V tej Ostrave to nie je koridor, ale ochranný pruh, to je niečo úplne iné.

V koridore samozrejme treba dodržať 1,5 metra, to je úplne jasné.
26.09.2021 - 14:28:30
01
Ešte poznámka k téme reportáže o 1,5 m na Prime:
Kdyz-prima-zkousi-zakon-o-predjizdeni-cyklistu
27.09.2021 - 10:17:07
23
A este originalna reportaz pre zachovanie nestrannosti. https://cnn.iprima.cz/predjizdeni-cyklistu-v-1-5metrovem-rozestupu-provazi-otazniky-jak-se-bude-zakon-vymahat-33796
thumb_up-1thumb_down
27.09.2021 - 13:00:59
01
oddelena cykloinfrastruktura vratane mostov, podchodov, kruhovych objazdov, cykloulice, cyklodialnice, podzemne megaparkovisko pre bicykle a hromadne odstranovanie parkovacich miest pre auta na ukor budovania dalsich cyklotras....snivanie, mam zo vsetkeho najradsej

https://noizz.aktuality.sk/cestovanie/najpriateskejsie-mesta-sveta-pre-cyklistov/yggb83g
30.09.2021 - 21:27:58
00
Ze by posun spravnym smerom?
Řešení vidí dopravní experti ve striktním omezení výkonu a rychlosti. „Maximální tempo 25 kilometrů v hodině a žádná možnost posunutí vzhůru,“ myslí si soudní znalec Ivan Krejsa. „Já bych se inspiroval Francií. Jestliže tam policisté načapají někoho, kdo má koloběžku nebo kolo přečipované, schytá pokutu v řádech statisíců,“ nabízí svůj pohled Petr Kohoutek
https://www.auto.cz/nebezpeci-elektrickych-kolobezek-a-kol-invaze-ktera-se-vymkla-kontrole-141035?fbclid=IwAR3EYai-igR7EJ5FBMiIvTycIrOC4dtJsLDWK5-TQRersaBUOboeOMiKkno
03.10.2021 - 22:33:04
01
By ma zaujimalo ako vzniklo to cislo 25. Hadzali sipky do kalendara? Podla mna ideal by bol tak 33kmh. Vysek sa na tom vedia rovnako a ja by som sa vedla frajerky tak neflakal 😁
03.10.2021 - 23:00:24
00
Podla mna by kazdy mal spravit jazdu zrucnosti, a podla toho aku by mal priemerku na tolko by mu to zamkli. A to plati aj u aut :-) Kazdy vodic by mal mat povolene ine maxima podla svojich schopnosti. Ale ak sa mame vratit do praktickej reality, sudiac podla toho kto na ebikoch v majorite jazdi a aky je ich skillset, tak 15 by bolo akurat.
03.10.2021 - 23:05:00
00
To je somarina. 15 po hradzi je malo a aj neskuseny vie ist rovno 30. Len dole kopcom to ide aj same a tam byva kamen urazu. Skor by som dal ze taky rezim boost sa da aktivovat max na 10 min a potom 30 min nie 😁
03.10.2021 - 23:17:01
00
Pár rokov dozadu som čítal článok kde sa venovali rýchlostiam cyklistov a prečo e-bike len do 25km/h. Podľa niekoľkoročných meraní bežná priemerná rýchlosť cyklistickej verejnosti (aby sa tu zase nesťažovali ľudia, že je cyklista a bicyklista či ako to delili, proste je to aj babka na Sobi 20, aj miestny amatér jazdiacich 4x do týždňa čo pravidelne trénuje a zúčastňuje sa pretekov) sa pohybuje okolo 15km/h. Nad 20km/h jazdilo menej ako 10% verejnosti, nad 25km/h menej ako 2% a nad 30km/h to bolo nejak pod 0,4% či tam nejak. Áno, dole kopcom to ide aj viac, ale tam už pri cca 35-40km/h bežný cyklisti brzdia, lebo je to na nich prirýchlo. Takže tých 25km/h bol zvolený ako kompromis, na ktorý reálne 98% jazdiacej populácie populácie nedosiahne.

Pre scarinko: krátkodobo na tej hrádzi aj bežný človek dá 20km/h, ale málokedy to utiahne viac ako 1km. Bežná je rýchlosť okolo 13-17km/h pre väčšinu ľudí. A problémom nie je rozbehnúť bicykel na 30km/h na rovinke, problémom je ho núdzovo zastaviť z tej rýchlosti.
04.10.2021 - 08:08:50
02
scarinko napísal:
By ma zaujimalo ako vzniklo to cislo 25. Hadzali sipky do kalendara? Podla mna ideal by bol tak 33kmh. Vysek sa na tom vedia rovnako a ja by som sa vedla frajerky tak neflakal 😁

