Chcel by som sa opýtať, či niekto má skúsenosti s dostupnosťou pneumatík rozmeru 18-622 (700x18C alebo 28" x 3/4). Mali by to byť teoreticky najužšie
plášte sveta (ETRTO uvádza, že existuje taký rozmer). Osobne si myslím, že sa to používalo v minulosti, dnes už je to asi "over", ale ak niekto má skúsenosti, že kde sa to dá zohnať ako plášťová verzia (t.j. nie
galuska (hoci nejaká stranka tvrdila, že označenie 700x18 FRA = 700x19 GER, a 700x19 je predsa klasický rozmer pre galusky). Ideálne uviesť výrobcu, model a predajcu, vravím ak to niekto naozaj skúšal (obmedzte prosím odpovede "uhm, no kedysi som počul, že to mali tam a tam..."). Tufo robí také plášťovky, ale len dráhové (indoor racing), zaujímalo by ma, či sa robia aj pre "outdoor road racing". Viem, že 700x20C je skoro to isté, ale keď by boli ešte užšie, prečo nie.
Osobne v tom nevidím absolútne žiaden zmysel, ak sa teda bavíme o pneumatikách - plášťoch (aj ten rozmer XX C tomu nasvedčuje). Nulové pohodlie, rýchlo sa zničili, malá styčná plocha a teda menšia stabilita na ceste.
Mne však vadí móda s prevodmi 53/39 (jazdil som = fuj - veľký skok) alebo kompakty. Mne vyhovuje klasika 52/42. A na horskom mi zase nevyhovujú zbytočné 11-32 alebo 11-34 zubové kazety. Ideálna kazeta je pre mňa 12-28 (keď mám kľuky s prevodníkmi 22/32/44), no našiel som iba cestnú staršiu ultegru 12-27. Hlave mi ide o jemné odstupňovanie prevodov. A o 10 kolečku na cestný ani nehovorím. Pre mňa úplne zbytočné. Mám 9 kolo a je to akurát. (13-26)
Nie som si celkom istý...
Mám časovkárske gumy TUFO S3 Elite <215, označenie šírky 21 mm, skutočná šírka gumy nafúkanej na 14 barov je 23 mm, styčná plocha cca 6 mm. Tieto gumy si šetrím len na rakúske maratóny a fakt cítim, že som rýchlejší, najmä v miernych tiahlych zjazdoch - všetci makajú a ja sa len veziem, občas aj musím pribrzdiť... Gumy sú však ľahšie o 100 g a cítiť to, že nemajú takú zotrvačnosť.
Normálne jazdím C22 - označenie šírky 21 mm, skutočná šírka gumy nafúkanej na 8 barov je 24 mm, styčná plocha cca 9 mm.
Keď pôjdem na chalupu, tak sa pozriem na cyklokrosové gumy - tie by mali byť 28 mm. Tie sa fúkajú na 5-6 barov a pri takto širokej gume a takýchto nízkych tlakoch môže byť naozaj styčná plocha tých 28 mm, aj viac, celkom určite sa stláčajú.
Čo si pamätám, tak 18 - 19 mm galusky sa používali výhradne na dráhe. A ako som pozrel na web TUFO, tak na dráhu sa 18 mm a viac vyrábajú doteraz, 19-20 a viac pre triatlon, na cestu výhradne 21 a viac.