Bol som si včera otestovať tie motory shimano Bosh DAPU Bafang a je to všetko ja jedno kopyto, všetky kladu odpor, +-nejaké % hore dole. Hmotnosť
ebiku ten 1kg hore dole sa tiež nedá postrehnúť . Najväčší odpor a rozdiel robia pneumatiky, ich tlaky a širka, je sakra veľký rozdiel či mam v kolesách 1,8 atmosféry alebo 3.5 atmosféry. Subjektívne to typujem na 1/4 rozdiel vo valivom odpore.
Dosť veľký rozdiel je v prevodoch, čo sa týka jazdy po rovine, na prevode 32-11 som svojou štandardnou kadenciou točil 24km/h na max svojich otáčkach som dal 42km/h to mi už začínali odstredivou silou odlietať nohy s pedál, pri prevode 38-11 tam sa dalo točiť s mojou kadenciou 28km/h max otáčky 52km/h a na prevode 44-11 to som si na pohodu točil aj pri 35km/h tu som to vedel vytočiť na 64km/h
Na kludne otačky 30km/h+ nieje od veci mať v predu kolečko 40+ kto sa uspokojí s rýchlosťou do 25km/h tak stačí mu v predu aj 32 zubové kolečko.
Na dlhšie trasy po asfalte a sem tam jemný terén sa oplatí dofúkať
kolesa na max. predpísaný tlak, ja mam na svojom horskom 3,5 atmosféry, valivý odpor je podstatne nižší. Samozrejme keď sa ide do tažkeho terénu tam valivý odpor nehrá rolu a tlaky treba dať dole, aby to lepšie držalo stopu.
PS: fakt už neriešme odpor elektromotora, už som i ja zistil že je to sprostosť