Kategórie
Bike-techTi, co kazia meno normalnym cyklistom # cestná cyklistika # komunita # cyklodoprava # skúsenosti # poradenstvo # diskusia # jazda v teréne
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=2208060219281939&id=1025467950874511
posledný komentár: 5. 7. 2023 o 16:53
posledný komentár: 21. 3. 2014 o 15:44
-19% Giant TCR Advanced 2 Disc Pro Compact bicykel, hematite
od 2 199 €
-19%
MOC 2 699 €
Výpredaj -14% Giant TCR Advanced SL 0 Disc bicykel, raw carbon
8 299 €
-14%
MOC 11 399 €
Pinarello PRINCE FX TiCR Ultegra Fulcrum Wind 400 disk bicykel, červená
6 999 €
MOC 7 099 €
Novinka -18% Raymon Kirana Ultra bicykel, carmine red stealth
3 299 €
-18%
MOC 4 499 €
Výpredaj -22% Pinarello Dogma F Dura-Ace Di2 VISION METRON 45 SL DB bicykel, svetlomodrá/čierna
11 499 €
-22%
MOC 14 799 €
Výpredaj -22% BMC Teammachine SLR SIX bicykel, neónová červená/čierna
2 099 €
-22%
MOC 2 999 €
Novinka -15% Pinarello F7 Ultegra Di2 bicykel, lunar white
od 6 999 €
-15%
MOC 8 200,41 €
Výpredaj -32% Giant TCR Advanced Pro 0 Disc Compact bicykel, carbon
3 049 €
-32%
MOC 4 499 €
-28% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, multicam/strieborná
999 €
-28%
MOC 1 609 €
-33% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, čierna/strieborná
999 €
-33%
MOC 1 489 €
-38% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, carbon/strieborná
999 €
-38%
MOC 1 609 €
-31% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, biela/čierna, poškriabaný
949 €
-31%
MOC 1 379 €
A este jeden pre super neveriacich a super arogantnych tuponov.
Schwalbe-FAQ: What does the tire tread do?
https://www.schwalbe.com/en/faq-detailseite/what-does-the-tire-tread-do.html
A pre ... stanos4
Schwalbe-FAQ: Why ride a slick tire?
https://www.schwalbe.com/en/faq-detailseite/why-ride-a-slick-tire.html
Samozrejme, že ten človek mal pravdu. Netreba byť géniom na pochopenie tohoto faktu.
Pomôže len zľahka sa porozhliadnuť po vyspelých cyklistických štátoch.
Naopak, zavedením povinnej prilby urobili "odborníci" zo Slovenska exotickú krajinu Európy. Našťastie sa našli normálni ľudia, ktorí túto povinnosť zrušili.
Pre ilustráciu
https://www.aktuality.sk/clanok/603068/za-kilometer-19-centov-v-holandsku-chcu-platit-ludom-za-jazdu-bicyklom/
- na dochadzanie par km nepouzivaju auto ale ine sposoby (chodza, kolobezka, bicykel, mhd) a teda minimalizuju riziko urazu, v tomto pripade hlavne niekoho ineho (narazam aspon na 1 konkretneho clena co sa ozyval posledne strany)
- nechodi na dovolenky/vyletiky/navstevy rodiny autom niekolko stovak, mozno az tisicok km s celou rodinou nalozenou v aute (hups, toto bude asi dost velka cast...)
- pouziva a pouzival dopravne pasy v autobusoch (stale ked pouzivam pasy v autobusoch kde su dostupne tak som vpodstate jediny)
- odkvapy cisti z lesenia alebo zaisteny lanom - v sucasnej situacii nechodieva na dovolenky a navstevy cez pol europy/sveta (toto je zasa z tych situacii ked vacsina dotycnych by chranila inych, nie seba)
a urcite by sa tych veci nasla habadura. Odpovedate na vsetko toto a dalsie veci "pozitivne"? Tak imo az potom zacinate mat moralne pravo inym nadavat
Ano, samozrejme, niekto to robi inak ? Ale busom nechodim vobec.
Tema ktoru exit nadhodil bola o nejakej "cyklotrase" veducej odnikial nikam medzi hornou a dolnou pri BA. Ukazkovy priklad Nova dedinka - Bernolakovo (alebo Sursky kanal a pod) Krasny kus asfaltu, ludia po nom chodia na vsetkom moznom. Ma mozno 4km? Je tam uplne nezmyselna tabula iba pre cyklistov. Toto su cisto rekreacne zony v inak preplnenych aglomeraciach, kde by prave mal ist ktokolvek na comkolvek. Pretoze to nie je tranzitna trasa ani centrum mesta, ludia tade nechodia do roboty (ano samozrejme isto sa tu vynimka najde). 99,9% ludi sa tam ide iba tak povozit ci prejst, vacsinou najma poobede alebo ak je pekny vikend - lebo nemaju kde inde (krizom cez pole je to trochu na kkt)
Ak investujem par milionov eur, chcem za to maximalizovat uzitok a splnit investicny zamer. Preto su tie tabule hlupe. Nieje to ziadne golfove ihrisko kde sa trenuje a kde sa hraju turnaje, nie je to ziadna treningova cyklotrasa, jedine par mamilov sa tam tvari strasne dolezito a trapne.
