Nie je pravda. Rozhodne si musim silno spomenut ci som nieco take videl. Tu mi staci sa postavit na hocaku svetelnu krizovatku.
Keď chodím do roboty vo Viedni, tak je tam jedna križovatka pri Donaukanal-i, kde je dlho červená a kde autá na hlavnej idú len z jednej strany.
Pravidelne stretávam niekoho, kto na tú červenú preletí.
Alebo jazda v protismerne v jednosmernej cyklocestičke.
Rakušákov netreba dávať až na taký piedestál.
tento vikend som zrovna siel cez vieden na biku a zasol som ako super maju spravene tie cyklochodniky ze som takmer nikde nemusel ist na cestu a nechodili mi tam ziadni chodci. vsetci cyklisti stali na svetlach, ani chodci neprebehovali, ak som siel v cyklopruhu na ceste tak aj tam ma auta obiehali s odstupom. Ak bez pruhu tak do mojho pruhu auto ani nevoslo. Sa postavte na safko, staci na 10 minut a ratajte, Na cervenu prejde minimalne 100 ludi a takmer vsetci cyklisti.
tento vikend som zrovna siel cez vieden na biku a zasol som ako super maju spravene tie cyklochodniky ze som takmer nikde nemusel ist na cestu a nechodili mi tam ziadni chodci. vsetci cyklisti stali na svetlach, ani chodci neprebehovali, ak som siel v cyklopruhu na ceste tak aj tam ma auta obiehali s odstupom. Ak bez pruhu tak do mojho pruhu auto ani nevoslo. Sa postavte na safko, staci na 10 minut a ratajte, Na cervenu prejde minimalne 100 ludi a takmer vsetci cyklisti.
vobec sa necudujem tvojim zaverom ked ked porovnavas ribezle s melonmi ...
Vsetkym miestnym autickarom odporucam ist jazdit do Rakuska po ceste na biku aby zistili ako sa v civilizovanej krajine spravaju vodici k cyklistom. Odporucam aspon 30+ km od BA. Minimalizujete tak vplyv slovenskych polovodicov.
Mas tam najazdene na biku viac ako ja, ale rozhodne by som to nepusalizoval tak ako ty. Moja skusenost:
1. Ano, objehaju s vacsim odstupom a casto aj pribrzdia za bikom, to je pravda.
2.Maju 1/10 premavky co u nas na cestach II. triedy. Cize realne musia brzdit v 1 pripade z 10. Cize ich cyklista zdrzi 10x menej. Maju sisrsie cesty a krajnice v lepsom stave=viac miesta.
3. Maju strasne vodicke schopnosti. Bol som svedkom 3 krizoviek pocas snahy o moje predchadzanie, kedy uplne zbytocne auto skoro vbehlo pod oproti iduci kamion a ten skoro do pola, kvoli nemu. Alebo na poslednu chvilu dobrzdovalo, flekujuc lavotocivu zakrutu predomnou (zla stopa, velka rychlost po predchadzani) , ci dokonca vbehlo do travy pri zaradovani sa predomna. (vsetko AT ECV)
4. Beru ohlad nie len na cyklistov ale aj motorkarov a to aj ked sa chalani zjavne zabavali jazdenim cez kopec po serpentinach hore a dolu urcite znacne nad povolenu rychlost.
5. Vodici beru ohlad aj na vodicov aut a celkovo su jeden k druhemu ohladuplnejsi, akosi zo zotrvacnosti /nevedomosti su ohladuplni aj k slovenskym cyklistom.
6. cyklista bezne zastavi a uhne kamionu, aby ho mohol predist na uzkej klukatej ceste do kopca s plnou ciarou.
7. ked som stal na krajnici na cyklotrase a fotil manzelku stojacu na opacnej strane, oproti nam isiel ziletkar na aero biku a zastavil lebo by musel prejst cez zaber. A potom mi este ponukol ci nechceme foto spolu. Viete si niekto predstavit, taku mentalitu cyklistov u nas ? Kolky z vas by ste zastavili, ked malte nalozenych 30km/h aby ste niekomu nepokazili foto ? A ponuknut ze urobite spolocnu snimku? Opriet bike vypnut SPD.... Uprimne ani ja nie a to si o sebe myslim ze som ohladuplny a napomocny kde sa da.
Cize prestanme ukazovat prstom na to ako je to v AT a zacnime pracovat na sebe, aby sme sa chopvali ako cyklisti z AT a zasluzili si take zaobchadzanie aj od plechovkarov. Potom to aj tu bude lepsie. To ale vyzaduje ohladuplnpost k ostatnym ucastnikom cestnej premavky nie peticie a zakony na ztrpcenie ich zivota.
