Soot 30, specialized phenom sedlo, 1x, dvojta omotavka. Momentálne celkom spokojnosť. Cez zimu kupim nové rajdy a vytiahnem bowden z presmykaca z paky.
... Tak tam volám, že kolesá sú osadené nakrivo v ráme...
No ja na trekovom Haibike mám tiež zadné koleso napohľad vyosené. Má to ale logiku, keďže na strane kazety je treba viac priestoru a spodné rámové trubky nie sú symetrické. Pneumatiky sa derú rovnomerne, takže je to v poriadku.
Je to Slovakiabike v Šamoríne. Joe70koleso má byť osadené centrálne v línii rámu, tu je pod uhlom, je šikmo. Predné koleso pri hlavovom zložení je uhnuté na stranu tak 5-6mm, zadné koleso tak 3-4mm. Kolesá sa točia rovno, nerobí to žiadnu osmičku.
tiez som nedavno obstaral gravel a testujem prve kilometre na Zahori pri Morave.
Doteraz som jazdil prevazne 26" MTB, s cestnejsou geometriou som skusenosti nemal, tak si zvykam, upravim trcha posed, skusam optimalny teren ap...
Co ma trocha irituje, je chybajuci rychloupinak vpredu, a dlhsi zaber pedala, (zadny hub).
Mate odskusane/oblubene blatniky ? Mozu by aj take minimalistickejsie - vdaka.
skrki 1)
nechápem, čo ti vadí na pevnej oske? Však to je prakticky rychloupinak. Či tam máš matice? V každom prípade, radšej mám na biku maticu ako rychloupinak. Pokiaľ každý druhý deň nedávaš koleso dole, tak je to zbytočnosť.
2) dlhší záber pedála? Myslíš, že sú dlhšie kľuky ako na MTB?
3) čo očakávaš od blatníkov? Ak môžu byť aj minimalistické, tak kúp, čo sa to páči a zmestí sa ti to do rámu. Aj tak to veľký efekt mať nebude.
skrki 1)
nechápem, čo ti vadí na pevnej oske? Však to je prakticky rychloupinak. Či tam máš matice? V každom prípade, radšej mám na biku maticu ako rychloupinak. Pokiaľ každý druhý deň nedávaš koleso dole, tak je to zbytočnosť.
2) dlhší záber pedála? Myslíš, že sú dlhšie kľuky ako na MTB?
3) čo očakávaš od blatníkov? Ak môžu byť aj minimalistické, tak kúp, čo sa to páči a zmestí sa ti to do rámu. Aj tak to veľký efekt mať nebude.
1/ su tam matice, ked to davam do auta, tak je to otravne, hlavne matica z jednej strany zvykne vypadnut a zaspinit sa.. (chce to trening)
skrki
1) pokiaľ to robíš často, investoval by som do nosiča na bicykel na auto. Neustále rozoberanie a skladanie mu nerobí dobre, tak isto si môžeš poškodiť bike pri vkladaní, či vyberaní z auta. Problém s maticami vyriešený.
2) čo tam je za sadu? Už 10€ viackolo na môj starý Favorit zaberalo skoro okamžite. A to je niečo, čo sa dralo a dralo roky. Samotná reťaz má minimálne vôle, ale na dĺžku od prevodníka po kazetu to možno natiahne o 1mm, pochybujem, že viac. Ak ideš na voľnobeh, či si točil dozadu, tak istá vôľa tam je, keďže reťaz nie je permanentne napnuté. Ale aby tam bola vôľa 2,5-5cm oko on opisuje, to som nemal ani na BMX 20 rokov dozadu, kde sa brzdilo pedálmi do protismeru, nemá to ani stará dedova Eska, kde tiež bolo torpédo vzadu.
3) za mňa osobne. Ak chcem blatníky, tak čakám, že budú plniť svoju funkciu. Ak neplnia, tak ich som ich vyhodil.
Ahojte - drobné prelinkovanie - potreboval by som poradiť s nasledovným: https://www.mtbiker.sk/forum/post1645795.html. Predpokladám, že v tejto téme by mohlo byť viac ľudí, ktorí používajú TRP HY/RD brzdy.