Ano, cyklotrasy ktore maju nahradzat automobilovu dopravu musia byt vyhradene iba pre cyklistov. Ale neviem kde take na SK su? Spravidla tu mame len spojnice bufetov, alebo kdejake hradze a v zopar mestach samovrazedne zelene ciary na cestach. Nic z toho nepovazujem za cyklotrasu, ktora by bola vybodovana so zamerom dostat ludi z aut na bicykle.
Nesuhlasim, totiz dotacie z EU su na budovanie cesticiek pre cyklistov, nie na masovu rekreaciu. Ak by tam ta "zbytocna" tabula C8 nebola je to nenaplnenie investicneho zameru a vsetci sa zlozime na vratenie penazi. A ak by raz prisla kontrola z EU (co chodi ale nie na par milionove veci ale na ovela vacsie) a zbada ze mame z cyesticky pre cyklistov s C8 promenadu z vyzvy na budovanie cykloinfrastruktury, tak nam neuznaju udrzatelnost a mozeme sa zase skladat. Tolko verejny zaujem. Az si obec vybuduje asflatovu ... nieco na kocikovanie a dranie MTB bikov po asfalte, tak OK. Ale nie za peniaze urcene na rozvoj cykloinfrastruktury. Podla mna je to logicke.
Tá cesta je ako cokupit spomenul z Bernolákova do Novej Dedinky (alebo naopak?
Inak o tych pokusoch s obecnou policiou v Bernolakove som pocul. A zrovna v tom obdobi mi kamarat ukazoval daky fb prispevok tamojsieho starostu, v ktorom pisal ake mal krasne rano, ked si bol zabehat - po cyklotrase
1. V Ivánke tá cyklocesta končí a cez celú Ivánku ideš na tú ďalšiu po ceste (tí opatrnejší po chodníkoch). Sú tam dokonca dve veľmi nebezpečné križovatky. Našťastie vodiči, ktorí tade chodia často, to poznajú.
2. Ak chceš ísť do Rače, tak musíš ísť cez Svätý Júr. Ak sa iba bikuješ, tak to nie je problém, ale ak sa ponáhlaš, tak si to skrátiš mimo cyklocestu.
3. Prídeš do Rače a si v pr..li. Sú tam síce akože značené cyklochodníky, ale ide to po ceste. Ja napríklad som zvyknutý jazdiť aj po ceste a mne to tak nevadí, ale poznám kopu ľudí, ktorí sa radšej otočia idú späť. Dá sa zatočiť hore smerom k BK, ale tam je zase kopec a to tiež niekto nemusí
Ale aj tak sa teším, že sa to už pomaličky zlepšuje. Strašne chýba cyklocesta z Júra do Pezinku (myslím aj pre žiletky). A z Pezinku do Modry a Senca. Mne osobne úplne najviac chýba cyklocesta z Bernolákova (z Novej Dedinky) do Senca. Ale niečo som zachytil, že získali nejaké peniaze z EU a že sa bude niečo budovať (len neviem čo v tejto kríze bude a nebude).
Tá cesta je ako cokupit spomenul z Bernolákova do Novej Dedinky (alebo naopak?
Visomol a nedal som to sem lebo nema helmu ale preto ze sposobil doravnu nehodu a policia patra po jeho totoznosti.
Ad cesticka pre cyklistov. Na ceste musim strazit, aby ma niekto nesejmul, na chodnik, nesmiem a na cylotrase sa mam chovat ako na pesej zoene? To si ma ist cyklista zatrenovat na velodrom ? A vlastne tam by mohli pustit koculiarov, ci nie ? Nechapem celkom tu logiku. Cesty su pre auta a cylisti tam zavadzaju, chodniky pre chodcov a cyklisti su pokutovany, za ich pouzitie, cesticky pre cyklistov su pre vsetkych a cyklisti na naich maju brat ohlad na chodcov a ostatnych co tam nemaju co robit ? Super a kto, kde, kedy, berie ohlad na cylistov potom ?
To si ma velmi zle odhadol, ja by som pribrzdil za kazdym, kto by tam nemal co robit a nemohol by som ho bezpecne obehnut a kazdemu jednemu vysvetlil ze 1. púorusuje zakon, 2. obmedzuje pravoplatnych uzivatelov stavby 3. hazarduje zo sovjim zdravim a zdravim ostatnych a potom ak by nepochopil by som si od neho vypytal meno adresu stiahol video z kamery a poslal na policiu. A to by som opakoval kazdy jedne vyjazd, az by vsetci utekali ked by ma tam videli, alebo by tam prestali chodit. Tak ako som spravil poriadok s hradzou co mam pod oknami. Uz tam jazdi 1/10 aut co predtym a ti maju bohuzial vsetci povolenie.
