LevickeHovado napísal:
Idem to robit 1x, cize ak potrebujem 124 clankov, mam nechat 123 a 124 clanok bude ta spojka? Je to takto spravne? Ak ano, vyriesi to moje obavy. 🤣

Ano tak 👍
04.04.2022 - 11:59:33
10
nový Spectral ON s voliteľnou baterkou 720/900Wh
https://www.emtb-news.de/news/canyon-spectralon-cfr-test-neuheit-2022/
05.04.2022 - 14:45:55
06
myslím, že v Sku je 720wh inak je 900wh, nie?
05.04.2022 - 21:04:33
00
pochopil som tak, že si zvolíš pri objednávke, pri S možno bude len tá menšia
06.04.2022 - 05:55:46
00
Aha, asi máš pravdu... Myslel som si pred pár rokmi, že výrobcovia pojdu skôr do znižovania kapacity aku aj výkonu motora a hlavne hmotnosti. A čudujem sa, že už v motore nie je prevodovka.
06.04.2022 - 15:04:19
00
skynet napísal:
Aha, asi máš pravdu... Myslel som si pred pár rokmi, že výrobcovia pojdu skôr do znižovania kapacity aku aj výkonu motora a hlavne hmotnosti. A čudujem sa, že už v motore nie je prevodovka.


Vsak existuju ebajky s mensim motorom a malou baterkou, pozri tie Specialized SL verzie a Orbea.

Ako si na to dosiel, ze tam neni prevodovka? Samozrejme, ze je. ;) Rotor nemoze mat otacky ako tvoja kadencia na klukach. Rotory maju cca 3000 rpm. V bafangoch je 3 stagova prevodovka.
Flyon mal speci prevodovku - harmonic gear, ktora vie mat v jednom stejgy velky prevodovy pomer - https://www.youtube.com/watch?v=7QidXf9pFYo
Neviem vsak aku to ma zivotnost.
06.04.2022 - 15:24:31
00
Nemyslel som redukcnu so stalym pomerom ale s roznymi prevodmi. Namiesto kazety a prehadzovacky. Par ebikov lahkych je. Ale je ich malo a stale su tazke...
06.04.2022 - 15:58:57
00
Přesně, rozdělilo se to na dvě kategorie. Odlehčené stroje (aktuálně kolem 18kg) s malou baterií, kde se kromě menší baterky někdy používá standardní motor a někdy jen o něco úspornější motor s výrazně menším maximálním výkonem.
Ale takové stroje jsou buď jen na opravdu kratší vyjížďky nebo jen na občasné použití dopomoci, případně aspoň ježdění na hodně nízkou dopomoc.

Ono ani ty 750Wh baterky (které jsou aktuálně už pro tu variantu těžších strojů standard už i u Bosche a občas se najdou modely s větší kapacitou kolem těh 900Wh jako nový Spectral) pořád nejsou s výdrží žádný zázrak. Já bych tedy bral kapacitu klidně i 1200Wh+, ale hmotnost a velikost by zatím byla opravdu už moc velká, že by mi to zase nestálo za jen občasné použití.

Mám 70-73kg (v tomhle intervalu se dlouhodobě pohybuju), ebike 23kg a i tak s přípomocí jakou běžně využívám dám pořád jen 100km/1800m výškových. Nebo dokážu dát lehce přes 2000m výškových, ale to musí být pak už na o hodně kratší vzdálenosti (samotná vzdálenost moc baterku nepošetří, rozhodující jsou vždy výškové metry). A to na trase, kde je už poměrně hodně terénu i když samozřejmě vždy je část jezdivějších přejezdů.
Samozřejmě při rovinaté trase by nebyl problém 200km+, ale to nejsou trasy, které by byly na ebiku zábavné a takové vůbec nejezdím.

Vzdálenost bych už moc navyšovat nepotřeboval, i když takových 120-130km by se hodilo, ale občas bych si dal výrazně více výškových, klidně 2500-3000m. Na 120km/3000m výškových bych potřeboval tak 1100-1200Wh baterku.
Dobíjet po cestě, tomu jsem na chuť nikdy nepřišel. Jednak nechci být na to vázaný (a to ani tím, že to pak v reálu nemusí vyjít, ani tím, že bych tam musel u toho čekat) a pak jezdím stejně převážně v místech, kde ty možnosti ani nejsou.
A druhou baterku v batohu také vozit nehodlám.
06.04.2022 - 16:01:52
00
skynet napísal:
Ale je ich malo a stale su tazke...

Toto mi prosim vysvetli, lebo v dnesnej dobe je standard 15+ kg pri AM/EN bikoch. To vazne tych 18 kg ti pride vela na ebike?
06.04.2022 - 16:48:37
00
Mlok napísal:
Přesně, rozdělilo se to na dvě kategorie. Odlehčené stroje (aktuálně kolem 18kg) s malou baterií, kde se kromě menší baterky někdy používá standardní motor a někdy jen o něco úspornější motor s výrazně menším maximálním výkonem.
Ale takové stroje jsou buď jen na opravdu kratší vyjížďky nebo jen na občasné použití dopomoci, případně aspoň ježdění na hodně nízkou dopomoc.

Ono ani ty 750Wh baterky (které jsou aktuálně už pro tu variantu těžších strojů standard už i u Bosche a občas se najdou modely s větší kapacitou kolem těh 900Wh jako nový Spectral) pořád nejsou s výdrží žádný zázrak. Já bych tedy bral kapacitu klidně i 1200Wh+, ale hmotnost a velikost by zatím byla opravdu už moc velká, že by mi to zase nestálo za jen občasné použití.

Mám 70-73kg (v tomhle intervalu se dlouhodobě pohybuju), ebike 23kg a i tak s přípomocí jakou běžně využívám dám pořád jen 100km/1800m výškových. Nebo dokážu dát lehce přes 2000m výškových, ale to musí být pak už na o hodně kratší vzdálenosti (samotná vzdálenost moc baterku nepošetří, rozhodující jsou vždy výškové metry). A to na trase, kde je už poměrně hodně terénu i když samozřejmě vždy je část jezdivějších přejezdů.
Samozřejmě při rovinaté trase by nebyl problém 200km+, ale to nejsou trasy, které by byly na ebiku zábavné a takové vůbec nejezdím.

Vzdálenost bych už moc navyšovat nepotřeboval, i když takových 120-130km by se hodilo, ale občas bych si dal výrazně více výškových, klidně 2500-3000m. Na 120km/3000m výškových bych potřeboval tak 1100-1200Wh baterku.
Dobíjet po cestě, tomu jsem na chuť nikdy nepřišel. Jednak nechci být na to vázaný (a to ani tím, že to pak v reálu nemusí vyjít, ani tím, že bych tam musel u toho čekat) a pak jezdím stejně převážně v místech, kde ty možnosti ani nejsou.
A druhou baterku v batohu také vozit nehodlám.


Chcel by som vidiet 200+ km ;))
Poviem ti ako to je na pretekoch. 500Wh baterka, dojde do ciela ze 6% na 23km a 600m vyskovych.
06.04.2022 - 20:05:43
00
Veď píše po rovine!!! Čo tu do toho trepeš preteky, to je pre ebike čistý motokros.
Dal som 150km/3500 výškových na cca 700Wh - onehdá som to postoval, takže 200+ po rovine s paľcom v raťafáku.
06.04.2022 - 21:04:42
01
Ono je to len o urovni dopomoci, ktoru vyuzivas. Mam 540ku baterku, celu som ju este nevyzdimal na jednom vyjazde, ale co mam ako tak odskusane, tak 50% viem vycucnut na cca 500 vyskovych na maximalnej podpore (10/10 a 85 Nm). Inak vacsinou jazdim na slabsom profile s pripomocou 1/10 s max 20 Nm(eco) alebo 3/10 s max 30 Nm (trail), vtedy nemam problem dat 2000+ vyskovych. Takze s 900kou by som to na mojom beznom vyjazde videl na 4000+ vyskovych (alebo tyzden jazdenia :-) ).
07.04.2022 - 08:33:53
10
DaDo.Bzz napísal:
Chcel by som vidiet 200+ km ;))
Poviem ti ako to je na pretekoch. 500Wh baterka, dojde do ciela ze 6% na 23km a 600m vyskovych.


Psal jsem o rovině. Tam na režimu dompoci tolik nezáleží, protože na těch limitních 25km/h není potřeba vůbec až tak moc velký celkový výkon (tedy vůbec se to neblíží prudkým kopcům na největší přípomoc, kdy se vždy dá dostat na maximum motoru, kolik umí dát, což bývá přes 500W). Když se nad tím více zamyslím, tak těch 200km po čisté rovině by 750Wh baterka skoro mohla dát, i kdyby to měl motor odtáhnout čistě sám (což ani není možné ani na Turbo). 100W by a to asi ještě nestačilo ani v mojem případě (hmotnost soustavy a použité pláště), to by pořád ještě lehce málo pro tu rychlost.
Ono ale reálně na rovině (na jezdivém povrchu mimo pořádný terén), abych nešlapal úplně do prázdna, tak stejně nikdy nejezdím více než na Tour režim, který mám u Brose nakonfigurovaný na 30% (je to 30% z maximální přípomoci, kteoru umí a ta je 400%, tedy reálně to dává zhruba 120% mého výkonu). Na Tour režim tedy když se to snažím odhadnout výpočtem by to na čisté rovině mohlo dát i 250km.
Ale jak už jsem také psal, takové nesmysly nejezdím. Roviny jsou na ebiku největší nuda (a ještě k tomu po jezdivém povrchu) a jezdím jich minimálně (jen nutné přejezdy, kde nejde jet zajímavější cestou přes kopec a nejlépe i více terénem).

