Buduci tyzden budem mat novy bike. Tak taka otazka, ako odporucate sa starat o bike, co konkretne, ako casto robit, nieco pred vyjazdom a po vyjazde, proste aby som ho po dvoch rokoch nemusel vyhadzovat:D:D
ja uz mam vpredu XTcku asi 3 tyzdne a brzdi ako priemerne v-cka a to mam 203 kotuc . A pred dvoma tyzdnami mi vytiekol vsetok olej, vymenil som olivku v packe a vcera som si vsimol ,ze mam hadicku okolo packy zase mokru od oleja
ja som teraz skusal dat do pracky (na retaz) vlaznu vodu a jar(prostriedok na umyvanie riadu) a odmastilo to perfektne, k brzdam tektro a nastavil som ich tak ze sa da zabrzdit jednym prstom(mechaniky) ked sa koleso zablokuje tak mam packu asi 1cm od riaditok a brzdia plynulo.
ja uz mam vpredu XTcku asi 3 tyzdne a brzdi ako priemerne v-cka a to mam 203 kotuc . A pred dvoma tyzdnami mi vytiekol vsetok olej, vymenil som olivku v packe a vcera som si vsimol ,ze mam hadicku okolo packy zase mokru od oleja
sak len ci prezijes ten zjazd, lebo napr. tie moje brzdy este zabieham a proste nedokazem poriadne 2 prstamii zablokovat koleso na rovine, tak ako by dopadol ten zjazd ?
1. by som na 1prste neudrzal gripi a smykli by sa mi ruky a nabil by som si mordu
2. by som to 2 prstami neubrzdil a nabil by som si mordu aj tak ...
3. by sa mi zrazu objavili miesto Aurig XTcka a hned by bolo po probleme
sak len ci prezijes ten zjazd, lebo napr. tie moje brzdy este zabieham a proste nedokazem poriadne 2 prstamii zablokovat koleso na rovine, tak ako by dopadol ten zjazd ?
1. by som na 1prste neudrzal gripi a smykli by sa mi ruky a nabil by som si mordu
2. by som to 2 prstami neubrzdil a nabil by som si mordu aj tak ...
3. by sa mi zrazu objavili miesto Aurig XTcka a hned by bolo po probleme
ja som moje tektra aqilia zabiehal asi 100km potom brzdili dobre
diki, dost si pomohol mojej psichyke (ci ake i/y sa tam pise ?) lebo ja uz vyberam na internete, ci SLX/Deore/Juici3 kupit na vanoce do predu
ale samozrejme by som kupil iba ak by sa nezabehli a najskor by som skusil nove platnicky...
PS : uz som si kusok posunul packu+radenie od gripu, nech mozem brzdit2 prstami a pritom vyuzivat celu paku (fyzikalne paku = dlzku od stredu otacania az po konec paky) brzdovej packy...
sak len ci prezijes ten zjazd, lebo napr. tie moje brzdy este zabieham a proste nedokazem poriadne 2 prstamii zablokovat koleso na rovine, tak ako by dopadol ten zjazd ?
1. by som na 1prste neudrzal gripi a smykli by sa mi ruky a nabil by som si mordu
2. by som to 2 prstami neubrzdil a nabil by som si mordu aj tak ...
3. by sa mi zrazu objavili miesto Aurig XTcka a hned by bolo po probleme
Zjazd prežiješ,len si treba kúpiť poriadne brzdy.Na mojom biku boli od výroby tiež tie Tektrá,ale hneď pri kúpe som ich dal vymeniť za Formula The One
Ty brdo,to čo si mal ten bike opretý 2 mesiace o stenu ,šak keď fúkneš 1-2 poriadne zjazdíky,tak musia byť brzdy zabehnuté jak almázia
ta brzda stala urcite viac ako 2 mesiace lebo kotuc bol uplne cierny na brzdovej ploche , inak vcera sa mi pri dlhom zjazde konecne zabehla a v pohode ubrzdim uz aj jednym prstom
Na mojom biku boli od výroby tiež tie Tektrá,ale hneď pri kúpe som ich dal vymeniť za Formula The One
Aj na mojom biku boli Tektra a aj tam ostali a nemam potrebu ich menit. Brzdia paradne. Pri mojich 90 kg a odvahe s ktorou sa pustam dole kopcami, som nezaznamenal jediny pripad, ze by som neubrzdil. Najviac sa osvedcili na Salzke v tych rozbahnenych technickych zjazdoch. Tam sa s V-ckami snad ani nedalo brzdit.
dobre, napisem to aj sem : co mam robit kd tie brzdy vydavaju neprijemny vrzgavi zvuk pripominajuci take bublnie a trase o zceli bikom, v piatok pode na garancnu, a neviem ci neznicim ie brzdy, kedch takto budem brzdit...
robi to aj predna aj zadna
odmastil som kotuc = pomoho ale iba na chvilu
rozobral som ich a zlozil spat = -||-
a este niec na vnutornejrne kotuca (brzdvj plochy) je tmavi pasik, ktori prtym nebol
ps : mam slabe baterky v klavesnici, a dost blbo satak pise, tak sory ze chybaju pismeka
Chlapci tak mám tip na čistenie reťaze.