Videl 2x. Raz dokonca auto iduce po hlavej muselo brzdit a vytrubilo daneho pirata na biku. Ja som stal na krizovatke tak som mal na to krasny vyhlad. Tiez som videl dieta(cca 14 rokov) na elektrickej kolebezke suverejne iduce v protismere cesty rozdelenej ostrovcekom.
Čítal som. V zákone ostalo, že šofér nesmie napríklad obiehať cyklistu cez plnú čiaru. Tak isto sa to týka účelových pozemných komunikácií napríklad v lesoch, kde autá budú tak rýchle, ako najpomalší cyklista (mimochodom, väčšinou sú to súkromné cesty a ako avizovali vlastníci, ak to bude spôsobovať problémy, majú právo zakázať vstup cyklistom na ich cestu). Čo ďalej platí, treba dodržať 1m odstup pri rýchlosti do 30km/h a 1,5m nad 30km/h. Pozor, keď mienite vytiahnuť traktor a podobe, a mienite argumentovať napríklad Nemeckom, tak tam platí právna úprava, že pomaly idúce vozidlo, napríklad traktor, rôzne hospodárske stroje, či vozidlá s nízkou konštrukčnou rýchlosťou a aj cyklisti sú povinný jazdiť pri pravom okraji a majú povinnosť umožniť nechať sa predbehnúť rýchlejším vozidlom. V prípade, že vytvára za sebou kolónu, tak má povinnosť odstaviť vozidlo tak, aby ho kolóna mohla obehnúť. To v Českej republike neplatí.
Na otázku, že ak bude cyklista chcieť odbočiť na križovatke vľavo a či ho môže auto obehnúť zprava (bežná vec a je legálna) ak nebude vedieť dodržať 1,5m odstup zatiaľ nikto nevie odpovedať.
Viacero českých krajov, či ako to tam majú nazvané už v marci keď sa to riešilo v snemovne či čo to bolo upozorňovalo, že v správe majú hlavne vo vidieckejších oblastiach stovky km ciest, ktorých reálna šírka je 5-5,5m a vďaka tomuto zákonu bude pri určitej hustote premávky cyklista neobehnuteľný, čo bude spôsobovať problémy ako autám, aj autobusom. O kamiónoch nehovoriac.
Čo som sa pýtal rodiny v Nemecku (zákon s tým odstupom tam platí nejak 1,5-2 roky) tak doteraz sa vedú polemiky o tom, kde a ako merať ten odstup. Jedna skupina tvorená hlavne cyklistami tvrdí, že to je vzdialenosť spätné zrkadlo a najviac vysunutou časťou cyklistu. Ale tu to naráža na problém, lebo ak dá cyklista rukou znamenie smeru (čo je povinný dať), tak sa tá vzdialenosť zrazu mení kľudne od 0,5m (predpoklad pre osobu pri výške cca 1,5m) až po 1m (osoba s výškou cca 2m). Napríklad v mojom prípade to je cca 75cm pri výške 1,85m. Druhá skupina tvrdí, že by to malo byť spätné zrkadlo a nejaká pomyselná hranica tela v mieste trupu, ak budú riaditka užšie ako trup/ramená človeka, v prípade širších riaditiek ako trupu/ramien by to mali byť riaditka. Problémom je aj to, že sa už dosťkrát riešilo to, že vodič síce obiehal podľa zákona, aj o niečo viac, ale cyklista v istom momente náhle vybočil zo smeru a zrazu vzdialenosť nebola dodržaná.
Táto celá kampaň môže mať nakoniec dôsledok, že sa schváli zákon ktorý zakáže cyklistom vstup na cesty prvej triedy.
Máme už precedens s kamiónmi na diaľniciach. Tu sa tiež schvaľoval zákon na základe jazdy kamiónov (neprimerané zdržiavanie dopravy pri predchádzaní).
Miesto dodržiavania platných pravidiel a vzájomnej ohľaduplnosti mi pripadá že tu začína (začala) "vojna" medzi cyklistami a vodičmi.
Mimochodom, stále som nedostal znenie zákona od vás, kde na Slovensku zákon prikazuje použiť cyklotrasu/cyklocestu a zakazuje cyklistovi jazdiť po ceste, ak existuje paralelná cyklotrasa/cyklocesta.
Nie cyklotrasa, nie cyklocesta, ale cesticka pre cyklistov. Vyhlaska 30/2020: "Značka označuje cestičku pre cyklistov alebo cyklistický pruh a prikazuje cyklistovi použiť takto označenú cestičku alebo pruh."
Jaroh prosím, si odkaz na právnu úpravu, ktorá dovoľuje obiehať cyklistu v ČR cez plnú čiaru.
