Teraz jazdím rekreačne na MTB, krátke trasy tak do hodinky, ale kvôli výletom (tak do 60-100 km max?), a rýcjlejšiemu naberaniu kondičky by som chcel aj cesťák.
Mám 193 cm / 83 kg. Chcem enduro geometriu, ale zas aby sa na tom dalo vyjsť a aj zísť nejaké pekné dlhšie stúpanie na hobby úrovni. Limit možno okolo 1000-1300e?
Oko mi padlo na tento Canyon Endurace AL Disc 6.0 za 1299 eur https://www.canyon.com/cs-sk/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-al-disc-6.0/2393.html?dwvar_2393_pv_rahmenfarbe=BU%2FBK
+ kotúčové brzdy? (na MTB-čku by som nemenil za nič a keďže cesťák lieta z kopcov ešte rýchlejšie, je to must have? pre mňa ako laika stále ľahší servis?
+ vraj komfortná enduro geometria
+ pekný a canyon = kvalitka
- iba 10sp Tiagra
- nemožnosť si Canyon vyskúšať naživo
Alebo: https://www.canyon.com/cs-sk/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-al-7.0/2392.html?dwvar_2392_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK
+ lacnejšia verzia s 11sp sadou
- nechutné vedenie lanka pod hlavnou trubkou
-- čelusťovky
Radon R1 Disc 105 https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-r1-disc-105-913934
- opat nemožnosť si ho vyskúšať a mám trocha chaos z ich veľkostí rámov
-geometria?
+ kotúče
+ oproti Canyonu aj 105 sada
+ výbavou v tejto cene asi najlepší
Lapierre Sensium AL 300 Disc - https://www.lapierre-bike.sk/produkt/lapierre-sensium-al-300-disc/4949
SCOTT SPEEDSTER 20 DISC
https://www.kaktusbike.sk/cestne/scott-speedster-20-disc+53340/ + cena + kotúčovkym ale iba mechanické (na hovno?) -10sp sada nižšej triedy.
Kellys ARC 50 za 1 049e https://www.kellysbike.com/sk/racing-c702/arc-50-p64079
+ cena, 105 sada, kotúče
- dizajn
- L rám dosť veľký rozptyl 183-195 cm (bude mi malý/nesadne?)
https://www.merida-bikes.com/sk-sk/bike/121/scultura-disc-200 - Lko iba do 187 cm, takze KO.
https://www.kaktusbike.sk/cestne/cube-attain-sl+53235/ - Cube pre mňa neznáma značka?
Specialized, Bianchi, ďalšie značky neviem. Budem rád za každú pomoc!
Predtým som mal 10sp., teraz 11.
Pri jazde nepoznám rozdiel.
Zvolil som ráfikové brzdy a za rozdiel som dokúpil lepšie kolesá- výborná voľba..
Brzdy brzdia tak, že keby som mal kotúčové, neviem si predstaviť, čím by mohli byť lepšie.
Za mokra jazdím len , keď ma zastihne dážď a vtedy idem aj tak opatrnejšie kvôli šmyku.
Zatiaľ mám na novom najazdené asi len 200km.
Kotúčky na cesťáku som nikdy nejazdil, tak píšem len svoje dojmy, neporovnávam.
Kotuce v kombinacii s vhodnym endurance ramom Ti umoznia jazdit CX-plaste a tym signifikantne rozsiruju oblast pouzitia. Netusim aky limit maju celustove brzdy co sa tyka sirky plasta ale odhadujem ze kdesi okolo hladkych 30mm bude strop...
Ak chces obcas strihnut aj nejaku klasikarsku vlozku, ber hydraulicke kotuce a ram ktorym prelezie aspon 33mm plast.
Ja osobne som zobral Canyon Endurace CF SL 7.0 Disc, vozim na nom na striadacku 28mm hladke / 33mm CX-plaste a po roku mozem povedat ze idealna volba.
Pozri aj https://www.decathlon.sk/cestny-bicykel-rc520-modry-id_8502389.html , tiez mechanicke kotuce
Iné bajky majú celkom veľký rozptyl, Canyon má až 7 veľkostí rámov, takže dúfam, že mi geometria sadne. Uvidíme o mesiac, keď dorazí. Môj problém je, že aj keď vyberiem bike, už nemusím zohnať moju veľkosť, canyon má toto aspoň elegantne poriešené.
už som tu na fóre písal osobnú skúsenosť s TRP HYRD na inom biku, vytiekli v zjazde v kopci po cca 2 rokoch používania ( a nie som jediný ). Brzdili super, ale keď na nich stratíš istotu, tak musia ísť preč s biku. Na RC 520 je možnosť ich vymeniť za TRP Spyre s obojstranný prítlakom v najvyššej triede, alebo podobný Force Dual CX za štvrtinu ceny. Na výmenu za kompletnú hydraulický systém je potrebné vymeniť aj páky a to je už drahý špàs. TRP HYRD jedine ak v mušej vàhe po rovinkách ?
pohodlnejšia geometria, širšie plášťe a kotúčovky ?
Na pracovnom bajku mám Včka a na graveli hydrauliku... A najmä za mokra či dažďa je to sakra rozdiel (aj keď vážim trošku viac)