1) Brzdy, zadna brzda mi zacala pri brzdeni neprijemne akoby rezonovat, teda kotuc zda sa, je to take neprijemne ze to obmedzuje brzdenie, celkovo to vtedy ani moc nebrzi - odpozoroval som, ze to robi hlavne dole kopcom:) hral som sa s tvrdostou a odskokom zadneho tlmica a prestalo to robit. Otazka, ako to nastavit a cim to moze byt? Urcite ma na to vplyv nastavenie zadneho tlmica, ale fakt sa musim pohrat aby to nerobilo, ak nahodou zmenim tvrdost..
2) Opat brzdy, avid-juicy-ultimate7, siel som taky strmacik, snad prevysenie 500m, vkuse na brzdach, bal som sa ze to nezvladnu,dal som im pauzu,fakt v tom teple to nechcelo ani ani ochladnut. pretym som mal mechaniky hayes a shimano, stalo sa mi ze po takomto kopci odisli platnicky - doslovne jeden kopec = znicene platnicky. Otazka: ako zvladaju hydrauliky takuto zataz? Zdalo sa mi to na ne moc, kedze tie mechaniky to predtym nezvladli. Tieto vydrzali, ale mam pocit ze trochu zmakli.. mam hydraulikam davat pauzu? co olej a ta teplota?
uf, som sa rozpisal, vdaka za rady
urcite neprisposobuj nastavenie tlmica nejakemu blbemu cinkaniu, aj ked to moze suvisiet, slabi clanok v retazci su tvoje kotuce, skoda si ovplyvnit charatker chodu zadnej stavby... riesenie, hod Avid kotuce do kosa (ja som tak urobil)
2.
Avid ultimate su dost dobre brzdy, aby si ich urazal 500 m prevysenim, ano vydrzia omnoho viac, ak ich chces rozmaznat a vyzmykat z nich omnoho viac, vymen platnicky za poriadne (BBB, Koolstop, Swissstop) a hod Avid kotuce do kosa (kup napr. Magura, Hope) a vymen kvapalinu za kvalitnu DOT 5.1 (ja som tak urobil)
tym sa ti problemy vyriesia...
PS
nie celopruziak, ale radsej full alebo FS
To Dudo: Mne sa praveze celopruziak hrozne paci, pomaly si vdaka foru vytvaram novu kategorizaciu MTB a odteraz patrim medzi celopruziakov (na vecne casy a nikdy inak).
MTB HF = Hard Full
MTB HT = Hard Tail / Hnede Trenky
MTB FS = Full Suspension / celopružiak
to mi pripomenulo jednu pesnicku: