Predtým som jazdil na HT iba 60 mm, 80 je už celkom luxus. Predvčerom som na Scalpeli išiel DH zjazd 13,6% pekne rozbitý Sekyl a vôbec som o tom nevedel, našiel som to až ex-post na Stave. Ono asi to závisí aj od geometrie. Celkovo Scalpel úspešne maskuje mnoho vecí vrátane rýchlosti, ktoré sa na inom bajku s inou geo možu zdať "smrteľné".
Jazdil som aj Scalpel vo velkosti XL s 125 mm AXS, v dolnej pozícii som sa nevedel poskladať a keď som potreboval určiť zdravý stred v zjazde, súčasne prišlapnúť na nejakej vlne, aby sa za
sedlo dalo pohodlne dostať, ale zároveň aj o neho stehnami opreť bolo to zbytočne otravné posúvanie páčkou, čo ma dosť vyrušovalo. Na DH blbnutie mám ešte jeden AM/DH bike, ale jazdím ho veľmi málo, baví ma viac technická jazda. Vždy keď presadnem z XC, mám taký "jemný" pocit nudy, že to pustíš kade chceš a ten
bike urobí tu prácu za teba vrátane 125 mm sedlovky.
Ďakujem za kompliment, je to MASTERPIECE!
Ako tam asi nejde az tak o sklon, ale ked riesis nejake vacsi nerovnosti a kamene. Uz len taky Blue Trail by som nechcel jazdit so
sedlom na urovni riadidiel. O Slalomke, TBK2/3 ani nehovorim. Scalpel zas nie je az taky "progresivny" bike, ma "len" 68 hlavovy a je pomerne kratky. Je tak na polceste medzi old school a new school. Ale zas ma super pruzenie.
Prave to ze mam pocit, ze aj ked niekde vletim tak sedlo mi vobec nezavadza a citim sa ovela bezpecnejsie. Ja len vzhladom na to ako velmi vysoko je sedlo aj pri zasunutej polohe. Ale tak ked ti to vyhovuje tak
Vela stastnych kilometrov. Ja teraz marodujem, lebo ma vysekalo v zakrute a nepomohla mi progresivna geo, ani 2,4 gumy ani 15cm teleskop