Kenai ano, unahlil som sa a moja fyzikalna intuicia bola (ciastocne) mylna, resp. nie je to celkom ako som cakal - myslel som ze efekt dezenu pri vode je omnoho jasnejsi aj pri bicykloch. Avsak, nemyl sa, tymto ti nedavam "za pravdu", kedze zmena gripu (trakcie) zdaleka nieje len o aquaplaningu (ktory som btw ja priamo ani nespominal). Bohuzial, tribology nieje moj odbor, a teda literaturu prilozenu som pochopil len dost obmedzene, ale expertom si to necham rad vysvetlit (ako pre fyzika vzdelaneho v inom odbore). Taktiez, pravdaze vsetky clanky su zamerane na automobilovy priemysel, coz ovsem pri mnohych zo zaverov nemusi/nebude vadiet - pojednava sa o treni, trakcii, lubrikacii. Zhrnutie:
- pre "laicku verejnost" je vpodstate zhrnutie v tomto "laickom" vysvetleni: https://www.renehersecycles.com/myth-6-tread-patterns-dont-matter-on-the-road/
- dezen moze mat/ma znacny vplyv na "grip"
- je otazne co vsetko povazujes za dezen a co uz za zmes (pridavanie "piesku" do gumy je "zmena zmesy" alebo "zmena dezenu"? - v "lepsom pripade" je to minimalne oboje)
- tema je zlozita, a aquaplaning zdaleka nie je jediny efekt co ti vznika. Voda posobi aj ako lubrikant, aj ked netvori "mlaky".
- neskumal som co autori povazuju za "wet surface" - ci je to "makroskopicka mlaka", alebo aj len "asfalt je mokry" ale ziadne mlaky niesu - teda tuna aquplaning vo svojej "standardnej definicii" vznikat nemoze, ale "lubrikacia" vodou nastava
- znecistenie hra rolu, viac ako by sa ti to pacilo. A to ani nepotrebujes, ako si ty napisal, "pomoze az ked je na vozovke nepretrzita vrstva niecoho, kde vozovku ani vidiet nie je. Ale to uz je loos over hard a to je MTB teren."; znecistenie vo forme prachu, piesku, prachu z pneumatik, oleje...
- zmes/zlozenie gumy ma po vlastnostiach vozovky typicky najvacsi efekt, dezen sa v priblizeniach podiela mensou mierou, to ale neznamena ze nehra rolu
edit: este doplnenie:
- marketingove vyjadrenie oddelenia schwalbe ze 1 typ dezenu je vhodny na vsetko a dezen na vodu nehra rolu... preco teda stale maju nejaky dezen a nie slick?
- rychle prebehnutie mi dalo len tuto pneu od continental s explicitnym popisom "vhodne na mokre povrchy" https://www.continental-tires.com/bicycle/tires/race-tires/grand-prix-4-season a toto predavaju ako rychlu pneu na preteky: https://www.continental-tires.com/bicycle/tires/race-tires/competition
a pravdaze, neriesime efekty akoze ze vozovka nie je homogenny utvar a teda moze byt casto vhodne mat sirsie kolesa z roznych dovodov - napr. strata gripu na casti stycnej plochy (na malych necistotach) nevedie k smyku pretoze ta zachrani zvysna sirka plasta.
A k "blokovaniu si ta":
recumbenty, prispevky na cely svet,... k helmam, cyklochodnikom, cyklodialniciam, znackam a (ne)ohladuplnosti k inym ludom na cyklochodnikoch, definicii chodnikov, cesticiek, a cojaviem coho, co ste tu s exit2 a mozno par dalsimi ludmi zapisali 20+ stran, asi skoda sa vyjadrovat (pravdaze, ty si "ten spravnak" znova; btw daval by som si bacha so zverejnovanim foto a videi z dash camu
Proste, evidentne, rad rozvijas flame a vadi to viacerym ludom ako ti uz bolo naznacene. A bohuzial, ignoracia/bloknutie teba nestaci, pretoze niesu to len tvoje prispevky co tvoria poslednych 20+ stran v tejto teme, z ktorych je vacsina mimo napln temy, a dovolim si tvrdit ze podstatna cast je u teba o slovickareni, zhadzovani a utoceni na inych a podobne.
Len na záver taká pikoška. Pozeral som prvú časť toho Lanca. Bolo to celkom zaujímavé. Čo ma zaujalo asi kvôli tomu, čo sa tu odohráva niekoľko dní bolo, že svoj prvý titul majstra sveta vyhral bez prilby
Jj. Profi cyklisti sa vtedy príliš nezamýšlali nad tým, či nosiť alebo nenosiť prilbu. Ani Lance, ani jeho tímový kolega olympijský víťaz Fabio Casartelii. A dnes by radi vrátili čas a rozhodli sa inak. Ak Lance mohol vrátiť čas, tak by zase dopoval ako divý. Ale za helmy v pelotóne by zahlasoval.
https://goo.gl/maps/1eDgLL68eTfBMum4A