Jano1987, @skrki mysli orech zadneho kolesa? Skratka mechanizmus nezabera v tolkych bodoch ako na jeho MTB kolese. Preto niekedy nastane situacia, ze ked chvilu nepedalujes a zaberies, necitis odpor okamzite. U lacnych nabojov je to bezne.
Blatníky mám SKS Speedrocker a veľká spokojnosť. Trochu vody sa z kolies na teba dostane ale je to minimum oproti jazde bez nich. Prvé nastavenie chvíľu trvá, ale ďalšie montáže sú už vecou pár minút.
Jano1987 k tych rychloupinakom, mna by osobne matica dost rozculovala, pretoze musim vytahovat imbus z kapsy atd. druha vec je ze pri dotahovani pri packe dotiahnem koleso pri pevnej oske vzdy uplne rovnako. pri imbuse by som to robil odoka. co moze casom sposobit poskodenie zavitu/osky. Druha vec ze pri defekte mi to usetri podla mna aj 2 minuty. co pre cloveka co neriesi cas je asi v pohode, ale ja to chcem mat co najrychlejsie opravene.
ja mam na mtb pevnu os na fox tlmiči a tam to je vymyslene dobre, na Kellys soot je tiž na vidle len taka matica čo vypadava a už pozeram, že ju tam prilepim buď obojstrannou paskou alebo lepidlom, stale mi to vypadava do travy pri vykladani do auta a tažšie sa to sklada...
Závit nie je vo vidlici, iba osadenie pre maticu ktorá sa tam vkladá. Podobne to majú aj FOX vidlice. Len ju majú axiálne poistenú, aby nevypadka. Tu vykrútiš osku a matica vypadne von.
protikus na druhej strane... na jednej strane je diera, kam ide pevná oska, a na druhej strane je "matica" do ktorej sa oska šrobuje... aj na Koyuku je to tak sprosto, ono to vyzerá, že tá matka je tam napevno, ale nie je...
vo vidlici je matica napevno zabudovaná... ale ako som menil kazetu na zadnom kolese, tak v zadnej stavbe je tá matka uložená v takom oválnom otvore a nie že skoro som ju stratil, mne reálne vypadla z 3 poschodia dole do vysokej trávy... som myslel, že volačo rozmlátim na mieste... tak som sa ukľudnil a išel som dolu, a kúsok po kúsku som asi 4 m2 prehľadával... našťastie som ju našiel... ešte že to bolo čiernolesklé... si na to dávam bacha...
aj som to meral je tam cca 0,15 mm rozdiel medzi rozmerom matky a dierou... nabudúce ju asi omotám do teflónovej pásky aby tak ľahko nevypadla von... stať sa to niekde na výjazde, tak sme v perdéli, pane hrábě...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
No ja na trekovom Haibike mám tiež zadné koleso napohľad vyosené. Má to ale logiku, keďže na strane kazety je treba viac priestoru a spodné rámové trubky nie sú symetrické. Pneumatiky sa derú rovnomerne, takže je to v poriadku.
Joe70 koleso má byť osadené centrálne v línii rámu, tu je pod uhlom, je šikmo. Predné koleso pri hlavovom zložení je uhnuté na stranu tak 5-6mm, zadné koleso tak 3-4mm. Kolesá sa točia rovno, nerobí to žiadnu osmičku.
tiez som nedavno obstaral gravel a testujem prve kilometre na Zahori pri Morave.
Doteraz som jazdil prevazne 26" MTB, s cestnejsou geometriou som skusenosti nemal, tak si zvykam, upravim trcha posed, skusam optimalny teren ap...
Co ma trocha irituje, je chybajuci rychloupinak vpredu, a dlhsi zaber pedala, (zadny hub).
Mate odskusane/oblubene blatniky ? Mozu by aj take minimalistickejsie - vdaka.
miso
nechápem, čo ti vadí na pevnej oske? Však to je prakticky rychloupinak. Či tam máš matice? V každom prípade, radšej mám na biku maticu ako rychloupinak. Pokiaľ každý druhý deň nedávaš koleso dole, tak je to zbytočnosť.
2) dlhší záber pedála? Myslíš, že sú dlhšie kľuky ako na MTB?
