V tej cene by sa dal hadam splasit aj Giant Trance X2 - Fox F120 RL, Fox Float RP2, celkom slusna vybava a jazdi to fajnovo. teda ja som maximalne spokojny s tym ramom
15.07.2008 - 16:26:03
00
chlapi dajte hned aj nejaký link na tie biky - nepoznám to všetko, tak nech si to môžem pozrieť, a nebolo by od veci, keby som vedel, kde to prípadne aj majú na predajni, aby som nemusel zháňať 3 mesiace :-D
15.07.2008 - 19:48:28
00
UTFG! :wink:
A maju to tam kde si to objednas, napr. Giant dovaza progresscycle, malokedy ked kupujem bike ho maju na shope.
15.07.2008 - 22:41:19
00
Obrov som videl u Mira... Dúbravka... myslím že aj nejaké testing kusy, aj keď teda zo Štiavnice je to dosť nepraktické
16.07.2008 - 08:31:42
00
to teda je...
vo vlákne biky sa začína vznášať na TopFuel8 vlna kritiky, takže som teraz na vážkach, či ísť do toho, aelbo nie... :shock:
16.07.2008 - 16:23:36
00
Ja by som do toho Treka nešiel, chýba mu totiž jeden čap (nad zadnou oskou) a ohýbaniu trubky zadnej stavby z hliníku neverím (keby to bol karbon, tak už hej). Ale je to len môj subjektívny pocit :wink:

Skôr by som sa popozeral po nejakom Canyone alebo ako tu už niekto spomenul, tak nejakého Gianta 8)

//edit: oprava "rámovej trubky" na "trubku zadnej stavby"


Naposledy upravil m4jK dňa 16.07.2008 - 17:51:48, celkovo upravené 1 krát.

16.07.2008 - 17:46:14
00
tá trubka sa neohýba (a rámová už vôbec nie), je tam proste o jeden stupeň voľnosti menej
16.07.2008 - 17:48:43
00
No neviem si predstaviť, ako to funguje bez toho jedného čapu :roll:
16.07.2008 - 17:50:35
00
na fungovanie zadného pruženia ti v podstate stačí JEDINÝ čap
problém je, že potom dráha po ktorej sa pohybuje náboj, nie je zrovna optimálna
16.07.2008 - 17:54:36
00
Citácia z vedlajšieho threadu o Trek Top Fuel http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?p=183431#183431
noo medzi fuel ex a top fuel je dost velky rozdiel. ex ma ABP (cap v oske naboja a pohyblivy dolny uchyt tlmica) a top fuel nema na zadnej stavbe jeden cap (pri oske kolesa), teda pruzi matros, takze to je cisto chrtacka zalezitost

Asi nie som jediný, kto má podobný názor. Niekedy dávnejšie som o tom čítal aj na BF. Proste nejaké ohýbanie tam musí byť, lebo teraz je to v podstate 3-čap.
Viem, že existujú jednočapy, tak aj štvorčapy, ale trojčapoch som ešte nepočul (pokiaľ nerátam použitie karbónu na zadnej stavbe).
16.07.2008 - 18:05:40
00
už si videl dural pružiť?
lebo práve tuhosť je jeho dosť big plus oproti oceli a titanu
ten čap pri zadnom náboji, či už je nad alebo pod jeho úchytom (alebo pri ABP v ňom - http://www.sicklines.com/2007/08/16/trek-abp-explained/), slúži fakticky len na optimalizáciu dráhy chodu, ak ho blokneš, systém veselo funguje ďalej, ale prituhne (a v podstate si to celkom dobre pomenoval "trojčap")


Naposledy upravil tulenik dňa 16.07.2008 - 18:34:42, celkovo upravené 1 krát.

16.07.2008 - 18:32:02
00
keby sa to neohybalo, tak to nepruzi:)
16.07.2008 - 18:32:10
00
chlapci, ja som chemik, a nie strojár, ale mám to jasne pred očami
zadný trojuholník sa vôbec nemusí ani ohýbať ani deformovať

ak posúvate zadné koleso hore, ľavé vahadlo ide hore k rámu a tlmič je stláčaný a rotovaný takisto k rámu
nepotrebujete 4. stupeň voľnosti, opakujem, ten je tam pridávaný predovšetkým na optimalizáciu chodu zadnej stavby

... našiel som foto, nažerte sa:

Prílohy:

topfuel.JPG
topfuel.JPG 424.58 KiB thumb_up0thumb_down

16.07.2008 - 18:41:42
00
tulenik má kus pravdy... keby to bola *****, tak to Trek nedá na race bike asi...
otázka je, či je to pre mna vhodný bike, ako tu niekto spomenul, že je to pre vychrtliny - ja mám 88kg :oops:
16.07.2008 - 18:46:23
00
nieee pre vychrtliny ale chrtov teda pretekárov, ono sa to totiž vcelku pochopiteľne správa tuhšie ako 4čap, takže to nie je až taká žehlička
pretekárom sa to hodí kvôli VRAJ menším stratám energie
16.07.2008 - 18:49:13
00
keyboard_arrow_up