To že bude na HT hľadať lepšiu (menej rozbitú) stopu ako na fulle neznamená automaticky, že z neho bude lepší jazdec ? A aj ceny servisu si dal riadne vysoké, zvlášť pri takejto cenovej hladine. Ale teda dajme tomu, na porovnanie stačí. Na fulle bude samozrejme vždy drahší
servis ako na HT. No ak ide niekomu o komfort, a užívanie si aj technickejších zjazdov, tak tam HT nebude nikdy lepší.
Aspoň môj názor, niekto to môže vidieť inak, no z vlastnej skúsenosti to mám takto ?
Aj vidi.
Totiz HT neodpusta chyby, tolko ako full. Ak nieco robis zle na fulle a je to v ramci moznosti pruzenia, tak o tom ani vediet nebudes. Mozes si vypracovat zolzvyk, ktory ked raz vojdes do terenu, ktory bude tazsi a
bike to uz za teba nedokaze vyriesit, bude nasledovat tiger cez rajdy. A cudujes sa preco, ved to tak robis dekazdy a ziaden problem, funguje to predsa na mlych ficurach, tak preco... Tiez full napomaha bezmyslienkovitemu jazdeniu cez vsetko (rozmerov primeranych pruzeniu) Neaucis sa hladta iedalnu stopu a precizne viest bike, netreba ti to.
HT naproti tomu ti da vyzrat kazdy nedotlmeny dopad, kazdy odraz mimo rovnaovahu, kazdu zakrutu, kde mas vahu moc v predu ci v zadu....Urobis neico zle, okamzita spatna vazba. A na ucenie je to tiez lepsie, lebo celkovo HT rychejsie raguje na podnety a treba ich menej. Skakanie je lahsie, bunyhop je lahsi, pumpovanie je uplna radost (zatacok aj vln) bike pod tebou nemizne. A ak uz nahodou pojdes ces svoje moznosti a neico neustojis, tak to bude v mensej rychlosti a menej narocnom terene ako na full a dost pravdepodbne zranenia budu menj zavazne.
Je to troacha ako SPD vs platformy. Ano na SPD budes rychlejsi a istejsi, ale naucis sa zlozvyky, ktore ti nedovolia napredovat, alebo ta jedneho dna kusnu do zadnice.
Pohodlie je samozrejme ina vec. A ak na HT budes obchadzat vsetko, tak to je uz asi lepsie ten full, to mas pravdu. Vychadzam z toho, ze budes na oboch jazdit ten isty teren.
Edit: prehodil som SPD a
platformy v texte, uz opravene.