po prvom výjazde s EP8:
motor je výrazne tichší oproti E8000, pri hlučnejších pneu ho pri jazde po asfalte ani nepočuť. klepotanie toľkokrát spomínané tam je, ale nie je to nič tragické, je to len otázka zvyku. odpor motora bez podpory je nižší, tak ako to Shimano prezentovalo, palec hore.
Boost s 85Nm a 400% podporou som nejako neskúšal, v našich podmienkach a terénoch asi nenájde využitie, ale funguje, sila je to obrovská a
bajk je lepšie kontrolovateľný ako pri Booste na E8000.
mód Trail som po niekoľkých pokusoch nastavil na 70Nm a 6. level podpory, malo by to byť 180% podľa nejakého pdf od Shimana čo som našiel. perfektne reaguje na správanie jazdca, podporu dávkuje v rozsahu od cca 10% až po 180%, niekedy som mal pocit že idem na E8000 so zapnutým boostom, za toto veľký lajčák pánom inžinierom zo Shimana.
čo sa ale naopak vrcholne nevydarilo je mód Eco, je rovnako progresívny ako Trail a moja otázka znie, kua načo treba dva rovnaké módy? v praxi to vyzerá takto: idem v stúpaní kadenciou 90, motor reaguje na tlak do pedálov. strmší úsek podpora 40-50, aj 70%, záleží od nastavenia v E-tube. po strmšom úseku príde plytší a pri rovnakej kadencii ale menšom tlaku do pedálov spadne podpora na 10% a nohy, ktoré by si chceli oddýchnuť nemajú na to priestor, tepy idú vysoko nad bežný priemer. na E8000 pri nastavených 30Nm a 60% podpory sa pohybuje podpora motora od 20 do 50%, pod tých 20% som nezaznamenal ani po rovine a človek ten priestor na oddych a vydýchanie má. po rovine na nižšej kadencii mi na EP8 padala podpora aj pod 10%, to ani nevykrylo hmotnostný rozdiel oproti klasike a mal som pocit že ja pomáham motoru, nie on mne. z toho dôvodu som skoro všetky stúpania jazdil na Trail a možno aj zbytočne míňal baterku.
a týmto sa dostávam k dojazdu. keby Eco fungovalo ako na E8000, myslím že cca 80km pri 1000vm by nebol žiadny problém. včera teda 58km a 1200vm, moja hmotnosť s plnou poľnou zhruba 100kg, možno aj polovica výjazdu na Trail a zostatok v 630Wh baterke 18%, čo si myslím že je parádna hodnota. pri rovnakom spôsobe jazdy na E8000 by som domov prišiel s jedným, možno dvomi dielikmi na druhej baterke.
celkovo je motor oveľa lepši ako jeho predchodca, s inými výrobcami porovnať neviem, nejazdil som. dúfam, že nie som jediný komu to Eco v takomto stave prekáža a Shimano to časom vyrieši updatom.