Neboj sa určite týmto nekončíš..... toto je začiatok ????
Bohužiaľ ale končím ?? ďalší level bude nový bike v karbone už. Rafiky už mám kúpené,dám tam DT Swiss 470. Snáď budú peniaze na vyplet. Trochu stlačiť váhu v rotácii ? snáď to pôjde lepšie za pedálom. Preto som kúpil na skúšku aj ľahšie duše. Originál omotavka je dosť tenká a po 2500km už je ako papier ?
...POSTREHY alebo
Stacia vam prevody na gravel ,teda hlavne v terene alebo ci ten prechod z horskeho bajku na uzsie kolesa a menej valiveho odporu,,ci je to znatelne
..proste ci by ste menili nieco alebo mate dva bajky (gravel/horak)
dikes
Na to čo jazdím stačia. Chcel som ho hlavne ako odolnejší cesťák + krosový bicykel.
Väčšinou na ňom jazdím okolite doliny s horším asfaltom a zvažnice popod hrebeň. Či už v MF alebo vo VF. V poslednej dobe napr. zvažnice popod Hnilickú Kyčerou medzi Valčianskou a Slovianskou dolinou alebo popod VF Kľak v Kantorskej doline.
Okrem neho mám 160/150 mm endurku a jazdiť to na tom bola nuda. Na tomto je to super a na asfalte sa s prevodom 46/11 tiež nestratí. Preto som bral dvojplacku, aby som po výmene plášťov mohol jazdiť aj dlhšie asfaltové výjazdy. Nejake traily a podobne na ňom nejazdím. Nebaví ma to, tam radšej vezmem MTB.
A musím povedať, že po kúpe ma veľmi začalo baviť motať sa len tak po okolí a objavovať nové cesty.
Jazdim skoro to iste co aj na horaku, na graveli je to este viac zabavy lebo ti ziadnu chybu neodpusti, vyleziem aj 20% v lahkom terene na 30/34T takze jedine co ta moze oedzit je technika a kondicka. Ale to si maloktory cyklista pripusti
Môj postreh kúpil som svoj gravel/cyklokros ako odolnejší cesťak predsa len pri mojej váhe 160kg potrebujem trocha odolnejší stroj. Myslel som že ho budem využívať primárne na asfalte a terén maximálne nejaké poľné cesty. Ale začalo ma nenormálne baviť lietať ním po lese, singloch a kopcoch. Postupne som prišiel na to že mi vyhovuje keď mám pol kazety odstupňovanej po jednom-dvoch zuboch na cestu a potom zvyšok ľahké prevody s väčšími skokmi do terénu. Musím povedať že 30/34 mi stačilo zatiaľ na hocijaký kopec na asfalte. Aj to som mal zaradené málokedy ale do terénu to už nebolo ono. Samozrejme stále zo zreteľom že na biku sedia "dvaja 80kg chlapi" tak som zariskoval a nahodil 11-40 kazetu a teraz mám pocit že je ten bike ušitý fakt na mňa. Po ceste mám dostatok cestných prevodov a do terénu zasa dostatok ľahkých. Podľa toho čo som zatiaľ skúsil možno by mi stačila aj kazeta 11-36 ale Shimano takú kazetu nemá a tak som šiel na 11-40 a neľutujem. Ďalšia vec, ktorá mi dosť spríjemnili výšľapy boli oválne prevodníky. Po skúške malej oválnej píly som ani nezaváhal a nahodil som aj veľkú oválnu pílu. Ale to je už iný príbeh...
A toto je vlastne to krásne na Gravel segmente že čo stroj to iný príbeh iné využitie a iná konfigurácia. Človek nie je nútený na škatuľkovanie , chceš ho na cestu nech sa páči, kros, terén, zima..... Výber je na tebe a nikto nikdy nemôže povedať že to alebo to už nie je Gravel....
Trošku sledujem túto tému a istý čas sa pohrávam s myšlienkou zadovážiť si gravel ako doplnok k trail full-u. Mojim cieľom je hlavne byť oveľa rýchlejší na ceste a hlavne v kopcoch.
Láka ma aj možno chodiť s ním na ceste (Malé Karpaty tam kde je asfalt atď), možno v ľahšom teréne ale neviem či by cesťák nebol oveľa rýchlejší ako gravel.
Moj rozpočet je cca +/- 1300 eur.
Kandidáti na gravel by boli Kellys Soot 50 alebo GT Grade Expert. Ako ekvivalentny cestak trebars Giant Contend AR2, Lapierre Sensium AL 500, Cannondale CAAD Optimo 105, Cannondale Synapse Alloy
Myslíte že v tejto cenovej kategórii bude veľký rozdiel medzi gravel a road (endurance)?