Neviem, či ste si všimli, že ak operiete reťaz v práčke s nejakým Cyklostarom - proste saponát plus voda - tak v závislosti na mikroklíme v ktorej to sušíte vám do rána občas trošku zoranžovie. Z toho vyplýva, že ak ste odmastili naozaj dôkladne, voda je aj vnútri článkov a správa sa podobne. A pokiaľ ste nevyprali všetky nánosy, môže sa aj také stať, že zvyšky mastného bordelu uväznia vodu vnútri a vlhké teplo je voči oceli ras.
Takže ma ako chemika hneď napadlo vylúčenie vody, alebo aspoň jej dodatočné odstránenie.
Prať sa aj dá v saponátovej vode, ale ja som si zarobil saponát s vodou a denaturákom... je dostať taký "odpadový syntetický lieh" z Tatrachemy, volá sa to TLH Produkt, zvláštny názov asi vďaka štandardizácii v rámci EU, liter za pár kaček. Reťaz som vypral v tejto zmesi - tým sa zníži bod varu a teda urýchli vyparovanie "čistiacej zmesi", a keď už bola reťaz primerane čistá, vylial som špinavý brblajz a nalial čistý denaturák.
Chemici medzi nami poznajú recept na urýchlenie sušenia laboratórneho skla - na záver opláchnuť denaturákom. Takže som to v tom dôkladne prepral (reťaz ešte pustila zvyšky bordýlku) a vďaka nižšej teplote varu, viskozite, povrchovému napätiu bola reťaz za chvíľu suchá, bez oranžových farbičiek, pripravená nasať svoju dávku oleja, pardon, vosku.
Ak sa vám nechce zarábať saponát okrem vody aj s denaturákom, stačí to záverečné prepláchanie v čistom denaturáku.
Chlapci tak mám tip na čistenie reťaze.
Neviem, či ste si všimli, že ak operiete reťaz v práčke s nejakým Cyklostarom - proste saponát plus voda - tak v závislosti na mikroklíme v ktorej to sušíte vám do rána občas trošku zoranžovie. Z toho vyplýva, že ak ste odmastili naozaj dôkladne, voda je aj vnútri článkov a správa sa podobne. A pokiaľ ste nevyprali všetky nánosy, môže sa aj také stať, že zvyšky mastného bordelu uväznia vodu vnútri a vlhké teplo je voči oceli ras.
Takže ma ako chemika hneď napadlo vylúčenie vody, alebo aspoň jej dodatočné odstránenie.
Prať sa aj dá v saponátovej vode, ale ja som si zarobil saponát s vodou a denaturákom... je dostať taký "odpadový syntetický lieh" z Tatrachemy, volá sa to TLH Produkt, zvláštny názov asi vďaka štandardizácii v rámci EU, liter za pár kaček. Reťaz som vypral v tejto zmesi - tým sa zníži bod varu a teda urýchli vyparovanie "čistiacej zmesi", a keď už bola reťaz primerane čistá, vylial som špinavý brblajz a nalial čistý denaturák.
Chemici medzi nami poznajú recept na urýchlenie sušenia laboratórneho skla - na záver opláchnuť denaturákom. Takže som to v tom dôkladne prepral (reťaz ešte pustila zvyšky bordýlku) a vďaka nižšej teplote varu, viskozite, povrchovému napätiu bola reťaz za chvíľu suchá, bez oranžových farbičiek, pripravená nasať svoju dávku oleja, pardon, vosku.
Ak sa vám nechce zarábať saponát okrem vody aj s denaturákom, stačí to záverečné prepláchanie v čistom denaturáku.
Mne pripada lepsie reraz cistit motopurom. Zatial som nic lepsie neobjavil.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
my sme ti vraveli ze 203ka kotuc ti bude na h***o
my sme ti vraveli ze 203ka kotuc ti bude na h***o
aha takze keby som mal 160 kotuc tak by to bolo lepsie
aha takze keby som mal 160 kotuc tak by to bolo lepsie
1. by som na 1prste neudrzal gripi a smykli by sa mi ruky a nabil by som si mordu
2. by som to 2 prstami neubrzdil a nabil by som si mordu aj tak ...
3. by sa mi zrazu objavili miesto Aurig XTcka a hned by bolo po probleme
1. by som na 1prste neudrzal gripi a smykli by sa mi ruky a nabil by som si mordu
2. by som to 2 prstami neubrzdil a nabil by som si mordu aj tak ...
3. by sa mi zrazu objavili miesto Aurig XTcka a hned by bolo po probleme
ale samozrejme by som kupil iba ak by sa nezabehli a najskor by som skusil nove platnicky...
PS : uz som si kusok posunul packu+radenie od gripu, nech mozem brzdit2 prstami a pritom vyuzivat celu paku (fyzikalne paku = dlzku od stredu otacania az po konec paky) brzdovej packy...
1. by som na 1prste neudrzal gripi a smykli by sa mi ruky a nabil by som si mordu
2. by som to 2 prstami neubrzdil a nabil by som si mordu aj tak ...
