne dvojpilu do tohe nejdu - ci menej mechaniky tm menj moznosti kazenia, prehadzovania a aj nejaka uspora hmotnosti - a sramova kazeta 11rychlostna je lahucka - mam dva gravle s dvojpilou vpredu - a nejako s tym nie som stotoznený - mne na mojom viac vyhovuje 1x
Prečo lezie do peňazí? Na súčasnom biku má predsa 11 prevodov. Každý sa dá vyjadriť prevodovým pomerom. Teraz ich otestuje a zistí, že najťažší nepoužíva a zišiel by sa mu ľahší ako má najľahší. Tak si len cez kalkulačka nahádže prevody o aké by mal záujem a vyjdú mu prevodové pomery. A uvidí, či to má alebo nemá zmysel za tú kombináciu meniť, ktoré prevody mu vypadnú, ktoré ostanú. Ak mu to nebude vyhovovať, môže zmeniť kombináciu. Nič ho to nestojí a nie je to nič komplikované.
dottore ono to je aj nie je o prevodoch. Úplne univerzálny rozsah prevodov je skoro nemožné nájsť pri 1x11. Vždy to bude o kompromise. Prevody sú len matematika. Je jedno či má človek prevod 30x10 alebo 48x16, prevodový pomer je 3.0 a teda šliapem rovnako ťažko, pritom mám rozdielne vstupné premenné. Napríklad moja kombinácia 34x11 je pomer 3,09 čo je prakticky 3 a človek si veľmi rozdiel nevšimne/nepocíti.
dottore ono to je aj nie je o prevodoch. Úplne univerzálny rozsah prevodov je skoro nemožné nájsť pri 1x11. Vždy to bude o kompromise. Prevody sú len matematika. Je jedno či má človek prevod 30x10 alebo 48x16, prevodový pomer je 3.0 a teda šliapem rovnako ťažko, pritom mám rozdielne vstupné premenné. Napríklad moja kombinácia 34x11 je pomer 3,09 čo je prakticky 3 a človek si veľmi rozdiel nevšimne/nepocíti.
...ale kazeta wide range v tomto pripade by z toho mala urobit dostatocne agilný drivetrain / pri konfuguracii 1x /. Ok diky za radu - ja sa pri stavbe moc nezaoberam matematikou , ale som si vedomy ze radenie 2x10 nemusi byt 20 rychlosti - iba v pripade ze by prevody boli vzadu odstupnovne vo vacsich odstupoch co ale pri velko rozdiele nie je nutne - len sa mi nechce seruskat s nastavovanom 2 radení - strasne to nerad robim
tak použi kazetu - napr. sunrace 10-46 a vpredu 40 zubov - maximálny prevod 4 a minimálny prevod 0,87
to je akokeby si mal dvojplackový GRX systém, akurát budeš mať "hrubšie" odstupňované jednotlivé stupne, pokiaľ nie si frekvenčný jazdec, tak sa to bude dať prežiť... inak to je stále nejak kompromis...
tak použi kazetu - napr. sunrace 10-46 a vpredu 40 zubov - maximálny prevod 4 a minimálny prevod 0,87
to je akokeby si mal dvojplackový GRX systém, akurát budeš mať "hrubšie" odstupňované jednotlivé stupne, pokiaľ nie si frekvenčný jazdec, tak sa to bude dať prežiť... inak to je stále nejak kompromis...
Nerozumiem tej fobii z dvojprevodnikov na "cesťákoch", MTBčko OK jasné výhody, ale keď potrebujem jazdiť aj rovinu aj kopce tak dvojplacka je riešenie...
Prevody sú len matematika. Je jedno či má človek prevod 30x10 alebo 48x16, prevodový pomer je 3.0 a teda šliapem rovnako ťažko
Nie je to uplne tak, ze je to jedno a prevody zdaleka nie su len matematika, ale naopak aplikovana fyzika. A dokonca v tomto pripade to aj pocitis. Preco tomu tak je, ti vysvetli nejaky sikovny strojar. 30x10 je horsie ako 48x16.