Trošku sledujem túto tému a istý čas sa pohrávam s myšlienkou zadovážiť si gravel ako doplnok k trail full-u. Mojim cieľom je hlavne byť oveľa rýchlejší na ceste a hlavne v kopcoch.
Láka ma aj možno chodiť s ním na ceste (Malé Karpaty tam kde je asfalt atď), možno v ľahšom teréne ale neviem či by cesťák nebol oveľa rýchlejší ako gravel.
Moj rozpočet je cca +/- 1300 eur.
Kandidáti na gravel by boli Kellys Soot 50 alebo GT Grade Expert. Ako ekvivalentny cestak trebars Giant Contend AR2, Lapierre Sensium AL 500, Cannondale CAAD Optimo 105, Cannondale Synapse Alloy
Myslíte že v tejto cenovej kategórii bude veľký rozdiel medzi gravel a road (endurance)?
Diky
Hej bude tam rozdiel, prevody a prípustná šírka plášťov. Ak máš možnosť požičaj si gravel na 1/2 dňa a vyskúšaj si to. Ja som si gravel kupoval tiež ako doplnok z enduro bajku a odvtedy na enduro padá prach...
CykloTRON Ako povedal kolega hlavny rozdiel bude v pripustnej sirke plasta. Prevody asi az tak nie lebo do 1300€ kupis gravel tak na shimano 105. GRX ktora ma lahsie prevody asi nezozenies. 105ka ma klasicke cestne prevody 50/34 a kazeta 11-32/34. Ak mas zaujem o SOOT50 a stacil by ti minulorocny model komplet na 105ke tak v Malackach maju vel. M za 1000€+nejake drobne. V podstate to iste ako tohtorocny akurat ina sada
Podla mna chod do gravelu, cisto cesta ta az tak bavit nebude, a ak ti to nebude vadit mozes striedat plaste 28c slick a gravel a mas trochu pomalsi cestak. Ale staci ti kondicka a si rychlejsi ako niekto na aero zileke za 6k..na graveli aj pojazdis vacsinu trailov v okoli karpat (taky TBK uz nie).
Tuto kolega co pise vyssie nie je uplne pravda, nezvyknu davat cestne kluky na gravel ale alternativu od FSA taky cube za 1300 tusim ma GRX sadu uz.
misko_hrasko No to hej ale GrX sa zacalo az teraz davat. Vsetky minulorocne modely maju 105ku dajme tomu. A ja osobne teda nemam rad ked miesaju hrusky a jablka takze mam radsej ak je sada komplet jedna rada a nie kluky napr. od FSA ako pises. Doteraz som jazdil cestnu sadu a prevody 105ku a vyslapal som s tym v pohode aj kopce. A ak to chce primarne na cestu tak ta cestna sada nieje uplna blbost
a taky CUBE neviem ci este vobec niekde zozenie, viem ze jeden je v kaktuse ale velkost tusim 58 alebo az 61
Priemerky oproti bývalému cesťáku sa mi znížili len o pár km, hlavne kvôli plášťom. Mám tam momentálne Smart Sam, čo majú ďaleko od hladkých cestných plášťov. Prikúpil som aj cestné, tak som zvedavý aký bude rozdiel keď nahodím tie. Nie som ale nejaký brutal makač, takže napr. prevod 50/11 som predtým moc často nevyužíval. Teraz mám najťažší 46/11 takže nejaký markantný rozdiel to nebude, naopak najľahší 30/34 je super. Univerzalita bicykla je ale úplne niekde inde. Rozbité asfaltky, lesné zvažnice, poľné cesty, nič z toho nie je teraz problém. Vymeniť čistokrvný cesťák za gravel považujem za jedno z top rozhodnutí čo sa týka bicyklov za poslednú dobu.
Trošku sledujem túto tému a istý čas sa pohrávam s myšlienkou zadovážiť si gravel ako doplnok k trail full-u. Mojim cieľom je hlavne byť oveľa rýchlejší na ceste a hlavne v kopcoch.
Láka ma aj možno chodiť s ním na ceste (Malé Karpaty tam kde je asfalt atď), možno v ľahšom teréne ale neviem či by cesťák nebol oveľa rýchlejší ako gravel.
Moj rozpočet je cca +/- 1300 eur.
Kandidáti na gravel by boli Kellys Soot 50 alebo GT Grade Expert. Ako ekvivalentny cestak trebars Giant Contend AR2, Lapierre Sensium AL 500, Cannondale CAAD Optimo 105, Cannondale Synapse Alloy
Myslíte že v tejto cenovej kategórii bude veľký rozdiel medzi gravel a road (endurance)?
