Americké značky majú 136kg.
Čiže ak chceš ísť smerom hľadania najvyššej papierovej váhy, treba pozerať GT, Marin, Kona a tak ďalej.
Súhlasím. Aj keď Marin oficiálne neuvádza nosnosť. Napr. Cannondale má uvedenú max nosnosť celej zostavy 150kg. Rozdelené na 110kg jazdec, 20kg batožina a zvyšok samotný bike.
Hmotnosť mám 170
Tiež som to relatívne nedávno riešil a prečítal všetko možné. Ideálne je dostať sa aspoň na tých 300 pounds (136kg) a potom je to už fuk - udrží ťa v podstate všetko. Hlavne pokiaľ plánuješ jazdiť len po ceste a netrepať sa hneď do terénu. Aj keď viem, že niektoré značky majú prísnejšie limity ako napr. poľský Romet či ako sa to volá má udávanú maximálnu nosnosť celej zostavy 110kg (tj. jazdec + batožina + bike), prípadne Ghost Kato má jasne na ráme uvedené max. 120kg a piktogramy bicykla, batožiny a jazdca dokopy. Ako vravím, riešil som to až až.. čo som našiel uložené:
kellys 110 (jazdec + batozina)
cannondale 150 (jazdec + batozina + bicykel)
specialized 136 (jazdec + batozina)
ghost kato 120 (jazdec + batozina + bicykel)
ctm 110 (jazdec + batozina + bicykel)
scott 110 (jazdec + batozina)
cube 115 (jazdec + batozina + bicykel)
trek 136 (jazdec + batozina + bicykel)
GT 140 (jazdec + batozina + bicykel)
kona 138 (jazdec + batozina)
Ako píše
valecek nadomnou - celé je to o jedle a kalóriách v ňom. Takže by som tomu dal čas do jari a kľudne dovtedy niečo zhodíš. Hlavne zo začiatku to ide krásne rýchlo.