pred cosi viac ako dvoma rokmi v roku 2017 na jesen som si kupil lacny kross bike Kellys Phanatic 70. jeho ulohou bolo zistit, ci ma to bude bavit a fakt je, ze ma to bavi. okrem neho mam po tych dvoch rokoch este jeden cestny Bianchi Impulso a full Rocky Mountain, oba som kupil bazarove ale posluzia. no a ten Kellys ma nakoniec aj tak bavi najviac, vlastne ho pouzivam ako taky gravel s flatmi a na konci tohorocne sezony uz bude mat hadam aj 10.000 km odjazdenych. uz to na nom ale zacina vselijako vrzgat a teda ked si uvedomujem, ze je to moj najoblubenejsi bike (a nie gravel s baranmi nechcem, som uz na to stary, mne tie flaty vyhovuju pri mojej telesnej konstitucii najviac) tak uvazujem, ze ako ho nahradit. tak sa chcem spytat, ako planovat a na aku sumu si zacat setrit, aby som ho na jesen mohol vymenit. vidim to na dve moznosti - nechat si nejaky postavit ako skladacku alebo ist na vypredaj nejakej "znacky". co by ste mi poradili? kto su tu na portali taki renomovani skladaci? ked ist na znacku, tak po ktorom sa pozerat? zda sa mi, ze tato kategoria (urcena hlavne pre fotrov na vylety s rodinou) nie je vo vyssej cenovej kategorii 1500plus eur moc obsadzana, sucasny kellys phanatic 90 mi ako velky upgrade nepride. ale teda HT MTB nechcem, na teren mi staci ten full. co by ste mi poradili?
23.05.2020 - 22:59:15
00
kup si lepsie kolesa a pneu, pripadne lepsiu vidlu, pride mi to lepsie ako kupovat novy bike
23.05.2020 - 23:07:45
00
hm, pneu lepsie mam. kolesa a vidla, to je prave otazka, ci do toho investovat. tiez sa mi zda, ze po tych 10.000 km, do toho bude treba vrazit dost penazi za servis, ak to ma este dalsich 10.000 km vydrzat a to mi pride, ze mozno bude lepsie to pustit za 300 eur niekomu na ryby a obcasne vyjazdy s rodinou, ktory to uz dojazdi a kupit si novy. ale neviem, mozno mas pravdu.
23.05.2020 - 23:15:44
00
lahsie tubeless kolesa by bol prvy upgrade nad ktorym by som uvazoval aj pri kupe noveho, to spravi najvacsiu zmenu
23.05.2020 - 23:18:35
00
napriklad mi teraz odislo zadne koleso, tak urobenie noveho (lacneho na alu rafiku) hned 60 euri (nestazujem sa, turbi mi to dobre urobil a cena primerana), lebo uz to bolo s mojou vahou po tych km znicene. vidlica tusim tiez uz nejako nie je idealna a je tam lacna, servis bude stat min dalsich 50 eur, stredove oblozenie vrzga, zase 50 eur, brzdy komplete servis, vymena bowdenov atd a zacne to naskakovat. ale asi pre mna bude najlepsie riesenie sledovat akcie nasledovne mesiace napriklad na riadenie a potom si to nechat poskladat s dobrou vidlou, dobrymi kolesami s nejaky SLX 2x11 riadenim a brzdami. karbonovu sedlovku a riaditka si necham z tohto co mam teraz :) .... len nahlas uvazujem...
23.05.2020 - 23:27:06
00
ked s tymu kolesami je to strasne tricky. ked mi teraz to zadne odislo, tak som aj hladal, ze ci nekupim daco kvalitnejsie, ale ked tam je tolko parametrov, co treba sledovat a cenovka 150 eur. nechcel som to napokon riskovat, ze kupim a potom mi to nesadne kvoli nejakemu boost orechu ci podobnej haluze. sice som sa nieco naucil za tie dva roky ale toto je na mna moc.
23.05.2020 - 23:30:06
00
DT Swiss 12/100 oska vpredu a 12/142 oska vzadu sa daju jednoducho prerobit na rychloupinaky vymenou koncoviek na naboji, model podla rozpoctu
23.05.2020 - 23:36:10
00
Ťažko je ta niekde nasmerovať, keď ako píšeš "sa strácaš " v mori ponuky komponentov, je toho veľa
Ale ja na tvojom mieste vymením celé prevodové ústrojenstvo za kvalitnejšie novšie a či ti treba 3 X10 alebo 2x11 je len otázkou peňazí a dizajnu, určite nové brzdy SLX, XT a aj kolesá prípadne pevnu vidlicu kľudne karbón
Tiež sa najradsejy rukám trénujem jazdím na starom trekovom biku a moje Topky len príležitostne už aj kôli servisu
Najťažšie bude nájsť niekoho kto ti pomôže z výberom komponentov aby si sa nepomýlil a nekúpil niečo čo nebude kompatibilné z ostatnom.
25.05.2020 - 15:40:51
00
keyboard_arrow_up