Diky
Na tieto cesty si kúp radšej gravel a keď budeš chciet jazdiť cestu tak dáš užšie plaste. Ja mám práve spomínaný GT grade expert na 28 plastoch a na ceste uplna pohoda. Na to že som rekreačný jazdec mám priemerku 30km/h čo je celkom fajn si myslím. Keď pôjdeš do lesa dáš zase širšie plaste. Môj osobný názor. Samozrejme geometria na cestaku je iná a je rýchlejší, ale aj tak neľutujem.
Priemerky oproti bývalému cesťáku sa mi znížili len o pár km, hlavne kvôli plášťom. Mám tam momentálne Smart Sam, čo majú ďaleko od hladkých cestných plášťov. Prikúpil som aj cestné, tak som zvedavý aký bude rozdiel keď nahodím tie. Nie som ale nejaký brutal makač, takže napr. prevod 50/11 som predtým moc často nevyužíval. Teraz mám najťažší 46/11 takže nejaký markantný rozdiel to nebude, naopak najľahší 30/34 je super. Univerzalita bicykla je ale úplne niekde inde. Rozbité asfaltky, lesné zvažnice, poľné cesty, nič z toho nie je teraz problém. Vymeniť čistokrvný cesťák za gravel považujem za jedno z top rozhodnutí čo sa týka bicyklov za poslednú dobu.
Tak okrem valivému odporu kolies je ďaľší rozdiel oproti žiletke aj celková hmotnosť - u mňa sú to 4 kg, čo sa v asfaltových stúpaniach prejaví. Ale tá univerzalita je fakt návyková.
dakujem, dost ste mi pomohli. Teraz som rozhodnuty ze pojdem do gravelu, plaste vymeniat mi nebude vadit a ta vacsia univerzalnost moze byt fajn.
Este jedna vec, vysku mam 175 cm ale podla mna relativne kratke nohy a dlhsi trup - inseam 77-78 cm aj s tretrami ale urcite nie menej ako 75 cm a tak vaham aku velkost zvolit, ci S/M.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Bohužiaľ ale končím ?? ďalší level bude nový bike v karbone už. Rafiky už mám kúpené,dám tam DT Swiss 470. Snáď budú peniaze na vyplet. Trochu stlačiť váhu v rotácii ? snáď to pôjde lepšie za pedálom. Preto som kúpil na skúšku aj ľahšie duše. Originál omotavka je dosť tenká a po 2500km už je ako papier ?
Stacia vam prevody na gravel ,teda hlavne v terene alebo ci ten prechod z horskeho bajku na uzsie kolesa a menej valiveho odporu,,ci je to znatelne
..proste ci by ste menili nieco alebo mate dva bajky (gravel/horak)
dikes
Väčšinou na ňom jazdím okolite doliny s horším asfaltom a zvažnice popod hrebeň. Či už v MF alebo vo VF. V poslednej dobe napr. zvažnice popod Hnilickú Kyčerou medzi Valčianskou a Slovianskou dolinou alebo popod VF Kľak v Kantorskej doline.
Okrem neho mám 160/150 mm endurku a jazdiť to na tom bola nuda. Na tomto je to super a na asfalte sa s prevodom 46/11 tiež nestratí. Preto som bral dvojplacku, aby som po výmene plášťov mohol jazdiť aj dlhšie asfaltové výjazdy. Nejake traily a podobne na ňom nejazdím. Nebaví ma to, tam radšej vezmem MTB.
A musím povedať, že po kúpe ma veľmi začalo baviť motať sa len tak po okolí a objavovať nové cesty.
A toto je vlastne to krásne na Gravel segmente že čo stroj to iný príbeh iné využitie a iná konfigurácia. Človek nie je nútený na škatuľkovanie , chceš ho na cestu nech sa páči, kros, terén, zima..... Výber je na tebe a nikto nikdy nemôže povedať že to alebo to už nie je Gravel....
Trošku sledujem túto tému a istý čas sa pohrávam s myšlienkou zadovážiť si gravel ako doplnok k trail full-u. Mojim cieľom je hlavne byť oveľa rýchlejší na ceste a hlavne v kopcoch.
Láka ma aj možno chodiť s ním na ceste (Malé Karpaty tam kde je asfalt atď), možno v ľahšom teréne ale neviem či by cesťák nebol oveľa rýchlejší ako gravel.
Moj rozpočet je cca +/- 1300 eur.
Kandidáti na gravel by boli Kellys Soot 50 alebo GT Grade Expert. Ako ekvivalentny cestak trebars Giant Contend AR2, Lapierre Sensium AL 500, Cannondale CAAD Optimo 105, Cannondale Synapse Alloy
Myslíte že v tejto cenovej kategórii bude veľký rozdiel medzi gravel a road (endurance)?