Ale i když chci baterku vybít cíleně co nejdrychleji, tak to ani tak rychle jako uvádíš ten příklad v okolí mého bydliště vůbec nedokážu. Snažím se cíleně vždy nechávat baterku kolem 60-70% při skladování. A to tedy znamená, že na každé vyjížďce to musím dostat na těch aspoň 70%.
Když je hezky a čas, tak není co řešit. Ale když občas se v týdnu po práci když je zima vyhrabu jen na chvíli a v té zimě se mi nechce být třeba déle než hodinu, tak je to naopak pro mě výzva za tu hodinu baterku na těch 70% dostat.

Tedy je to přesně situace, kde se snažím jezdit co nejvíce a co nejprudších kopců a na nejvyšší režimi dopomoci. A i přesto za tu hodinu se tak akorát dokážu dostat na těch 70% a více vybít to nedokážu.
A výškových za tu hodinu (když se takhle cíleně snažím) dám většinou tak 750-800m.
Spotřebu mám pak právě akorát tak 5% baterky na 100m výškových. A než mi začne ubývat ukazatel baterky, tak dám většinou najedu skoro celých 200m výškových (a pak to už hezky lineárně sedí 5% na 100m výškových), proto po 800m výškových skončím na 70%.

Samozřejmě jiná situace je třeba na dovolené v horách, kde kdybych si našel cíleně dlouhý prudký výjezd a dolu jezdil zase co nejrychlejším (na čas) sjezdem, tak bych to dokázal vybít také mnohem rychleji.
Třeba dát si 2x nejkratší okruh na Šerák z Horní Lipové v Jeseníkách (mám reálně projetý, tak vím přesně o čem píšu), tak to bude kolem 2000m výškových a ujetých 40km. A za cca 2h by to bylo reálné odjet šlo a baterka by to možná už ani těsně nedala.
A jet pouze nahoru (tedy už ne okruh), tak polovinu baterky dám na 10km (jenže to bude 1000m výškových).
07.04.2022 - 10:01:32
00
marano napísal:
Veď píše po rovine!!! Čo tu do toho trepeš preteky, to je pre ebike čistý motokros.
Dal som 150km/3500 výškových na cca 700Wh - onehdá som to postoval, takže 200+ po rovine s paľcom v raťafáku.

Jistě, i tak je to možné. Já bych výkonnostně si dovolit tohle tak akorát ještě také mohl, když bych baterku daleko více šetřil a odjel téměř vše na ECO (které mám nastavené na 15% z maximálních 400% dopomoci, tedy reálně na cca 60% přípomoci z mojeho výkonu).
Bohužel tohle si dovolit už nemůžu s mojí problematickou patelární šlachou.
07.04.2022 - 10:05:08
00
clxno1 napísal:
Ono je to len o urovni dopomoci, ktoru vyuzivas. Mam 540ku baterku, celu som ju este nevyzdimal na jednom vyjazde, ale co mam ako tak odskusane, tak 50% viem vycucnut na cca 500 vyskovych na maximalnej podpore (10/10 a 85 Nm). Inak vacsinou jazdim na slabsom profile s pripomocou 1/10 s max 20 Nm(eco) alebo 3/10 s max 30 Nm (trail), vtedy nemam problem dat 2000+ vyskovych. Takze s 900kou by som to na mojom beznom vyjazde videl na 4000+ vyskovych (alebo tyzden jazdenia :-) ).


Akorát pokud jezdíš většinu času na malou přípomoc, tak na jedné vyjížďce to nemůžeš už neomezeně přepočítávat na větší kapacitu baterky. Tím myslím těch 4000+ výškových. Tam to pak už může narážet na limity fyzičky jezdce, že to nedá. Tím neříkám, že bys to nedal, to můžeš posoudit jen ty sám.
07.04.2022 - 10:20:28
00
keyboard_arrow_up