Čaute. Ako je to prosím vás s jedno prevodníkom dá sa vymeniť za dvoj/troj? Nechcem mať dva bicykle a keďže chodím na biku aj do roboty chcem tam mať aj rýchlejší prevod. Momentálne mi vyhovuje aj 3x8 kde na asfalte využijem kombináciu 42 a 11 ale rád si vybehnem cez voľno ja do hôr. Čo pozerám tak aspoň trocha lepšie májú už všetko jedno prevodníky dá sa to prerobiť? A hlavne kolesá 27,5ky mal som požičaný s 29tkami a po tých rokoch na 26 si neviem zvyknúť.
https://www.ctm.sk/p/zephyr-pro-29
https://www.kellysbike.com/sk/trail-c922/gibon-50-275-p67860
04.08.2022 - 11:27:04
00
Toto su 12x systemy, cize budes potrebovat:
-kazetu (10-45)
-prehadzovacku (dlzka ramienka je ina, mozno by sla varianta ze na ten XT vymenis tie 2 pliesky)
-kluky s prevodnikmi
-predne radenie + bowden + lanko + idealne predpriprava na vnutorne vedenie (kopa bajkov to stale ma)
-retaz mozno
Oficialny limit bude vpredu 38-28

Mimo investicie ktora ta odradi je potrebne uchytit ten presmyk nejako, to na CTM urcite nepojde podla obrazkov.

Ak trvas na 2x12, tak Cube Race One (QR), alebo Merida XT2 (QR vzadu, pred koronou stale 1500). Pripadne zobrat 2x11 a upgradovat komponenty. A posledna moznost ktoru som zvolil aj ja je poskladat si to ;-)
Samozrejme mozes ist este cestou gravel sady, kde su tiez 2x systemy.
04.08.2022 - 12:32:13
00
Ja si myslím, že jednoprevodník nemáš odskúšaný, keď píšeš, že chceš aj rýchlejší prevod. Ja mám vpredu 32T, vzadu 12 kazetu 11/52, rýchlosť po rovine v pohode cez 30km za hodinu (bez protivetru). Potrebuješ do práce ísť rýchlejšie? Môžeš aj na jednoprevodníku, stačí vymeniť prevodník za 34T, alebo 36T a stále to vieš použiť aj v teréne. Ale prerábať jednoprevodník na dvoj-troj si myslím že nemá zmysel. Iba ak by si mal Gravel alebo cestný bicykel, tam asi / určite áno, ja ani jeden z nich nemám, tak neviem sa k nim presne vyjadriť, ale na MTB si myslím že je to blbosť.
04.08.2022 - 12:49:14
01
Pri 1x12 systémoch nevidím zmysel v inštalácii prešmyku. Sram má kazetu s rozsahom 10-52. Dáš 34/36 prevodník a si vybavený.
04.08.2022 - 13:14:40
02
Jarolobo -práve som ho skúšal a na rovine som sa viac spotil ako na ťažkom prevode. Na 32 dáš 30km/h a na 42 to ide cez 40km/h bez problémov.
cisty - čiže ak má bike od výroby 32 viem tam dať rovno 36?
04.08.2022 - 13:30:27
00
potkanko007 - koľko môže stáť cca poskladanie v strednej triede? Lebo aj nad tým som premýšľal len či to aj robia v dákych obchodoch lebo doma si na to netrúfam všetko poskladať. Preto či je lacnejšie poskladať alebo kúpiť dáky model a to poprehadzovať.
04.08.2022 - 13:34:49
00
Vacsina novych bikov kde su jednoprevodniky nieje robena na trojprevodnik. Na to bacha, nemusi sa ti tam trojprevodnik zmestit lebo bude zasahovat do zadnej stavby. Davat dvoj/trojprevodnik na mtb v dobe 10-51 a 10-52 kaziet podla mna uz nema zmysel. Uplny univerzal z toho nebudes mat nikdy ze by si na tom mal krutit na pohodu 40km/h na ceste a slapal stojky kdesi v lese. S 12tkami kazetami prijdes o jeden prevod oproti 3x8. Podla mna ak na ceste udupes rychlosti nad 35km/h na mtb tak vyslapes stojky aj na 34z ci 36z kazete.

Vid napr toto http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=24
ak na 26" 42-11 davas dopohody 40km/h tak na 29" 32-10 das 36km/h. (s 36z to bude 41km/h)

A bacha, nie na kazdy ram das 36z. Na tych agresivnych si casto limitovany max 34z, pripadne 34z len s klukami so sirsou retazovou linkou.
04.08.2022 - 13:39:09
01
@234001 nezlozis to lacnejsie ako kupis. Ale v tej cene co si daval okolo 2k uz rozhodne mas pekny stroj. Je to ale aj o tom ze ked si skladas (das poskladat) bike, vyberas co chces. Ked kupis tak casto menis komponenty ktore ti nevyhovyju - rozhodne pedale, gripy, mozno sedlo, predstavec... pripadne ten prevodnik ;-)
Druha vec je dostupnost a vyber ramov. Oba bajky si dal predkopnutejsie, take ramy som v nasich koncinach/cine este nevidel (v dostupnej cene)

Nedaj sa ale odradit a chod za svojim cielom. Kazeta 9-52 je tiez moznost ako sa priblizit k rozsahu 2x systemu, neprekona ho, ale je to uz blizko ;-)
04.08.2022 - 13:55:25
01
vrabc0 akurát som pozeral a pri tej 10tke-51/52 by tých 36 bolo aj 27,5 v pohode ale ako zistiť či sa to tam zmestí či len u výrobcu? alebo tam dať aspoň 34
https://www.kellysbike.com/sk/trail-c922/gibon-50-275-p67860
04.08.2022 - 14:00:31
00
234001 napísal:
čiže ak má bike od výroby 32 viem tam dať rovno 36?

Vieš to vymeniť za 36T, ale musíš už vymeniť aj reťaz, lebo pôvodná by bola krátka.
04.08.2022 - 14:44:35
00
234001 napísal:
vrabc0 akurát som pozeral a pri tej 10tke-51/52 by tých 36 bolo aj 27,5 v pohode ale ako zistiť či sa to tam zmestí či len u výrobcu? alebo tam dať aspoň 34
https://www.kellysbike.com/sk/trail-c922/gibon-50-275-p67860


Normalny vyrobcovia maju taketo info na stranke. Napriklad moj bike ma v data sheete toto "Chainring size 32T (49mm chainline), 34T with BOOST spacing (52mm chainline)". Ten kellys uz od pohladu vyzera ze to tam je natesno, tam mozno ani 34z nedas. Ak nemaju info na stranke tak napis vyrobcovi. Ono ale riesit 36tku na taky bike nedava zmysel, to nie je nejaky dupaci bike, takze najskor nespravny vyber bajku.
04.08.2022 - 15:00:14
00
To aký veľký prevodník záleží od rámu. Treba skúšať. Mne napríklad na HT nevojde väčší ako 30z, dokonca ani 30z ovál. ?‍♂️ Na full by mi vošiel 34z.
05.08.2022 - 19:40:06
00
Pisem to nad tebou. Netreba skusat, treba to zistit. Lebo vyskusas ze ti vojde max 30 ale v skutocnosti je ram na 32 len s inymi klukami
05.08.2022 - 19:54:53
00
treba zobrať do úvahy ešte taký "nepodstatný" detail... tým že posuniem prevodník ďalej od rámu zároveň posuniem, vo veľa prípadoch už aj tak chabú, reťazovú linku čo môže robiť problémy...
07.08.2022 - 12:08:21
00
keyboard_arrow_up