3. by sa mi zrazu objavili miesto Aurig XTcka a hned by bolo po probleme
Zjazd prežiješ,len si treba kúpiť poriadne brzdy.Na mojom biku boli od výroby tiež tie Tektrá,ale hneď pri kúpe som ich dal vymeniť za Formula The One
ta brzda stala urcite viac ako 2 mesiace lebo kotuc bol uplne cierny na brzdovej ploche , inak vcera sa mi pri dlhom zjazde konecne zabehla a v pohode ubrzdim uz aj jednym prstom
Aj na mojom biku boli Tektra a aj tam ostali a nemam potrebu ich menit. Brzdia paradne. Pri mojich 90 kg a odvahe s ktorou sa pustam dole kopcami, som nezaznamenal jediny pripad, ze by som neubrzdil. Najviac sa osvedcili na Salzke v tych rozbahnenych technickych zjazdoch. Tam sa s V-ckami snad ani nedalo brzdit.
robi to aj predna aj zadna
odmastil som kotuc = pomoho ale iba na chvilu
rozobral som ich a zlozil spat = -||-
a este niec na vnutornejrne kotuca (brzdvj plochy) je tmavi pasik, ktori prtym nebol
ps : mam slabe baterky v klavesnici, a dost blbo satak pise, tak sory ze chybaju pismeka
Neviem, či ste si všimli, že ak operiete reťaz v práčke s nejakým Cyklostarom - proste saponát plus voda - tak v závislosti na mikroklíme v ktorej to sušíte vám do rána občas trošku zoranžovie. Z toho vyplýva, že ak ste odmastili naozaj dôkladne, voda je aj vnútri článkov a správa sa podobne. A pokiaľ ste nevyprali všetky nánosy, môže sa aj také stať, že zvyšky mastného bordelu uväznia vodu vnútri a vlhké teplo je voči oceli ras.
Takže ma ako chemika hneď napadlo vylúčenie vody, alebo aspoň jej dodatočné odstránenie.
Prať sa aj dá v saponátovej vode, ale ja som si zarobil saponát s vodou a denaturákom... je dostať taký "odpadový syntetický lieh" z Tatrachemy, volá sa to TLH Produkt, zvláštny názov asi vďaka štandardizácii v rámci EU, liter za pár kaček. Reťaz som vypral v tejto zmesi - tým sa zníži bod varu a teda urýchli vyparovanie "čistiacej zmesi", a keď už bola reťaz primerane čistá, vylial som špinavý brblajz a nalial čistý denaturák.
Chemici medzi nami poznajú recept na urýchlenie sušenia laboratórneho skla - na záver opláchnuť denaturákom. Takže som to v tom dôkladne prepral (reťaz ešte pustila zvyšky bordýlku) a vďaka nižšej teplote varu, viskozite, povrchovému napätiu bola reťaz za chvíľu suchá, bez oranžových farbičiek, pripravená nasať svoju dávku oleja, pardon, vosku.
Ak sa vám nechce zarábať saponát okrem vody aj s denaturákom, stačí to záverečné prepláchanie v čistom denaturáku.
Neviem, či ste si všimli, že ak operiete reťaz v práčke s nejakým Cyklostarom - proste saponát plus voda - tak v závislosti na mikroklíme v ktorej to sušíte vám do rána občas trošku zoranžovie. Z toho vyplýva, že ak ste odmastili naozaj dôkladne, voda je aj vnútri článkov a správa sa podobne. A pokiaľ ste nevyprali všetky nánosy, môže sa aj také stať, že zvyšky mastného bordelu uväznia vodu vnútri a vlhké teplo je voči oceli ras.
Takže ma ako chemika hneď napadlo vylúčenie vody, alebo aspoň jej dodatočné odstránenie.
Prať sa aj dá v saponátovej vode, ale ja som si zarobil saponát s vodou a denaturákom... je dostať taký "odpadový syntetický lieh" z Tatrachemy, volá sa to TLH Produkt, zvláštny názov asi vďaka štandardizácii v rámci EU, liter za pár kaček. Reťaz som vypral v tejto zmesi - tým sa zníži bod varu a teda urýchli vyparovanie "čistiacej zmesi", a keď už bola reťaz primerane čistá, vylial som špinavý brblajz a nalial čistý denaturák.
Chemici medzi nami poznajú recept na urýchlenie sušenia laboratórneho skla - na záver opláchnuť denaturákom. Takže som to v tom dôkladne prepral (reťaz ešte pustila zvyšky bordýlku) a vďaka nižšej teplote varu, viskozite, povrchovému napätiu bola reťaz za chvíľu suchá, bez oranžových farbičiek, pripravená nasať svoju dávku oleja, pardon, vosku.
Ak sa vám nechce zarábať saponát okrem vody aj s denaturákom, stačí to záverečné prepláchanie v čistom denaturáku.
Mne pripada lepsie reraz cistit motopurom. Zatial som nic lepsie neobjavil.
A na akom programe? Aj s predpierkou?