A možno to vzniklo náhodou nejaký úradník sa inspiroval USA zákonom a zrazu bola rýchlosť 25 míľ 25km.😜
04.10.2021 - 08:22:31
01
Tomu by som skor veril.
04.10.2021 - 08:23:00
00
Prosím vás, otázka. Možno mi niekto povie. Daná situácia. Pozeral som istú reportáž a tam cyklista tvrdil, že mal prednosť lebo šiel po cyklotrase a keďže je rovnbežná s hlavnou cestou, tak je na hlavnej a má prednosť pred autami keď ide po Priechode pre cyklistov IP7, či ako je ten odborný názov, aby ma zase Jaroh nebuzeroval. Zrazilo ho tam auto, čo odbáčalo z pravej strany hlavnej na vedľajšiu (teda doľava). Podobnú situáciu zažívam na pár miestach aj v BA, kde sa cyklisti so mnou hádali, že sú na hlavnej. V relácii sa tomu nevenovali. Podľa mňa nie, keďže cyklotrasa nie je súčasťou hlavnej cesty a je tam predsa Priechod pre cyklistov, pre ktorý platí, že cyklista naň môže vstúpiť len vtedy, ak to preňho nie je nebezpečné, a s ohľadom na vzdialenosť a rýchlosť jazdy prichádzajúcich vozidiel nedonúti vodičov náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy. Hádzal vinu na šoféra (pritom on sám nemohol vidieť cez dodávku doprava, či sa niečo neblíži a podľa videa asi ani nespomalil. Podľa neho za to mohol aj šofér, lebo mal predvídať.
Odkaz na reportáž: https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/14108/287032

Z nej tiež vyplynulo aj podľa pána z autoškoly, že viac na vine je šofér vozidla, lebo evidentne nemal asi vešteckú guľu.
04.10.2021 - 14:49:05
00
Jano1987 napísal:
... Nad 20km/h jazdilo menej ako 10% verejnosti, nad 25km/h menej ako 2% a nad 30km/h to bolo nejak pod 0,4% či tam nejak. Áno, dole kopcom to ide aj viac, ale tam už pri cca 35-40km/h bežný cyklisti brzdia, lebo je to na nich prirýchlo. Takže tých 25km/h bol zvolený ako kompromis, na ktorý reálne 98% jazdiacej populácie populácie nedosiahne...

Potom na ebiku dá tých 25km/h s prstom v nose a je mu ešte málo a chce ísť 30km/h, 40km/h, 50km/h. Však nech si kúpia skúter alebo motorku... Aj keď neviem či to bude výhra, že keď nevie v takej rýchlosti jazdiť na biku, tak to asi nedokáže ani na motorke.

A k tomu cyklistovi, pokiaľ na tej cykloceste nie je značka "hlavná cesta" tak na hlavnej nie je, že je súbežná s hlavnou cestou nič nehovorí. Ale ak ide po priechode pre cyklistov, tak má na ňom prednosť a nemusí z biku ani zosadať. Ale samozrejme, tak ako chodcom na priechode pre chodcov, tak ani cyklistom na priechode pre cyklistov nedáva toto právo sa hodiť auto pod kolesá...

EDIT: Tak som si pozrel to video, urobil presne to čo nenávidím pri chodcoch - z poza auta vybehol pod kolesá (dokonca auta čo stálo v križovatke a dávalo prednosť domu čo ho zrazilo). Keď idem peši alebo aj na biku a auto blokuje výhľad (keď nevidím ja, nevidno ani mňa!), tak vystrčím najskôr hlavu a potom telo...

To je riadny chlap čo si nevie priznať vinu, že šiel ako nesmrteľný na cestu. Kto má väčší podiel viny, či vodič alebo cyklista neriešim. Je dospelý človek a nie dieťa ktoré je nevyspytateľné, a vedel do čoho ide keď vletí autu pod kolesá...
04.10.2021 - 15:10:10
03
Jano1987 ci paaana... mňa tam skoro zrazila blondína na aute,písal som to tu niekde ...akurát že ja som išiel opačne ako ten chlap,nikde nikto...pozrel som sa aj dozadu či tam niekto neodbočuje a zrazu priletelo auto ktoré odbočovalo vľavo...už som len brzdil a čakal náraz,zastali sme meter od seba. takže ja by som bol na vine??? veď som na priechode pre cyklistov..je vymaľovaný na zeleno a je tam aj značka,takže vodič ktorý odbočuje doľava s tým má počítať že tam niekto môže byť,je to aj priechod pre chodcov,ak by zrazil chodca tiež bude chodec na vine???
05.10.2021 - 20:36:31
00
xyz Bez úrážky, je rozdiel byť priechode a byť a priechode. Obaja účastníci majú svoje povinnosti. Žiaľ obrovská väčšina či už cyklistov, alebo chodcov si pamätá len to, že na priechode má prednosť. Čo má urobiť predtým už veľmi nevedia.
05.10.2021 - 21:16:22
03

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up