Nikde som nepísal, že je momentálne možné predchádzať cyklistu v ČR cez plnú čiaru. Iba som písal, že v zákone nič také nie je.
Rád ti poradím, aby si sa nestrápňoval. Na koho mám vystaviť faktúru?
Jaroh tak neviete čítať s porozumením. Zákon doteraz nedovoľoval v ČR obiehať cyklistu cez plnú čiaru. Keďže to nezmenili, právna úprava stále ostáva. Zmenila sa len časť o odstupe. To znamená, že je zakázané obiehať cyklistu cez plnú čiaru. Takže žiadne strápňovamie z mojej strany, len som poukázal na fakt, ktorý stále platí.
@Jaroh vidím, že čítanie s porozumením vám stále robí problém. Skúsim ešte raz.
1) iný zákon zakazuje obiehať cyklistov cez plnú čiaru
2) daný zákon špecifikuje aký treba mať odstup od cyklistu
3) platia oba zákony. Ak je tam plná čiara a zároveň je tam cyklista, je zakázané obehnúť cyklistu, lebo auto pri obehnutí musí prejsť do protismeru.
Takže ak nastane situácia, že medzi bodom A a bodom B je 10km úsek okresnej cesty, kde je povolená 90 a je na celom úseku plná čiara a v jednom smere pôjde osoba na bicykli, hoc aj 3km/h (nie každý je Sagan a podobný, máme tu aj dôchodcov) vodič nesmie obehnúť cyklistu, inak porušil zákon. Takže všetci sa budú ťahať za cyklistom, kým sa nerozhodne niekde odbočiť, alebo nebude prerušovaná čiara. Takých ciest sú desiatky aj až stovky km. Aj v mestách, aj na okreskách.
Obehnúť a predbehnúť alebo predísť.
Jedno stojí, druhé ide.
Ide o slovíčka ... presne ako s cyklotrasou, ktorá môže byť vedená ako po cestičke pre cyklistov, tak aj po ceste X.-tej triedy alebo aj účelovej komunikácie
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Keď chodím do roboty vo Viedni, tak je tam jedna križovatka pri Donaukanal-i, kde je dlho červená a kde autá na hlavnej idú len z jednej strany.
Pravidelne stretávam niekoho, kto na tú červenú preletí.
Alebo jazda v protismerne v jednosmernej cyklocestičke.
Rakušákov netreba dávať až na taký piedestál.
Mas tam najazdene na biku viac ako ja, ale rozhodne by som to nepusalizoval tak ako ty. Moja skusenost:
1. Ano, objehaju s vacsim odstupom a casto aj pribrzdia za bikom, to je pravda.
2.Maju 1/10 premavky co u nas na cestach II. triedy. Cize realne musia brzdit v 1 pripade z 10. Cize ich cyklista zdrzi 10x menej. Maju sisrsie cesty a krajnice v lepsom stave=viac miesta.
3. Maju strasne vodicke schopnosti. Bol som svedkom 3 krizoviek pocas snahy o moje predchadzanie, kedy uplne zbytocne auto skoro vbehlo pod oproti iduci kamion a ten skoro do pola, kvoli nemu. Alebo na poslednu chvilu dobrzdovalo, flekujuc lavotocivu zakrutu predomnou (zla stopa, velka rychlost po predchadzani) , ci dokonca vbehlo do travy pri zaradovani sa predomna. (vsetko AT ECV)
4. Beru ohlad nie len na cyklistov ale aj motorkarov a to aj ked sa chalani zjavne zabavali jazdenim cez kopec po serpentinach hore a dolu urcite znacne nad povolenu rychlost.
5. Vodici beru ohlad aj na vodicov aut a celkovo su jeden k druhemu ohladuplnejsi, akosi zo zotrvacnosti /nevedomosti su ohladuplni aj k slovenskym cyklistom.
6. cyklista bezne zastavi a uhne kamionu, aby ho mohol predist na uzkej klukatej ceste do kopca s plnou ciarou.
7. ked som stal na krajnici na cyklotrase a fotil manzelku stojacu na opacnej strane, oproti nam isiel ziletkar na aero biku a zastavil lebo by musel prejst cez zaber. A potom mi este ponukol ci nechceme foto spolu. Viete si niekto predstavit, taku mentalitu cyklistov u nas ? Kolky z vas by ste zastavili, ked malte nalozenych 30km/h aby ste niekomu nepokazili foto ? A ponuknut ze urobite spolocnu snimku? Opriet bike vypnut SPD.... Uprimne ani ja nie a to si o sebe myslim ze som ohladuplny a napomocny kde sa da.
