matko001 napísal:
Mame Aurisa generaciu predtym (2009 a par 100km aj 2010 hybrid) a sedacka - chrbtova cast je uplne nanic. Teda ak mas 2m, a si aspon trochu maco. To bocne vedenie nemam na rebrach, ale pod nimi, takze ked sa trochu zosuniem, tak ma to auto pri dlhych cestach "natahuje" - neviem sa opriet tak ako by som potreboval, lebo som zaseknuty na tych bocnych blbostiach.

Mame tam 1.6 benzin 97kw. Na papieri OK, ale realne mas ten vykon az pri 6000 otackach a tusis ako casto sa do tychto vysin to auto dostane - od 97kw som pri takom malom aute cakal o dost viac.



mám 187cm, maco niesom, skôr chrt, len mám dlhšie nohy :-D

no uvidím, chcel by som niečo pohodlnejšie aj na dlhšie trasy, nie len sa pocukávanie sa.
a na ten výkon som zvedavý, že čo to bude za zázrak, nachodil som na atmosferickej SDI fabke ktorá mala 60koní pomerne dosť a aj dosť často rezala cez 4tis otáčok.. na 2t multivane so 140 konmi to tiež nebola žiadna raketa, ale tak turbo potlačí.
Ako zatiaľ na papieri cena - výbava - všade omieľaná spoľahlivosť my ten auris vychádza najlepšie, uvidím kde nakoniec skončím. Za Mulťákom mi bude smutno, ale potrebujem pohnúť hypotékou, kvôli plánovanej kúpe domu.. takže hľadám niečo lacnejšie.
05.10.2022 - 10:43:46
00
LuJa napísal:
mám 187cm, maco niesom, skôr chrt, len mám dlhšie nohy :-D


Radšej si v tom Aurise najprv vyskúšaj posed. Ľudia s podobnými postavami majú často problém sa v toyotách pohodlne usadiť. Malý rozsah axiálneho posuvu volantu je dlhodobo bolesť všetkých toyot.
05.10.2022 - 10:56:29
01
Cauko, tiez mam Aurisa TS, 1.6 benzin 97kw. A s tym posedom je to pravda. Mam 190cm a ak mam mat ruky na volante tak ako treba, mam dost pokrcene nohy, oproti posedu v inom aute, kde si viem dat volant este blizsie k sebe. Aj sedak je dost kratky. Ale uplne zle to neni, len by to mohlo byt lepsie.
Cesty do 3h je OK.

Na dlhe trasy (dialnice) by som si to auto nevybral veru, na dialnici tomu chyba krutak. Pri dakom serioznejsom stupani je 4ka standard pri 140km/h na tachaci aj bez nalozeneho auta (2 ludia) Ak si s tym ok, brzda nebudes, ale potom to uz bliaka riadne a neni to komfortne pre posadku. Tym sa dostavam k tomu co mi na tom aute asi najviac vadi - (ne)kvalita odhlucnenia a tiez radio/audio je uplne chrastitko. Ked silno prsi, na streche bubnove koncerty, holy plech bez akehokolvek odhlucnenia. Sem tam dake zavrzganie, ale nic extra. Tiez som riesil vrzganie sedadla vodica, menili mi molitan a odvtedy pokoj.

Ako primestske auto je to super, tam nemam vyhrady. Na dlhe trasy a najma dialnice kompromisne, vykupene vybornou spolahlivostou a nizkymi prevadzkovymi nakladmi. Vykon OK, ale az od 4000rpm, dovtedy je to lenochod ak potrebujes aj zrychlit/obehnut. Na bezne jazdenie v hustej premavke to samozrejme ide ok a nemusis s tym cvicit a je to vtedy aj tiche.

Kufor OK, ale miesto vzadu podpriemer na danu dlzku auta. Na sirku komfortne pre 2 ludi, ale to je podla mna v beznych autach standard. Sadne si za mna v poho 180cm clovek.

Suma sumarum, na pravidelne a caste dialnice neodporucam, inak ano ak si ok s mensou akustickou pohodou a v pripade potreby vyssej dynamiky aj s vytacanim.
05.10.2022 - 11:38:12
12
Kristina napísal:
a od akého výkonu na liter to už nie je blbosť? Vážne sa pýtam. Do áut sa nerozumiem, ale rada šoférujem :angel:


Cosi mi utkvelo v pamati ,ze HH boli od 0,12 k/kg,netreba mat nevyhnutne premotorovanu bestiu.
05.10.2022 - 12:17:51
00
Ja som mal Corollu sedan 1.6 2018, čo bolo to isté ako Auris (ale s jednoduchou zadnou nápravou), ktorý neviem prečo mal v Európe dve generácie také meno. Na rozdieľ od Aurisu boli vzadu oveľa viac miesta na kolená, keďže sedan, na šírku akurát pre dvoch dospelých ľudí. Za tri roky som nabehal 35k km a bolo ako nové. Nič nevŕzgalo. Nevedel som si ale zvyknúť na ten motor. Proste tá 1.6 je dosť priškrtená emisnými normami oproti starším atmosféram. Okrem toho som na to presadal z turbodieslu, takže som sa na tom dlhšie len 'učil' jazdiť. Ale na druhej strane mi to dalo, že som sa pekne naučil jazdiť s manuálom. Teraz mám síce turbobenzín, ale návyky mi ostali a prácu s riadiacou pákou si vychutnávam...

