Podla mna v pohode jazdi dalej len nie bomby a sleduj si to, ramy su povinne testovane a musia splnat bezpečnostné normy aby mohli ist do predaja, ten vykresleny scenár rozletenia bikeu pocas jazdy hranici s fantasmagoriou, ledaze by si s tym siel na rampage.
19.09.2022 - 22:21:56
05
A tie bezpecnostne normy platia pre prasknute ramy? To nemyslis vazne??? 🤣🤣.

Seriozne ako mu niekto mozete radit jazdit na prasknutom rame. A uz vobec nepochopim, ze vobec uvazuje na prasknutom rame jazdit. To vam naozaj nikomu nieje zdravie prvorade?
19.09.2022 - 23:51:16
011
Pravdu máš.
Prasklina na karbónovom ráme = hneď to daj opraviť.
Prasklina na hliníkovom ráme = kľudne jazdi ďaľej, rámy sú testované.

Praskliny na karbóne a hliníku prebiehajú z pochopiteľných dôvodov inak, ale aj keď je riziko fatálneho zlyhania malé, nejazdil by som to. Už by mi podvedomie nikdy nedovolilo naplno to pustiť. Jazdili by ste na aute s 3 skrutkami na kolese namiesto 5? Riziko že sa to utrhne je minimálne, tak prečo nie...
Oprava nie je jednoduchá, ale je pár profi dielní kde sa tomu rozumejú a vedia kvalitne zvariť aj hliník, tak za vyskúšanie to stojí. Hociakému Ferovi z horného konca by som to zvárať nedal. Keď tak, nový rám, to je istota.
Ale ak niekto jazdí len poľňačky a po hrádzi na pivko, tak to bude asi ok aj s 5 prasklinami.
20.09.2022 - 00:22:41
02
thumb_up0thumb_down k teme prasknuteho ramu, tuto si to typek nevsimol (zlomeny predny trojuholnik z karbonu) a jazdil dalej north shore..a to uz je fakt poriadna prasklina.
Opat ja sa nechcem hadat, zicher je zicher, ram bez praskliny je istota.. pokial je moznost opravit a je to rentabilne tak jasne.
20.09.2022 - 00:46:39
00
Ďakujem všetkým sa nazory a odpovede :) ako som písal mám to iba ako doplnok a v prvom rade mi ide o jazdu hore nie dole... dole sa len zveziem. Čo sa týka zvárania hliníku to je ešte horšia rada ako jazdiť na prasknutom. 10/10 zvaračov ti povie že by to nikdy nerobil lebo oslabíš celé okolie zvaru kde vznikne pnutie a praskne to hned vela často ešte viac ako to bolo, ak ta niekto bude presviedčať že to spraví dobre tak len klame sam seba aj teba.(pri vyrobe to je uplne iny proces s nasledným temperovaním celeho ramu)
Uzavriem to teda tým že prasklina je označená a a budem to sledovať, presne ako sa píše vyššie v tomto mieste sa nejakeho fatalneho zlyhania ramu nebojím. Ak sa to ešte rozširi pojde samozrejme do koša a objednam novy 🚲
20.09.2022 - 07:43:15
03
tomasspura veru myslim to vazne, bezpecnostne normy ti nezarucuju ze ti ram nepraskne, ale zarucia (alebo sa aspon snazia), ze ta ten ram aj po prasknuti nezabije, resp. nepraskne durch na takom kritickom mieste aby taky scenar mohol nastat. Ani netusis kolko ludi nevedomky jazdi na takto ci mozno aj viac prasknutych ramoch a to nie len na pivo a naspat. :)
20.09.2022 - 08:40:24
02
Uz sa len zapojim tak ze uvazujem kto je fantasmagor , ci ja co by som mal obavy jazdit prasknuty ram hoci len na tour de pivo alebo niekto kto iný čo vyzýva na jazdu na prasknutom ráme a odkazuje na to ze je vela ludi co o tom ani netusia a vraj pohoda. Opustam tuto diskusiu a zelam vsetkym zapojenym vela km bez prasklin.
20.09.2022 - 08:49:27
04
Vtipalos ty si riadny vtipalek :) takze ramy su presne nadizajnove v ktorych miestach mozu praskat aby sa cyklista nezabil? A sedlova trubka je tak nepodstatna, ze ta moze kludne prasknut hocikedy, ved cyklisti maju slapat postojacky aby nestratili rovnovahu ked sa pod nimi zlomi sedlova trubka :D Zadne vzpery detto, cyklisti maju mat cely cas nohy 2cm nad zemou aby mohli v pripade potreby bezpecne zastat :D
20.09.2022 - 09:11:14
01
marko.sagan napísal:
Ďakujem všetkým sa nazory a odpovede :) ako som písal mám to iba ako doplnok a v prvom rade mi ide o jazdu hore nie dole... dole sa len zveziem. Čo sa týka zvárania hliníku to je ešte horšia rada ako jazdiť na prasknutom. 10/10 zvaračov ti povie že by to nikdy nerobil lebo oslabíš celé okolie zvaru kde vznikne pnutie a praskne to hned vela často ešte viac ako to bolo, ak ta niekto bude presviedčať že to spraví dobre tak len klame sam seba aj teba.(pri vyrobe to je uplne iny proces s nasledným temperovaním celeho ramu)
Uzavriem to teda tým že prasklina je označená a a budem to sledovať, presne ako sa píše vyššie v tomto mieste sa nejakeho fatalneho zlyhania ramu nebojím. Ak sa to ešte rozširi pojde samozrejme do koša a objednam novy 🚲


