Je to tak kôli rychlešiemu a presnejšiemu preradeniu reťaze.
28.09.2022 - 12:38:50
00
Šak to isté robí prešmyk (a vlastne aj prehadzovačka) aj pri mechanike, aby sa reťaz správne nasadila na veľkú pílu, alebo väčší pastorok. Máličko presadí tú správnu polohu, ale len keď páčku stlačíš na doraz. Len si to málokto uvedomí.
21.10.2022 - 11:18:44
00
Zatiaľ mám najazdených cca 800 km a vyše 30 hod. jazdy a podľa Sram apky sú baterky skoro plné.
21.10.2022 - 11:23:21
00
Čaute. Máte v poslednej dobe aktuálne skúsenosti so SRAM a padaním reťaze? Na zahraničných fórach píšu najmä v starších článkoch, že to bola dosť častá vada. Stojím pred kúpou nového biku, Som nakolnený k Di2, ale dostupnosť je veľmi otázna a jediná skladová možnosť je Force AXS. Celkom by ma zaujímali vaše pre a proti. Ďakujem.
05.11.2022 - 20:29:21
00
Na Red AXS nič nepadá, treba správne nastaviť dorazy presmykača. Ako všetko na Srame je to treba nastaviť oveľa presnejšie ako na Shimane.
05.11.2022 - 22:05:44
11
Neviem či to závisí od toho ako je celý pohon zladený s konkrétnym rámom, ale ja so Sram Force nemám ziadny problém.
05.11.2022 - 22:40:32
00
Ja som mal na začiatku problém na novom bicykli (Merida Reacto) s nastavením. Škrtala mi reťaz o prešmykač alebo padala reťaz (podľa toho ako sa nastavil doraz). Ani distribútor v BB si s tým nevedel rady. Dal som tomu ešte poslednú šancu a rozobral všetko aj prevodníky a kľúky. Zistil som že medzi osou a prevodíkom bola od výroby špona po frézovaní. Po vyčistení a zložení chodí všetko ako má. Takže už rok jazdí na 100% aj keď subjektívne mechanická 11 rýchlostná Ultegra sada mi príde tichšia ako Force AXS. Pre SRAM som sa rozhodol v čase keď Ultegra Di2 bola 11rýchlostna a plne drôtové riadenie čo sa mi nepáčilo. Dnes by som asi išiel po tej 12spd Ultegre. Páčia sa mi tie skryté tlačidlá na vrchu pák. Na SRAMe zase dve samostatne batérie. Ak sa vybije prehadzovačka, prehodíš baterku z prešmyku dojdeš v pohode domov. Na Shimane si dojazdil v takom prípade. SRAM ma zase väčší rozsah rýchlosti a menšie zubové skoky medzi prevodmi. Skombinovať tak plusy z každého výrobcu tak to by bola iná paráda.
07.11.2022 - 17:44:55
00
"Ak sa vybije prehadzovačka, prehodíš baterku z prešmyku dojdeš v pohode domov. Na Shimane si dojazdil v takom prípade."
Toto nie je pravda a už som tento "mýtus" čítala viac krát. Keď kapacita batérie Shimano klesne pod určitú úroveň tak ti prestane radiť prešmyk. Prehadzovačka má ešte dostatok "šťavy", aby sa dalo jazdiť ešte cca 100km a radiť. Kapacity a dojazd je so Shimano väčší ako na Sram.

"SRAM ma zase väčší rozsah rýchlosti a menšie zubové skoky medzi prevodmi."
Toto mi nejako nevychádza. Môžeš dať prosím nejaké porovnanie ako je to z väčším rozsahom a menšími skokmi? Keďže sú oba systémy 2x12 tak buď má jeden systém väčší rozsah ale už nemôže mať menšie skoky, alebo má menšie skoky ale potom nemôže mať väčší rozsah.
07.11.2022 - 18:39:59
03
Kristina Jazdim na cestaku mechaniku 2x10 prevodniky 46/33, a dost som riesil optimalne sprevodovanie pre hobbika, ktory je lahky ale wattov prilis nema? Na skoky ma vplyv nielen odstupnovanie kazety, ale aj pocet zubov prednej pily, kedze nou "nasobime". Pre porovnanie tabulky z gearcalc. V niektorych rozsahoch ma mensie skoky Sram, inde Shimano, nic dramaticke.
Pri prevodnikoch povedzme 32/44, ktore by mne osobne s 12s kazetou 11-32 uplne stacili, by tie skoky boli uz vyrazne mensie.

Prílohy:

Capture+_2022-11-08-12-14-19-01.jpeg
Capture+_2022-11-08-12-14-19-01.jpeg 153.13 KiB thumb_up0thumb_down

Capture+_2022-11-08-12-11-48-01.jpeg
Capture+_2022-11-08-12-11-48-01.jpeg 154.06 KiB thumb_up0thumb_down

08.11.2022 - 12:30:00
00
Skús si zvoliť namiesto rýchlosti percentuálny rozdiel medzi prevodmi a uvidíš, že sram kazeta má hlavne na ľahkých prevodov oveľa väčšie skoky ako Shimano. Skoky 24-28-33z sú strmšie ako 24-27-30-34z. Taktiež 10-11z kazety Sram je skok 10,5% pri 46z prevodníku, zatiaľ čo skok 11-12z u Shimano kazety a 50z prevodníku je iba 9,11%.
08.11.2022 - 13:00:16
00
Jasne, 11-10 je riadny skok, uz aj 12-11. A zaroven je to cosi, co bezny clovek vytoci iba z kopca. Vobec neobhajujem toto riesenie, hlavne ked vyuzitelnost takych prevodov prudko klesa s fyzickou zdatnostou. Skor by som prijal moderne kazety zacinajuce 13z v kombinacii s klasickym kompaktom?
08.11.2022 - 13:28:41
00
Kristina napísal:
Skús si zvoliť namiesto rýchlosti percentuálny rozdiel medzi prevodmi a uvidíš, že sram kazeta má hlavne na ľahkých prevodov oveľa väčšie skoky ako Shimano. Skoky 24-28-33z sú strmšie ako 24-27-30-34z. Taktiež 10-11z kazety Sram je skok 10,5% pri 46z prevodníku, zatiaľ čo skok 11-12z u Shimano kazety a 50z prevodníku je iba 9,11%.


A potom zas 11-24 budú menšie skoky aj percentuálne pre Sram. Čo sú prevody, ktoré sa jazdia najviac. Ak teda nejazdí človek stále hore-dole :)
08.11.2022 - 13:42:36
00
MichalJ Nerozumiem ako to myslíš, pretože obe kazety majú odstupňovanie 11-24 presne rovnaké (11-12-13-14-15-17-19-21-24z).
08.11.2022 - 14:54:02
00
Moja chyba, rozdiel bude vďaka menšiemu prevodníku SRAMu menší len pri rýchlostiach, percentuálne je ten rozdiel samozrejme rovnaký :)
08.11.2022 - 15:10:33
01
a teraz si predstavm žeby si použil iné ako originálne prevodníky s inými zubmi :P, čito je zakázané.

btw, axs prešmyk, wide a normálna verzia ... je niekde uvedený rozsah v akom sa da jeden aj druhý nastaviť? Chcel by som na aktuálnych kľukách na graveli vyskúšať 2 prevodník ale nejako sa neviem dopátrať k tej informácii, aby som vedel ktorý mi sadne na moje kľuky s mojou reťazovou linkou
08.11.2022 - 15:14:58
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty / Radenie / Cestné)
keyboard_arrow_up