warzone medzi XC a EN má ešte maratóny a AM
ale keďže ortodoxné XC je HT, tak na to zabudnime
CULO SC: najprv nám hoď štýl jazdy, to pomôže - v skratke:
XC maratón - zdvihy 100-120 vpredu, tak do 165 vzadu, univerzál, na ceste veľmi znesiteľný, ľahký, rýchly, nemá rád drsoniny typu dropy a skoky, vyšlapeš všeličo, so zjazdom je to horšie, ale pokiaľ je to cesta alebo chodník a nie sú tam nejaké zrady tak OK
AM - travel tých 140 vpredu, okolo 200 vzadu, relatívny univerzál - na ceste alebo rýchlej lesnej ceste je to už horšie, vďaka odporu širších plášťov a samozrejme je ťažší... vraví sa že
výkon vo výstupe a v zjazde je vyvážený a môžeš si dovoliť skoky a dropy. Keďže je ťažší, tlačíš viac ako na maratóncovi (ale sú aj ľahké). Ale na celodenné výšľapy s prevahou terénu a to hlavne ak nevieš, čo všetko ťa môže čakať, je to celkom fajn.
Enduro - ešte vyššie zdvihy, ešte viac znesie, a pokiaľ chceš zjazdovať (tým nemyslím na úrovni FR/DH!!!) tak toto je lepšia voľba, ale budeš tlačiť asi ešte viac. Ten výkon je viac posunutý do zjazdu. No a na slušnej ceste ťa toto už dosť brzdí...
Ja ak by som kupoval fulla, mal by som ťažkú dilemu medzi XC maratóncom a AMkom...