Mozno budes prekvapeny, ale hlinik sa zvarit da a ver tomu ze aj kvalitne. A robi sa to aj na motorkovych ramoch, diskoch aut, blokoch motorov a pod. Otazka je ci sa ti to oplati na pomerne starom rame.

Jazdit prasklinu aj ked je pri strede je pochopitelne blbost, staci si predstavit ake sily na ake miesta asi posobia napr. pri dropoch.
Ale ako si povedal, ak jazdis len hore kopcom tak tam to bude ok.
Osobne by som to ale aj tak ihned riesil. Bral by som asi novy ram, aj tak je to uz starina :)
20.09.2022 - 09:13:24
10
marko.sagan a canyon priamo si neskusal kontaktovat? ci nahodou nemaju nejake postupy reklamacie v takomto pripade alebo dodatocnej zlavy na novy?
20.09.2022 - 10:03:45
01
ondrej.gvist napísal:
marko.sagan a canyon priamo si neskusal kontaktovat? ci nahodou nemaju nejake postupy reklamacie v takomto pripade alebo dodatocnej zlavy na novy?


neskúšal, zrejme by to ani nemalo žiadny význam, nakoľko ponukajú predlženú záruku 6 rokov a tento bike má 7r.
20.09.2022 - 10:51:14
01
ivast napísal:
7r je celkom dost, rano som cital ze v USA havaroval L-29, ten mal cosi cez 50r a furt nechcel prasnut tak nim museli majznut o zem ;-] ergo preco niektore napriklad letecke zliatiny nepraskaju a niektore, napriklad tie z ktorych sa vyrabaju bajkove ramy ano ?


Tak toto tiež nie je celkom pravda. Aj na lietadlách dural praská. S L-29 samo nemám skúsenosti, ale s Blaníkom áno. Životnosť Blaníka neurčuje vek, ale nalietané hodiny, pričom sa sleduje tvz, spektrum, teda ako sa hodiny nalietali (akrobacia, výcvik, bežné lietanie). Napr. akrobacia výrazne znižuje životnosť, takže sa prakticky nelieta.

Poťahové plechy na Blaníkoch praskajú bežne, praskliny sa zavŕtavajú a sledujú. Ak sa zväčšia, musí sa meniť daný diel. Keď sa toto celé podcení, môže byť zle - napríklad v Rakúsku sa za letu zlomil Red Bull Blaník, lebo na tom stále lietali akrobaciu a myslím, že ani nemali zdokumentovanú minulosť toho lietadla. Obaja piloti sa tam zabili.
20.09.2022 - 11:00:03
04
ok ved to bola laicka otazka pre pripadneho okoloiduceho odbornika, metalurga ci ako sa to vola ... ;-]
20.09.2022 - 11:10:32
00
foobar presne tak, pripustam ze sa mylim, ale ukazes mi teda prosim daky pripad padu ci zranenia ci nebodaj smrt cyklistu sposobenu prasknutim ramu pocas beznej jazdy? Isto sa take najde aj v tejto teme, teda ak take niekedy bolo. Vopred vdaka
20.09.2022 - 12:24:31
00
...toto je uz dlhsiu dobu "expertne forum" tak ako cela nasa vyspela spolocnost :) = pride expert, vyslovi svoju "expertnu vestbu", v krajnom pripade pripusti, ze netusi ci ma pravdu, ale ma ju dovtedy kym mu niekto nedokaze ze sa myli :D ...ale aspon sa pekne podakuje dopredu, to podaktori nerobia ani spatne :)
...lepsie ako ftipkar :)
20.09.2022 - 12:30:36
08

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up