neda mi, tomuto trosku rozumiem, je to AJ problem obchodu vo velkom meradle. Nebavim sa o marziach v SR, ale o systeme objednavania. Ak musim ako dodavatel do EU urobit objednavku na jesen pre buducu sezonu na cely objem. Kurz je napr. USDSKK 24,000, nasledne uhradim fakturu. V priebehu sezony mi kurz padne o 20% na USDSKK 20,00, mam problem s "predrazenym" tovarom, toto ovsem nie je zahrnute v mojej marzi...
a prosim, nechcite od obchodnikov s bajkami, aby hedgovali kurzove rizika...
(preto sa moze javit tento rok indivindi obchodna turistika ako super, buduci rok to moze byt naopak)
Tento problem poznam a je fakt tazko riesitelny. Ale nerozumiem, preco je cena US ramu v Europe omnoho vyssia, ako maloobchodna cena v USA + doprava + clo + DPH. Logicky predpokladam, ze obchodnik/distibutor v EU by mal
ram z USA na rozdiel od fyzickej osoby nakupovat so zlavou (dealer price, rozdiel ku MOC je marza) + pripocitat dalsie naklady (doprava, clo, DPH) a dalej cenu vyrazne nezvysovat. Pisem vyrazne, lebo sa este premietaju naklady na potencialny zarucny
servis (doprava), certifikacia a pod. Nepredpokladam, ze by predajcovia v USA mali vyrazne nizsie naklady alebo sa uspokojili s mensim ziskom, ako v EU.
Porovnanie vykonane v stejnom case a kurze zaciatkom roka.