Na druhej strane tá 1.6 je prakticky bezporuchový motor vhodný aj na krátke jazdy...
05.10.2022 - 16:53:25
00
Mam Auris TS hybrid 2014.
Negativa tu uz boli spomenute, je to vnutri dpst male (aj ak napr. porovnam so svagrovym Ceedom 2015). So 185 cm sa nemam sancu posadit za seba inak ako s roztiahnutymi nohami. Sedacka vodica by mohla ist nizsie.
Infotainment biedny, ale to je jednoducho riesitelne.
Odhlucnenie rovnako biedne, schvalne si poklepkaj po streche a potom skus na hociakom susedovom aute. Od kolies detto hluk.
Predna naprava pravidelne vrzga pri zhupnuti (napr vjazd do podzemnej garaze).

Ale inak je to uplne blbuvzdorny workhorse, za 8 rokov presne 0 veci, ktore by som musel riesit.
Ci by som si ho kupil znovu? Asi ano, alebo teda radsej kupil aktualnu verziu Corolly TS, ktora je vnutri citelne vacsia.
05.10.2022 - 19:09:09
00
flyte spotreba?
05.10.2022 - 20:05:54
00
Tak som to bol pozrieť, ako vizuálne šrot, majiteľ sa o to nestaral nejako podľa mňa. Tento kus isto nekúpim, ako ste písali je to také lenivšie. Motoricky ale vyzerá ok. Priestor by mi stačil si myslím, aj posed, ale akurát tá sedačka bola na zadok hrozne tvrdá, buď vysedená - pri 85tis km ? alebo vlastnosť ?

ešte uvažujem, že pôjdem pozrieť Aurisa 1.2 Turbo, tam by mohol byť výkon príjemnejší a možno aj sedačka tvrdšia :-D

mám ponuku na i30 1.4 CVVT , ale to bude podľa mňa ešte väčšia lemra ako ten 1.6 vvti
05.10.2022 - 21:02:32
00
Keď i30, tak minimálne 1,4 T-gdi.
05.10.2022 - 22:09:19
00
LuJa sedacka je naozaj tvrdsia. Nejak specialne som to nevnimal, az kym som tento tyzden nepresadol do Octavie 3, kde sa mi zdala prilis makka. Nechapal som.

FeroR u mna dlhodobo presne 6 litrov, mesto vs dialnice 50:50. Dalo by sa urcite aj za menej, ale nejak specialne to neriesim.
05.10.2022 - 22:14:24
00
a tych 6l je podla pocitaca ci pocitas tankovania?
05.10.2022 - 22:16:31
00
Zoidberg podla tankovania samozrejme. Inak pre zaujimavost, palubak klame len o malo. Obvykle tak 0,1.
05.10.2022 - 22:37:42
01
Jano9 napísal:
....

Prave pre toto som Toyotu zavrhol. Pomerne nizky vykon (aspon papierovo), cize som sa bal ze to bude lenive, nutnost vytacania motora do vysokych otacok co ja dost neznasam ked to potom reve, a navyse pri Corolle nutnost zakupenia najvyssej vybavy aby som mal vyhrievany volant. Plus, aj spotreba na papieri moc neohurila... Skoda
06.10.2022 - 09:13:17
00
Akoze ked to tocis, tak to celkom ide zase a vie to byt aj zabava. Su chvile ked ma to auto aj bavi. Ale na dalnice, hlavne pri dnesnej uponahlanej premavke je to nekomfortne oproti oturbenemu benzinu podobneho objemu.

Ked som to auto kupoval, priorita bola spolahlivost a bol tam aj dobry pomer cena/vykon v zmysle ake auto dostanes za tie peniaze, ale mozno som mal iba zbytocne predsudky co sa priamovstreku a spolahlivosti tyka. Dnes uz by som im dal sancu asi.

Inak LuJa, ak chces Toyotu, tak by som hladal iba kusy s overitelnou historiou, je ich dost ked to priebezne kukam, tak naco riskovat stav, kde sa o to clovek nestaral. Da sa to jednoducho pozriet na webe toyoty podla VIN ak ma to auto CZ/SK povod: https://vinchecker.toyota.cz/
Ak to ma kazdych 15k km "pravidelna udrzba" , take auta mna osobne zaujimaju pri vybere.
06.10.2022 - 10:02:20
00
Ja som tiež pôvodne kupoval Corollu hlavne kvôli spoľahlivosti a jednoduchosti motora. Ale nesadlo no. Keby to malo 2 litre, tak by to bolo v pohode... Výhodou bolo, že som to predal za slušný peniaz...

No a chcel som ísť potom do combi. Pôvodne to mala byť nová Corolla 1.2 turbo, ale nechcel som čakať pol roka, tak som bol pozrieť Ceed SWc1.5, ktorý mal aj v pohode recenzie a hlavne to, čo som v aute chcel. Až na tú hlučnosť od kolies je výkon veľmi dobrý a môžem si pohodlne obehnúť, keď potrebujem a jazda po diaľnici je príjemnejšia... Uvidíme ako na tom bude so spoľahlivosťou...
06.10.2022 - 20:38:37
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up