Moj RockMachine Gravelride 500
Vcera som ho bol len na hodku odskusat ,ale... Po asi 10 rokoch som si doprial novy bike a oproti staremu HT je to neskutocny rozdiel. Viem, ze ked som sa tu pytal na vas nazor nan, ste ma moc nepotesili, ale kym sa dalo som si ho kupil V drvivej vacsine ho budem pouzivat na cestovanie do prace (20km denne) a myslim, ze mi staci a zvladne aj obcasne daleke vylety
tak použi kazetu - napr. sunrace 10-46 a vpredu 40 zubov - maximálny prevod 4 a minimálny prevod 0,87
to je akokeby si mal dvojplackový GRX systém, akurát budeš mať "hrubšie" odstupňované jednotlivé stupne, pokiaľ nie si frekvenčný jazdec, tak sa to bude dať prežiť... inak to je stále nejak kompromis...
mam teraz 11-42 / 42 front - a odstrel je v pohode - aj sa da maklnut na rovinke - a da sa aj pohode cross coutry - aj po lese - sialene mtb horekopcom to neda - ale zas sme stale v triede adventure bike -
Podľa mňa Silex 400 ideálny stroj. Zaujímavá geometria prevody 46/30 v predu a 11/36 v zadu. Možnosť nahodiť 700 alebo 650 kolesá.... A cena tiež nie najhoršia
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Nuz ja bych potreboval cosi vseobecno zdelavacie ... na terajsom graveli mam 1x11 / vredu 42 a vzadu 11-42 - teda najlahsi prevod je 1:1
super je to vsetko - ale doma mam asi kluky na singler pilu - PS rozmyslam nad novostvbou na 27,5 kolach - a ze by trocha viac crt mal MTB - kedze kola budu 2,1 sirka asi - kedze sa bavime o graveli - berme to tak ze by to malo byt co najvsestrannejsie - teda mat aj tazsi prevod a tiez mat lahko do kopca - nie je to primarne o prevodoch . Odledy jazdim gravel / mam sram 1x11 / tak nejako mi tie predne cestne dvojpilu do tohe nejdu - ci menej mechaniky tm menj moznosti kazenia, prehadzovania a aj nejaka uspora hmotnosti - a sramova kazeta 11rychlostna je lahucka - mam dva gravle s dvojpilou vpredu - a nejako s tym nie som stotoznený - mne na mojom viac vyhovuje 1x
...ale kazeta wide range v tomto pripade by z toho mala urobit dostatocne agilný drivetrain / pri konfuguracii 1x /. Ok diky za radu - ja sa pri stavbe moc nezaoberam matematikou , ale som si vedomy ze radenie 2x10 nemusi byt 20 rychlosti - iba v pripade ze by prevody boli vzadu odstupnovne vo vacsich odstupoch co ale pri velko rozdiele nie je nutne - len sa mi nechce seruskat s nastavovanom 2 radení - strasne to nerad robim
to je akokeby si mal dvojplackový GRX systém, akurát budeš mať "hrubšie" odstupňované jednotlivé stupne, pokiaľ nie si frekvenčný jazdec, tak sa to bude dať prežiť... inak to je stále nejak kompromis...
to je akokeby si mal dvojplackový GRX systém, akurát budeš mať "hrubšie" odstupňované jednotlivé stupne, pokiaľ nie si frekvenčný jazdec, tak sa to bude dať prežiť... inak to je stále nejak kompromis...
na to by ale potreboval XD hub, alebo microspline
Nerozumiem tej fobii z dvojprevodnikov na "cesťákoch", MTBčko OK jasné výhody, ale keď potrebujem jazdiť aj rovinu aj kopce tak dvojplacka je riešenie...
Nie je to uplne tak, ze je to jedno a prevody zdaleka nie su len matematika, ale naopak aplikovana fyzika. A dokonca v tomto pripade to aj pocitis. Preco tomu tak je, ti vysvetli nejaky sikovny strojar. 30x10 je horsie ako 48x16.
Vcera som ho bol len na hodku odskusat ,ale... Po asi 10 rokoch som si doprial novy bike a oproti staremu HT je to neskutocny rozdiel. Viem, ze ked som sa tu pytal na vas nazor nan, ste ma moc nepotesili, ale kym sa dalo som si ho kupil
to je akokeby si mal dvojplackový GRX systém, akurát budeš mať "hrubšie" odstupňované jednotlivé stupne, pokiaľ nie si frekvenčný jazdec, tak sa to bude dať prežiť... inak to je stále nejak kompromis...
mam teraz 11-42 / 42 front - a odstrel je v pohode - aj sa da maklnut na rovinke - a da sa aj pohode cross coutry - aj po lese - sialene mtb horekopcom to neda - ale zas sme stale v triede adventure bike -