Poviem konkrétny príklad. Kúpil som ekolobežku. O mesiac mi spadla tak nešťastne, že sa rozbil ovládací displej. Šiel som do predajne a dal im to nech mi to opravia. Poslali to kamsi do externého servisu a za 30 dní mi ju poslali naspäť neopravenú s vysvetlením, že toto nespadá do záruky. Ja som na to odpovedal, že veď som na sprievodný dokument napísal že som uzrozumený s faktom že budem za opravu platiť a nechcem to riešiť na záruku. Oni mi na to odpovedali, že niesu povinní zo zákona mi to opraviť pokiaľ to nieje záručná oprava. Tak som im povedal že ja im za výmenu toho displela a nainštalovanie som ochotný zaplatiť 150eur. Oni že nemajú záujem. A nechceli mi prezradiť výrobcu kolobežky, polepy mali vlastné takže som nevedel zistiť z balenia a papierov nič iné len že bola vyrobená v Číne. Ešte mi povedali, že mi ten displej vedia objednať od výrobcu ale ten im ho pošle až s ďalšou objednávkou, ktorú plánujú o dva mesiace a kontajner s ňou dôjde o nejakých ďalších 6 mesiacov. Čiže som mal čakať 8 mesiacov na displej, ktorý by som si ešte aj mal sám nainštalovať.
Skrátim to - po dvoch dňoch hľadania podľa obrázkov displejov na webe som našiel v Číne výrobcu kolobežky sám, spojil som sa cez mejl na obchodníka z ich firmy, ten mi poslal komu a kam cez western union poslať 18dolárov. Na druhý deň utekal na ich poštu s balíčkom s displejom - poslal ho leteckou poštou. O dva dni som mal displej doma a našťastie jeden kamarát má autoservis so šikovným elektrikárom, ktorý mi ten displej za pol hodiny vymenil.
Ďalej - o necelý rok mi kľakol elektromotor. Odniesol som kolobežku na reklamáciu, o 30 dní mi prišla kladná spätná väzba, že mi vymenia celé zadné
koleso s elektromotorom v záruke. O ďalšie dva týždne bola opravená kolobežka doma.
Po ďalšom cca polroku sa mi pokazila nabíjačka. Odniesol som ju do predajne na servis. Keďže som už vedel, že reklamácia bude tutovo trvať 30 dní tak som si u nich pri odovzdaní nabíjačky rovno kúpil druhú za 30eur, keďže to bolo v polovici júna - kedy už bola sezóna kolobežkovania - aby kolobežka nestála bez šťavy kúte. O mesiac prišlo vyrozumenie, že záruka sa uznáva a posielajú mi novú nabíjačku. Teraz mám nabíjačky dve - jednu doma, druhú v robote a nemusím stresovať či mi
baterka vydrží aj na cestu z roboty.