Cize prestanme ukazovat prstom na to ako je to v AT a zacnime pracovat na sebe, aby sme sa chopvali ako cyklisti z AT a zasluzili si take zaobchadzanie aj od plechovkarov. Potom to aj tu bude lepsie. To ale vyzaduje ohladuplnpost k ostatnym ucastnikom cestnej premavky nie peticie a zakony na ztrpcenie ich zivota.
Videl 2x. Raz dokonca auto iduce po hlavej muselo brzdit a vytrubilo daneho pirata na biku. Ja som stal na krizovatke tak som mal na to krasny vyhlad. Tiez som videl dieta(cca 14 rokov) na elektrickej kolebezke suverejne iduce v protismere cesty rozdelenej ostrovcekom.
Na otázku, že ak bude cyklista chcieť odbočiť na križovatke vľavo a či ho môže auto obehnúť zprava (bežná vec a je legálna) ak nebude vedieť dodržať 1,5m odstup zatiaľ nikto nevie odpovedať.
Viacero českých krajov, či ako to tam majú nazvané už v marci keď sa to riešilo v snemovne či čo to bolo upozorňovalo, že v správe majú hlavne vo vidieckejších oblastiach stovky km ciest, ktorých reálna šírka je 5-5,5m a vďaka tomuto zákonu bude pri určitej hustote premávky cyklista neobehnuteľný, čo bude spôsobovať problémy ako autám, aj autobusom. O kamiónoch nehovoriac.
Čo som sa pýtal rodiny v Nemecku (zákon s tým odstupom tam platí nejak 1,5-2 roky) tak doteraz sa vedú polemiky o tom, kde a ako merať ten odstup. Jedna skupina tvorená hlavne cyklistami tvrdí, že to je vzdialenosť spätné zrkadlo a najviac vysunutou časťou cyklistu. Ale tu to naráža na problém, lebo ak dá cyklista rukou znamenie smeru (čo je povinný dať), tak sa tá vzdialenosť zrazu mení kľudne od 0,5m (predpoklad pre osobu pri výške cca 1,5m) až po 1m (osoba s výškou cca 2m). Napríklad v mojom prípade to je cca 75cm pri výške 1,85m. Druhá skupina tvrdí, že by to malo byť spätné zrkadlo a nejaká pomyselná hranica tela v mieste trupu, ak budú riaditka užšie ako trup/ramená človeka, v prípade širších riaditiek ako trupu/ramien by to mali byť riaditka. Problémom je aj to, že sa už dosťkrát riešilo to, že vodič síce obiehal podľa zákona, aj o niečo viac, ale cyklista v istom momente náhle vybočil zo smeru a zrazu vzdialenosť nebola dodržaná.
Máme už precedens s kamiónmi na diaľniciach. Tu sa tiež schvaľoval zákon na základe jazdy kamiónov (neprimerané zdržiavanie dopravy pri predchádzaní).
Miesto dodržiavania platných pravidiel a vzájomnej ohľaduplnosti mi pripadá že tu začína (začala) "vojna" medzi cyklistami a vodičmi.
Zase drístaš. Nič také v zákone nie je, nebolo a teda ani nemohlo "ostať".
Mimochodom, stále som nedostal znenie zákona od vás, kde na Slovensku zákon prikazuje použiť cyklotrasu/cyklocestu a zakazuje cyklistovi jazdiť po ceste, ak existuje paralelná cyklotrasa/cyklocesta.
Nikde som nepísal, že je momentálne možné predchádzať cyklistu v ČR cez plnú čiaru. Iba som písal, že v zákone nič také nie je.
Rád ti poradím, aby si sa nestrápňoval. Na koho mám vystaviť faktúru?
1) iný zákon zakazuje obiehať cyklistov cez plnú čiaru
2) daný zákon špecifikuje aký treba mať odstup od cyklistu
3) platia oba zákony. Ak je tam plná čiara a zároveň je tam cyklista, je zakázané obehnúť cyklistu, lebo auto pri obehnutí musí prejsť do protismeru.
Takže ak nastane situácia, že medzi bodom A a bodom B je 10km úsek okresnej cesty, kde je povolená 90 a je na celom úseku plná čiara a v jednom smere pôjde osoba na bicykli, hoc aj 3km/h (nie každý je Sagan a podobný, máme tu aj dôchodcov) vodič nesmie obehnúť cyklistu, inak porušil zákon. Takže všetci sa budú ťahať za cyklistom, kým sa nerozhodne niekde odbočiť, alebo nebude prerušovaná čiara. Takých ciest sú desiatky aj až stovky km. Aj v mestách, aj na okreskách.
Jedno stojí, druhé ide.
Ide o slovíčka ... presne ako s cyklotrasou, ktorá môže byť vedená ako po cestičke pre cyklistov, tak aj po ceste X.-tej triedy alebo aj účelovej komunikácie