Čítal som. V zákone ostalo, že šofér nesmie napríklad obiehať cyklistu cez plnú čiaru. Tak isto sa to týka účelových pozemných komunikácií napríklad v lesoch, kde autá budú tak rýchle, ako najpomalší cyklista (mimochodom, väčšinou sú to súkromné cesty a ako avizovali vlastníci, ak to bude spôsobovať problémy, majú právo zakázať vstup cyklistom na ich cestu). Čo ďalej platí, treba dodržať 1m odstup pri rýchlosti do 30km/h a 1,5m nad 30km/h. Pozor, keď mienite vytiahnuť traktor a podobe, a mienite argumentovať napríklad Nemeckom, tak tam platí právna úprava, že pomaly idúce vozidlo, napríklad traktor, rôzne hospodárske stroje, či vozidlá s nízkou konštrukčnou rýchlosťou a aj cyklisti sú povinný jazdiť pri pravom okraji a majú povinnosť umožniť nechať sa predbehnúť rýchlejším vozidlom. V prípade, že vytvára za sebou kolónu, tak má povinnosť odstaviť vozidlo tak, aby ho kolóna mohla obehnúť. To v Českej republike neplatí.
Na otázku, že ak bude cyklista chcieť odbočiť na križovatke vľavo a či ho môže auto obehnúť zprava (bežná vec a je legálna) ak nebude vedieť dodržať 1,5m odstup zatiaľ nikto nevie odpovedať.
Viacero českých krajov, či ako to tam majú nazvané už v marci keď sa to riešilo v snemovne či čo to bolo upozorňovalo, že v správe majú hlavne vo vidieckejších oblastiach stovky km ciest, ktorých reálna šírka je 5-5,5m a vďaka tomuto zákonu bude pri určitej hustote premávky cyklista neobehnuteľný, čo bude spôsobovať problémy ako autám, aj autobusom. O kamiónoch nehovoriac.
Čo som sa pýtal rodiny v Nemecku (zákon s tým odstupom tam platí nejak 1,5-2 roky) tak doteraz sa vedú polemiky o tom, kde a ako merať ten odstup. Jedna skupina tvorená hlavne cyklistami tvrdí, že to je vzdialenosť spätné zrkadlo a najviac vysunutou časťou cyklistu. Ale tu to naráža na problém, lebo ak dá cyklista rukou znamenie smeru (čo je povinný dať), tak sa tá vzdialenosť zrazu mení kľudne od 0,5m (predpoklad pre osobu pri výške cca 1,5m) až po 1m (osoba s výškou cca 2m). Napríklad v mojom prípade to je cca 75cm pri výške 1,85m. Druhá skupina tvrdí, že by to malo byť spätné zrkadlo a nejaká pomyselná hranica tela v mieste trupu, ak budú
riaditka užšie ako trup/ramená človeka, v prípade širších riaditiek ako trupu/ramien by to mali byť riaditka. Problémom je aj to, že sa už dosťkrát riešilo to, že vodič síce obiehal podľa zákona, aj o niečo viac, ale cyklista v istom momente náhle vybočil zo smeru a zrazu vzdialenosť nebola dodržaná.