Diky
Trošku sledujem túto tému a istý čas sa pohrávam s myšlienkou zadovážiť si gravel ako doplnok k trail full-u. Mojim cieľom je hlavne byť oveľa rýchlejší na ceste a hlavne v kopcoch.
Láka ma aj možno chodiť s ním na ceste (Malé Karpaty tam kde je asfalt atď), možno v ľahšom teréne ale neviem či by cesťák nebol oveľa rýchlejší ako gravel.
Moj rozpočet je cca +/- 1300 eur.
Kandidáti na gravel by boli Kellys Soot 50 alebo GT Grade Expert. Ako ekvivalentny cestak trebars Giant Contend AR2, Lapierre Sensium AL 500, Cannondale CAAD Optimo 105, Cannondale Synapse Alloy
Myslíte že v tejto cenovej kategórii bude veľký rozdiel medzi gravel a road (endurance)?
Diky
Hej bude tam rozdiel, prevody a prípustná šírka plášťov. Ak máš možnosť požičaj si gravel na 1/2 dňa a vyskúšaj si to. Ja som si gravel kupoval tiež ako doplnok z enduro bajku a odvtedy na enduro padá prach...
Tuto kolega co pise vyssie nie je uplne pravda, nezvyknu davat cestne kluky na gravel ale alternativu od FSA taky cube za 1300 tusim ma GRX sadu uz.
a taky CUBE neviem ci este vobec niekde zozenie, viem ze jeden je v kaktuse ale velkost tusim 58 alebo az 61
Trošku sledujem túto tému a istý čas sa pohrávam s myšlienkou zadovážiť si gravel ako doplnok k trail full-u. Mojim cieľom je hlavne byť oveľa rýchlejší na ceste a hlavne v kopcoch.
Láka ma aj možno chodiť s ním na ceste (Malé Karpaty tam kde je asfalt atď), možno v ľahšom teréne ale neviem či by cesťák nebol oveľa rýchlejší ako gravel.
Moj rozpočet je cca +/- 1300 eur.
Kandidáti na gravel by boli Kellys Soot 50 alebo GT Grade Expert. Ako ekvivalentny cestak trebars Giant Contend AR2, Lapierre Sensium AL 500, Cannondale CAAD Optimo 105, Cannondale Synapse Alloy
Myslíte že v tejto cenovej kategórii bude veľký rozdiel medzi gravel a road (endurance)?
Diky
Na tieto cesty si kúp radšej gravel a keď budeš chciet jazdiť cestu tak dáš užšie plaste. Ja mám práve spomínaný GT grade expert na 28 plastoch a na ceste uplna pohoda. Na to že som rekreačný jazdec mám priemerku 30km/h čo je celkom fajn si myslím. Keď pôjdeš do lesa dáš zase širšie plaste. Môj osobný názor. Samozrejme geometria na cestaku je iná a je rýchlejší, ale aj tak neľutujem.
Tak okrem valivému odporu kolies je ďaľší rozdiel oproti žiletke aj celková hmotnosť - u mňa sú to 4 kg, čo sa v asfaltových stúpaniach prejaví. Ale tá univerzalita je fakt návyková.
az na to, ze mas zle navlecenu retaz cez prehadzovacku, poza ten vystupok na ramienku.
dakujem, dost ste mi pomohli. Teraz som rozhodnuty ze pojdem do gravelu, plaste vymeniat mi nebude vadit a ta vacsia univerzalnost moze byt fajn.
Este jedna vec, vysku mam 175 cm ale podla mna relativne kratke nohy a dlhsi trup - inseam 77-78 cm aj s tretrami ale urcite nie menej ako 75 cm a tak vaham aku velkost zvolit, ci S/M.
V kazdom pripade tu su kandidati:
GT Grade Expert 2020 - 1349 EUR - https://www.velocity.sk/bicykle-gravel/2020-gt-grade-expert - pozdava sa mi hmotnost, "pruzenie" v zadnej stavbe, minus je farba
Kellys Soot 50 M 2019 - 1299 EUR (alebo z Malaciek za 1000 nieco
CTM Koyuk 3.0 - 1400 EUR - https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/gravel-a-cyklokros/ctm-koyuk-30-matna-seda-cervena-model-2020.html
Fuji Jari 1.3 2019 - 1359 EUR - https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/gravel-a-cyklokros/fuji-jari-1-3-model-2019-tmavomodry.html - zaujal ma ovalny prevod ale zase jednoplatna neviem ci mi to bude vyhovovat
GIANT Revolt 1 Gunmetal Black 2020 - 1300 EUR - zevraj brzdy nie su moc dobre