To, že sa na tom nespotíš nie je pravda, a pri jazde po meste, sa to tiež nedá zovšeobecniť, že to je prínosné. Do roboty by som na tom fakt nechcela dochádzať, teda za predpokladu, že žijem na relatívnej rovine, pretože bežne to pomáha len do 25 km/h a po rovine ideš rýchlejšie. Skúsenosť - mala som požičaný ebike v BA, bývam pri Figare a stretko s kamošom bolo na konci Rače takže som si celú tú rovinu asi 10 km dala za svoje "na ťažkom biku" a bola som spotená úplne rovnako ako na klasike. Jediný prínos bol v tom, že na semaforoch sa to rozbehlo ľahšie :) Oproti tomu, keď už sme boli v lese tak tam to malo konečne význam v stúpaniach...
ÁNo na prevoz nákladu super, kolega fotograf má ebike keď fotí v teréne, ďalší, čo upravuje traily má lebo s náradím sa mu lepšie ide na trail, keď ťaháš decko vo vozíku, super,...
22.09.2020 - 10:13:50
01
Sasulnik napísal:
Podľa mňa e-bajk má zmysel len ako cargobike alebo len na dochádzanie do práce v meste, aby sa človek veľmi nespotil, ak nemá možnosť sprchy vo firme.
Ostatné využite e-bajku je hovadina.

Ebajk ma ovela viac moznosti vyuzitia ako tie o ktorych pises. Napriklad
- pre ludi ktory fyzicky nie su schopny bez pomoci podavat vykony ktore by podavali bez zranenia, v mladosti a podobne (tu radim i rozne specialne ebajky pohanane rukami ale i veci co uz ebajkom uplne nie su, trebars to co ma Martin Ashton)
- policia, kazdy asi videl modry pacifik a i u nas jazdili mestsky policajti na bicykloch - bikepatrol, v amerike vo velkych bikeparkoch ci trailcentrach celkom bezne
- pomoc pri stavani a udrzbe trailov/chodnikov a inej lesnej infrastruktury
- support ci media na roznych pretekoch (kontrola trate, rychla oprava znacenia, fotograf sa rychlejsie v lese prepravi atd)
- samozrejme zabava, aj ked to tu vela ludi nechce pocut

a to su tie co mi teraz z narychlo napadli, urcite toho bude viac a plno specifickych ako napriklad tahanie kamarata do svahu na monoski
22.09.2020 - 10:21:50
02
fixska napísal:
To, že sa na tom nespotíš nie je pravda, a pri jazde po meste, sa to tiež nedá zovšeobecniť, že to je prínosné. Do roboty by som na tom fakt nechcela dochádzať, teda za predpokladu, že žijem na relatívnej rovine, pretože bežne to pomáha len do 25 km/h a po rovine ideš rýchlejšie. Skúsenosť - mala som požičaný ebike v BA, bývam pri Figare a stretko s kamošom bolo na konci Rače takže som si celú tú rovinu asi 10 km dala za svoje "na ťažkom biku" a bola som spotená úplne rovnako ako na klasike. Jediný prínos bol v tom, že na semaforoch sa to rozbehlo ľahšie :)

No dupači sa spotia vždy a na všetkom, aj na dámskom mestkom bicykli holadnského typu :-)
22.09.2020 - 10:25:16
00
Hosť napísal:
Ebajk ma ovela viac moznosti vyuzitia ako tie o ktorych pises. Napriklad
- pre ludi ktory fyzicky nie su schopny bez pomoci podavat vykony ktore by podavali bez zranenia, v mladosti a podobne (tu radim i rozne specialne ebajky pohanane rukami ale i veci co uz ebajkom uplne nie su, trebars to co ma Martin Ashton)

Ak sa nemýlim, tak Káčer jazdí po Slovensku bez motorčeka, či?
Existujú rôzne trojkolky, rekumbenty, handbiky bez motorčeka ...
A nerob z tých ľudí uplných kriplov, čo bez motorčeka nevýjdu ani na chodník.

Ako som písal, podľa mňa existujú len dve rozumné použitia:
1. cargo a
2. commuter do práce.
Ostatné je hovadina.
22.09.2020 - 10:30:14
00
Tak nam prosim vysvetli preco by pouzitie ebajku napriklad clovekom s amputovanou jednou nohou nebolo rozumne pouzitie (vlastne by to bola hovadina ako pises) ale dochadzanie do prace zdravym clovekom na ebajku je uz rozumne vyuzitie.
22.09.2020 - 10:42:15
01
Nie som dupač, normálne som išla, na rovine je to trest ten ebike :) ALe v Banskej Bystrici si to viem predstaviť, tu je všetko do kopca aj po meste. Inak aj Bekim má e-trojkolku... neviem prečo by si postihnutí nemali uľahčiť trávenie voľného času :)

Prílohy:

118616055_10216472031264234_4501790292451217812_o.jpg
118616055_10216472031264234_4501790292451217812_o.jpg 526.76 KiB thumb_up1thumb_down

22.09.2020 - 10:44:30
00
Hosť napísal:
Tak nam prosim vysvetli preco by pouzitie ebajku napriklad clovekom s amputovanou jednou nohou nebolo rozumne pouzitie (vlastne by to bola hovadina ako pises) ale dochadzanie do prace zdravym clovekom na ebajku je uz rozumne vyuzitie.

