Jano1987
Mesto: Bratislava
Založený: 05.05.2018
Príspevky: 2 176
Tak ono každý materiál má svoje plus aj mínus
1) oceľ sa neláme, teda láme, ale skôr to človek ohne a až potom sa to zlomí. Teda jazdec má šancu skôr spraviť opatrenia, aby sa to pod ním nezlomilo. Výhodou je, že oceľ je pružná a vie dobre pohlcovať vibrácie a dajú sa použiť pomerne malé a štíhle prierezy. Nevýhodou, môže hrdzavieť, trocha väčšia váha
2) hliník sa rovno láme bez upozornenia. Výhodou je, že je pevný, ľahký a nehrdzavie a dá sa lepšie spracovať do rôznych tvarov. Nevýhody, je pomerne krehký,
3) karbon - vďaka spôsobu výroby, je síce možné ho zlomiť, ale keďže sú vlákna v rôznych smeroch, tak kým jazdec ako tak bezpečne zastaví, tak to vydrží. Výhody nízka váha, prakticky neobmedzené tvary, nehrdzavie, možnosť lepšie optimalizovať, kde koľko materiálu potrebujem, podľa smeru vlákien viem vyskladať v danom smere potrebné vlastnosti. Nevýhody, nemožnosť opráv, recyklácia 0 bodov, sú potrebné väčšie priemery trubiek, keďže nemá také vlastnosti ako oceľ či hliník, vyššia cena
4) titan je niečo ako oceľ, len to nehrdzavie a je drahší a v niečom má lepšie, v niečom horšie.
Otázkou už je len to, čo si človek môže dovoliť a čo požaduje od rámu. Oceľ síce vyzerá zastaralo, ale za 50 rokov vývoja je predsa len ďalej, ako bola pri Favorite. Moderná oceľ už je inde a čo sa týka váhy, nie je výrazne ťažšia ako hliník.