3) čo očakávaš od blatníkov? Ak môžu byť aj minimalistické, tak kúp, čo sa to páči a zmestí sa ti to do rámu. Aj tak to veľký efekt mať nebude.
nechápem, čo ti vadí na pevnej oske? Však to je prakticky rychloupinak. Či tam máš matice? V každom prípade, radšej mám na biku maticu ako rychloupinak. Pokiaľ každý druhý deň nedávaš koleso dole, tak je to zbytočnosť.
2) dlhší záber pedála? Myslíš, že sú dlhšie kľuky ako na MTB?
3) čo očakávaš od blatníkov? Ak môžu byť aj minimalistické, tak kúp, čo sa to páči a zmestí sa ti to do rámu. Aj tak to veľký efekt mať nebude.
1/ su tam matice, ked to davam do auta, tak je to otravne, hlavne matica z jednej strany zvykne vypadnut a zaspinit sa.. (chce to trening)
2/ nie dlzka kluk.
ked narazovo zaberam do pedala, nereaguje hned a je tam oneskorenie/pohyb naprazdno/naraz
bude to imho vlastnost hubu zadneho kolesa, ze ma cosi menej dotykovych bodov
(cosi ako https://forums.mtbr.com/drivetrain-shifters-derailleurs-cranks/delay-when-starting-pedal-normal-problem-62003.html)
3/ jj
dik
1) pokiaľ to robíš často, investoval by som do nosiča na bicykel na auto. Neustále rozoberanie a skladanie mu nerobí dobre, tak isto si môžeš poškodiť bike pri vkladaní, či vyberaní z auta. Problém s maticami vyriešený.
2) čo tam je za sadu? Už 10€ viackolo na môj starý Favorit zaberalo skoro okamžite. A to je niečo, čo sa dralo a dralo roky. Samotná reťaz má minimálne vôle, ale na dĺžku od prevodníka po kazetu to možno natiahne o 1mm, pochybujem, že viac. Ak ideš na voľnobeh, či si točil dozadu, tak istá vôľa tam je, keďže reťaz nie je permanentne napnuté. Ale aby tam bola vôľa 2,5-5cm oko on opisuje, to som nemal ani na BMX 20 rokov dozadu, kde sa brzdilo pedálmi do protismeru, nemá to ani stará dedova Eska, kde tiež bolo torpédo vzadu.
3) za mňa osobne. Ak chcem blatníky, tak čakám, že budú plniť svoju funkciu. Ak neplnia, tak ich som ich vyhodil.
https://www.roadbikereview.com/reviews/review-sks-speedrocker-all-road-gravel-fender-set
2/ nie dlzka kluk.
ked narazovo zaberam do pedala, nereaguje hned a je tam oneskorenie/pohyb naprazdno/naraz
bude to imho vlastnost hubu zadneho kolesa, ze ma cosi menej dotykovych bodov
(cosi ako https://forums.mtbr.com/drivetrain-shifters-derailleurs-cranks/delay-when-starting-pedal-normal-problem-62003.html)
3/ jj
dik
ja mam na mtb pevnu os na fox tlmiči a tam to je vymyslene dobre, na Kellys soot je tiž na vidle len taka matica čo vypadava a už pozeram, že ju tam prilepim buď obojstrannou paskou alebo lepidlom, stale mi to vypadava do travy pri vykladani do auta a tažšie sa to sklada...
A tá vypadávajúca matica ma serie tiež. Pár krát som ju už skoro stratil.
vo vidlici je matica napevno zabudovaná... ale ako som menil kazetu na zadnom kolese, tak v zadnej stavbe je tá matka uložená v takom oválnom otvore a nie že skoro som ju stratil, mne reálne vypadla z 3 poschodia dole do vysokej trávy... som myslel, že volačo rozmlátim na mieste... tak som sa ukľudnil a išel som dolu, a kúsok po kúsku som asi 4 m2 prehľadával... našťastie som ju našiel... ešte že to bolo čiernolesklé... si na to dávam bacha...
aj som to meral je tam cca 0,15 mm rozdiel medzi rozmerom matky a dierou... nabudúce ju asi omotám do teflónovej pásky aby tak ľahko nevypadla von... stať sa to niekde na výjazde, tak sme v perdéli, pane hrábě...