Chcel by som vidiet 200+ km
)
Poviem ti ako to je na pretekoch. 500Wh baterka, dojde do ciela ze 6% na 23km a 600m vyskovych.
Psal jsem o rovině. Tam na režimu dompoci tolik nezáleží, protože na těch limitních 25km/h není potřeba vůbec až tak moc velký celkový
výkon (tedy vůbec se to neblíží prudkým kopcům na největší přípomoc, kdy se vždy dá dostat na maximum motoru, kolik umí dát, což bývá přes 500W). Když se nad tím více zamyslím, tak těch 200km po čisté rovině by 750Wh
baterka skoro mohla dát, i kdyby to měl motor odtáhnout čistě sám (což ani není možné ani na Turbo). 100W by a to asi ještě nestačilo ani v mojem případě (hmotnost soustavy a použité pláště), to by pořád ještě lehce málo pro tu rychlost.
Ono ale reálně na rovině (na jezdivém povrchu mimo pořádný terén), abych nešlapal úplně do prázdna, tak stejně nikdy nejezdím více než na Tour režim, který mám u Brose nakonfigurovaný na 30% (je to 30% z maximální přípomoci, kteoru umí a ta je 400%, tedy reálně to dává zhruba 120% mého výkonu). Na Tour režim tedy když se to snažím odhadnout výpočtem by to na čisté rovině mohlo dát i 250km.
Ale jak už jsem také psal, takové nesmysly nejezdím. Roviny jsou na
ebiku největší nuda (a ještě k tomu po jezdivém povrchu) a jezdím jich minimálně (jen nutné přejezdy, kde nejde jet zajímavější cestou přes kopec a nejlépe i více terénem).
Ale i když chci
baterku vybít cíleně co nejdrychleji, tak to ani tak rychle jako uvádíš ten příklad v okolí mého bydliště vůbec nedokážu. Snažím se cíleně vždy nechávat baterku kolem 60-70% při skladování. A to tedy znamená, že na každé vyjížďce to musím dostat na těch aspoň 70%.
Když je hezky a čas, tak není co řešit. Ale když občas se v týdnu po práci když je zima vyhrabu jen na chvíli a v té zimě se mi nechce být třeba déle než hodinu, tak je to naopak pro mě výzva za tu hodinu baterku na těch 70% dostat.
Tedy je to přesně situace, kde se snažím jezdit co nejvíce a co nejprudších kopců a na nejvyšší režimi dopomoci. A i přesto za tu hodinu se tak akorát dokážu dostat na těch 70% a více vybít to nedokážu.
A výškových za tu hodinu (když se takhle cíleně snažím) dám většinou tak 750-800m.
Spotřebu mám pak právě akorát tak 5%
baterky na 100m výškových. A než mi začne ubývat ukazatel baterky, tak dám většinou najedu skoro celých 200m výškových (a pak to už hezky lineárně sedí 5% na 100m výškových), proto po 800m výškových skončím na 70%.
Samozřejmě jiná situace je třeba na dovolené v horách, kde kdybych si našel cíleně dlouhý prudký výjezd a dolu jezdil zase co nejrychlejším (na čas) sjezdem, tak bych to dokázal vybít také mnohem rychleji.
Třeba dát si 2x nejkratší okruh na Šerák z Horní Lipové v Jeseníkách (mám reálně projetý, tak vím přesně o čem píšu), tak to bude kolem 2000m výškových a ujetých 40km. A za cca 2h by to bylo reálné odjet šlo a baterka by to možná už ani těsně nedala.
A jet pouze nahoru (tedy už ne okruh), tak polovinu baterky dám na 10km (jenže to bude 1000m výškových).