S Fulcrumom si to radšej rozmysli, tie kolesá mám od začiatku a nie je to veru žiadna výhra. 2 krát mi praskla š***** na zadnom kolese, minulý mesiac výmena ložísk za 120€ a ten ich orech tiež nič moc. Cez zimu ich ešte pojazdím a vezmem asi Mavic Allroad v podobnej cenovej kategórii, tie majú dokonca 21 vnútornú šírku ráfika.
Loziska za 120 eur? Ked som kupoval ja do mojich Fulcrunov stalo ma jedno 10 eur a to bolo hybridne, teda keramicke gulicky a telo kovove. Klasicke celokovove stoji okolo 1,50 az 5 eur.
Do zadu tusim isli 3 a do predu dve.
To si asi kupoval original Fulcrum ked tak draho co?
Loziska za 120 eur? Ked som kupoval ja do mojich Fulcrunov stalo ma jedno 10 eur a to bolo hybridne, teda keramicke gulicky a telo kovove. Klasicke celokovove stoji okolo 1,50 az 5 eur.
Do zadu tusim isli 3 a do predu dve.
To si asi kupoval original Fulcrum ked tak draho co?
Nechal som si ich meniť v servise a volali mi ohľadom toho. Vzadu boli bežné rozmery ložísk, ale vpredu atypické ktoré používa len Fulcrum po 30 €/kus. Máš pravdu, asi tam dávali originál od výrobcu. Tých 120 bola cena za výmenu v obidvoch kolesách a orechu + centrovanie.
ahojte dneska som skusal konverziu na 1x. kazetu a prevodnik som uspesne nahodil no mam problemy s prehadzovackou. chcem vymenit shimano claris (podla kellys stranky direct mount) za shimano alivio m4000 sgs. takze by som podla mna mal dat z nej dole b link a napriamo ju namontovat na patku. ked to urobim tak prehadzovacka je bez lanka v strede kazety a ked ju rukou chcem posunut na najlahsi prevod tak mi ta "nozicka" na upevnenie lanka naraza do lahkych prevodov. mate niekto nejaky tip alebo mam zlu prehadzovacku? dakujem
Info pre tých, čo sledovali moje trápenie s Koyukom a sú zvedavý, ako sa to vyvíja. Bike je v servise a tam sa zistilo, že niekto pri robení výpletu kolies postŕhal závity, alebo ich nejak deformoval. Keď to u nich skúšali, že im to nepukalo, ale niekto dostal spánonosnú myšlienku posadiť na to 95kg človeka namiesto 60kg a už to začalo pukať. Takže dostanem komplet nový výplet. Snáď to pomôže.
Zdravim. Pls, je veľký rozdiel medzi Gravel a Endurance bicyklom? Konkrétne sa jedná o Trek Checkpoint vs Domane.
ako ide skor o geoemtriu ako vybavu tych bajkov, gravel je niekde medzi cestakom a XC , checkpoint je blizsie k ceste ako ine gravely.
Cestak by som bral ak by som chcel specificky jazdit cestu, ako univerzalny dopravny prostriedok je gravel super. Proste na Domane si vsimnes ked sa zmeni cesta na strkovu budes musiet spozorniet. Na gravely spozornies ked na lesnej cesticke zrazu pribudnu sutre a korene do vtedy si vklidku len tocis pedalmi.
Ahojte potrebujem poradiť. Vopred upozorňujem že kompatibilita jednotlivých sád a iných komponentov je pre mňa španielska dedina a vôbec sa v tom nevyznám. Ale o čo ide: chcel by som upgrade prevodov so súčasných 1 x 11 (40 x 11/42) na sade SRAM Rival na prevody (42 x 10/46 alebo 9/46). Je to pri tejto sade vôbec možné resp. čo by to obnášalo? Viem že asi dlhšiu reťaz ..... Teraz mám kazetu Sunrace CSMS7 11-42, a kazety čo som našiel v rozsahu čo by mi mohli vyhovovať sú Sunrace MX9X 10-46 resp. E*THIRTEEN TRS+ 11SP 9-46. Vopred vďaka za všetky rady.
Zdravim. Pls, je veľký rozdiel medzi Gravel a Endurance bicyklom? ...
Okrem rozdieloch v geometrii ramu (posed) a v rafikoch/plastoch by som uviedol "robustnost" ramu.
T.j. cestny mava stihlejsi ram, uzsiu vidlicu, je lahsi a teda sviznejsi. Vhodny na velke rychlosti po dobrom povrchu, resp. stupania po dobrom povrhcu.
Gravel vseobecne mava robustnejsi ram, sirsiu vidlicu. O nieco tazsi, teda o nieco lenivejsi. Odolnejsi, aby vydrzal drsnejsie povrchy.
Po meste ma viac bavi chodit na endurance, zas rodinne vylety, polne cesty, karpaty: gravel.
Mame doma posledny Trek Domane a uz standardne sa obuva do 32c plastov, ram dokonca zvladne v pohode 38c plaste. Je to sice stale cestny bike, ale spodna ramova trubka je fakt mohutna (viac nez na mojom cyclocrosse), ani vaha biku nie je z tych najlahsich na trhu, preto si myslim ze na gravel v zmysle rakuskych polnych cesticiek je tento model ako stvoreny.
Ak by som chcel jazdit viac v lese nez na ceste, asi by som bral checkpoint alebo boone.
nevazil som presne, ale Domanka v ultegre (SL 6) ma podobnu vahu ako moj cx cca 9.5kg, podla stranky vyrobcu je to 9.3kg (vyssi model, SL 7 je uz pod 9kg). Pocitovo vsak bike nie je tazky, naopak je velmi komfortny ale stale dostatocne tuhy. Kebyze chcem lahky bike, vyberiem si model Emonda (tam sa uz vaha pri top modeloch blizi k 7kg).
Salko123, pises o SL-ku, ale Joe70 uvazuje o bicykloch na hlinikovom rame. Takze pridajte. S pedalmi to bude sotva pod 10,5 kg. Je to uvedene na stranke, ktoru linkoval sam Joe70 (10,2 kg pri velkosti 56). Tazko ocakavat nieco ine/lepsie, ked su to bicykle na hlinikovych ramoch.
Joe70, plati tu jednoduche: vyber si ten, ktory sa Ti paci viac
Alebo ked to nemusi byt prave jeden z tych dvoch Trek-ov, prihod 200-300 Eur a kup si nieco na karbone. Napriklad taky Canyon Endurace, na ktory vojdu 32 mm plaste a stale budes pod 9 kg. To uz bude ina liga. A hlavne si ujasni na co ho vlastne chces. Pises, ze chces jazdit 80% asfalt, 20% nespevnene chodniky a strkove cyklocesty a vzapati riesis vhodnost bicykla na traily.
Trosku mi nejde do hlavy ze emonda sl 5 2021 diac vazi 9,25 a sl6 o kilo menej 8,2kg
Čo si anorektik? Váha nie je žiadny kvalitatívny ukazovateľ kvality bicykla. Radšej obetujem 1-2kg navyše ktoré reálne pod riťou ani necítim, ako riskovať že sa to niekde v zjazde zlomí jak starý rebrík a skončím na JISke. Ak je to ľahké, je tam väčšinou málo materiálu a tým pádom durability silným faktorom nebude.
Kto hovorí o 20kg bicykloch? Rozdiel medzi 8,5 a 9,5 si človek reálne ani nevšimne. Pokiaľ samotný jazdec nie je 49,5322kg vychrtlík, čo váži každú súčiastku, tak ho 1-2kg na biku ho nezabijú.
Tym gramarom to komplet hrabe. Zo všetkých strán ich marketing masíruje sloganmi ako ľahší a tuhší a potom píšu do demolácii jak sa im mohol zlomiť rám, veď to bol len slabý ťuk.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Loziska za 120 eur? Ked som kupoval ja do mojich Fulcrunov stalo ma jedno 10 eur a to bolo hybridne, teda keramicke gulicky a telo kovove. Klasicke celokovove stoji okolo 1,50 az 5 eur.
Do zadu tusim isli 3 a do predu dve.
To si asi kupoval original Fulcrum ked tak draho co?
Do zadu tusim isli 3 a do predu dve.
To si asi kupoval original Fulcrum ked tak draho co?
Nechal som si ich meniť v servise a volali mi ohľadom toho. Vzadu boli bežné rozmery ložísk, ale vpredu atypické ktoré používa len Fulcrum po 30 €/kus. Máš pravdu, asi tam dávali originál od výrobcu. Tých 120 bola cena za výmenu v obidvoch kolesách a orechu + centrovanie.
Uz som si to pozrel, neviem preco som bol v tom ze 2020 boli GRX400ky. + pridali soot 90tku 2021 https://www.newbike.cz/kellys-soot-90-2021/d13541
ako ide skor o geoemtriu ako vybavu tych bajkov, gravel je niekde medzi cestakom a XC , checkpoint je blizsie k ceste ako ine gravely.
Cestak by som bral ak by som chcel specificky jazdit cestu, ako univerzalny dopravny prostriedok je gravel super. Proste na Domane si vsimnes ked sa zmeni cesta na strkovu budes musiet spozorniet. Na gravely spozornies ked na lesnej cesticke zrazu pribudnu sutre a korene do vtedy si vklidku len tocis pedalmi.
Okrem rozdieloch v geometrii ramu (posed) a v rafikoch/plastoch by som uviedol "robustnost" ramu.
T.j. cestny mava stihlejsi ram, uzsiu vidlicu, je lahsi a teda sviznejsi. Vhodny na velke rychlosti po dobrom povrchu, resp. stupania po dobrom povrhcu.
Gravel vseobecne mava robustnejsi ram, sirsiu vidlicu. O nieco tazsi, teda o nieco lenivejsi. Odolnejsi, aby vydrzal drsnejsie povrchy.
Po meste ma viac bavi chodit na endurance, zas rodinne vylety, polne cesty, karpaty: gravel.
Ak by som chcel jazdit viac v lese nez na ceste, asi by som bral checkpoint alebo boone.
Joe70, plati tu jednoduche: vyber si ten, ktory sa Ti paci viac
Alebo ked to nemusi byt prave jeden z tych dvoch Trek-ov, prihod 200-300 Eur a kup si nieco na karbone. Napriklad taky Canyon Endurace, na ktory vojdu 32 mm plaste a stale budes pod 9 kg. To uz bude ina liga. A hlavne si ujasni na co ho vlastne chces. Pises, ze chces jazdit 80% asfalt, 20% nespevnene chodniky a strkove cyklocesty a vzapati riesis vhodnost bicykla na traily.
Čo si anorektik? Váha nie je žiadny kvalitatívny ukazovateľ kvality bicykla. Radšej obetujem 1-2kg navyše ktoré reálne pod riťou ani necítim, ako riskovať že sa to niekde v zjazde zlomí jak starý rebrík a skončím na JISke. Ak je to ľahké, je tam väčšinou málo materiálu a tým pádom durability silným faktorom nebude.