NIekolkokrat sa tu spomina komaxit ako najlepsia volba pri striekani ramu. Ano, je to najlepsia volba z financneho pohladu a jednoduchosti, ale nie v pripade, ak sa ocakava lepsia/vysoka kvalita prevedenia, viacfarebny dizajn alebo nalepky pod lakom. Komaxitove (alebo praskove) lakovanie je primarne urcene pre technologicke/mechanicke aplikacie, kde sa ocakava vysoka odolnost voci oderu a trvacnost farby, nie krasa alebo "hlbka" laku, nalepky sa davaju na komaxitovu vrstvu. Komaxit ma obmedzeny vzorkovnik farieb (RAL) a hoci je pomerne siroky, stale to nedosahuje rozsah vzorkovnika tzv. "mokreho" lakovania (tu by som povedal, ze rozsah je nekonecny).
Realizoval som niekolko mensich projektov s praskovym lakovanim, dokonca som daval aj praskovy lak na farbu, ale vysledok nikdy nebol taky, ako ked som nechal striekat mokrou cestou. Zvycajne davam 2 vrstvy farby a 1-2 vrstvy bezfarebneho laku, kedze ten sa este brusi a lesti. Pri bruseni a lesteni komaxitoveho laku nikdy nedosiahnem kvalitu mokreho laku. Vacsie projekty realizujem len mokrym lakovanim a to taktiez odporucam vsetkym, ktori su ochotni si priplatit za vyssiu kvalitu prevedenia. Taktiez je mokre lakovanie vhodne v pripade, ze chcete nalepky pod lak. Komaxit toto neumoznuje.
Ak niekto ocakava (alebo si praje) vyssiu kvalitu farby, hlbku laku, lesk, viacfarebnost, atd. komaxit (alebo praskove) lakovanie nie je vhodne a odporucam tzv. "mokre" lakovanie, teda klasicke autolakovanie. Tu bude cena vyssia a taktiez najst lakovnu, ktora bude ochotna lakovat
ram bude obtiaznejsie (osobna skusenost v BA).
Nechcem nikoho odradit od praskoveho lakovania, len som chcel upozornit aj na opacnu stranu realizacie. Opakujem - nic proti komaxitu, ale kto ocakava viac, bude sklamany.