Prezradím Ti, že existuje handbike.

Ja vidím veľký rozdiel. Iné je keď si idem zajazdiť vo voľnom čase - zabaviť sa, športovať, ... Tu je motorček podľa mňa hovadina.

A úplne iné je dochádzanie do práce, keď ebajk v podstate náhrádza auto. A to sa deje aj pri cargobajku. Predžľuje vzdialenosť a skracuje čas - v meste je výhodnejší ako auto.
22.09.2020 - 10:51:13
00
Autom sa nechodí šantiť na traily. Autom sa chodí do práce, vozí náklad. A to je podľa mňa hlavný zmysel e-bajku. Nahradiť autá v meste.
22.09.2020 - 10:57:31
00
Podľa tejto teórie by mali byť všetci lyžiari skialpinisti - zrušme lyžiarske vleky a lanovky :D
22.09.2020 - 11:06:06
14
Sasulnik napísal:
Prezradím Ti, že existuje handbike.

Ja vidím veľký rozdiel. Iné je keď si idem zajazdiť vo voľnom čase - zabaviť sa, športovať, ... Tu je motorček podľa mňa hovadina.

A úplne iné je dochádzanie do práce, keď ebajk v podstate náhrádza auto. A to sa deje aj pri cargobajku. Predžľuje vzdialenosť a skracuje čas - v meste je výhodnejší ako auto.

Cize ked ti rodicia povedia ze chcu ebajk lebo na bicykli uz nevladzu slapat, chcu si vyslapat na miesta kde sa predtym dostali, tak im povies "kusuj, ziadny ebajk lebo je to hovadina, sedte doma na riti alebo vam kupim handbajk". Syn si zlomi stehennu kost, strati cit v nohe a bude chciet bicykel, na beznom bicykli to ale neda lebo realne bude zaberat len jednou nohou tak mu rovnako povies ze "nie ebajk len na cargo a city biky, tu ti kupim handbajk, aj ked by si bol daleko menej obmedzeny na ebajku" ?
Podla mna to co pises je turbohovadina lebo ked to skutocne myslis tak ako tu vypisujes tak podla mna uz toboz nema motor na citybikoch co robit. Podla tej logiky co tu vypisujes. Ale predpokladam ze jazdis len po meste, mozno ceste, mozno si priamo cyklokurier a jazdenie po lese pokladas len za sport. Prijde mi to tak ze fungujes na pravidle "podla seba sudim teba", tak ti i ja nieco prezradim, netoci sa vsetko len okolo teba a tvojich potrieb.
22.09.2020 - 11:09:15
01
Plamenná reč to jest :-)
22.09.2020 - 11:41:54
00
je to len cista lenivost v ludoch. vsetko chcu ma hned - cyklistika je o systematickom dosahovani niecoho (vykon, vytrvalost) - ale to sa dnes vseobecne nenosi - ked staci zajst do obchodu a kupit si to. potom to tak vyzera aj v beznom zivote. navyse si treba aj priznat ze na nieco uz nemam (vyskove metre, typ terenu, vzdialenosti)

www.girolamoaloe.com
22.09.2020 - 11:42:43
03
fixska napísal:
Podľa tejto teórie by mali byť všetci lyžiari skialpinisti - zrušme lyžiarske vleky a lanovky :D

Niekto číta medzi riadkami niečo, čo tam nie je.
Ja som chlap, nič nedávam medzi riadky, preto si netreba si domýšľať.

Ak by som bol proti vlekom, tak by som kompletne zrušil DH disciplínu.
22.09.2020 - 11:47:46
00
Sasulnik, ebike je dobry aj pre aktivneho sportovca, znicit sa na nom da rovnako. Dokonca podla roznych testov je doslova vhodny na trening, lebo clovek funguje v inych tepovych zonach. Ale nema vyznam sa bavit s ortodoxnym haterom ebikov. Sam ebike nejazdim (jeden mam v domacnosti), lebo obmedzenie 25 km/h nedokazem prekusnut (aj ked ten doma je odblokovany na 32 km/h, co povazujem za daleko zmysluplnejsiu hodnotu) a zaroven by som nemal s kym jazdit. Ale ak bude taky YT Decoy PRO 29 vo vypredaji (-1000 EUR), tak asi neodolam.
22.09.2020 - 11:51:26
02
Gusto0 napísal:
je to len cista lenivost v ludoch. vsetko chcu ma hned - cyklistika je o systematickom dosahovani niecoho (vykon, vytrvalost)


Hovadina na n-tu. Pre 90% populacie je cyklistika o zabave a radosti z pohybu na cerstvom vzduchu - tvoje "systematicke dosahovanie" vykonu a vytrvalosti ma vacsina ludi prudko v pecku.
22.09.2020 - 11:53:09
05
keyboard_arrow_up