A najbližšiu jar a leto mám ešte väčšie plány: týždne na bicykli, niekoľko krajín, tisíce kilometrov...
Nie som si však istý čo hľadať. Aj keď sa v bicykloch dokážem orientovať, nie som expert na cestné a gravel biky a ich komponenty. Skôr sa vyznám v MTB.
Zatiaľ ma zaujal Kellys Soot 30, nepozdáva sa mi však to, že nemá hydraulické brzdy.
Taktiež som sa pozrel na vyšší model rady Soot - Kellys Soot 50. Tu je problém to, že sa pozerám mimo môjho cenového rozpätia.
Viem, že hľadám gravel bicykel s Drop-barom, dobrými brzdami a možnosťou odniesť niekoľko kíl nákladu. Snážim sa vysomáriť na stránke bikepacking.com, bohužial väčsina odporúčaných bicyklov tam je dostupných hlavne v USA a Kanade a je veľmi ťažké zohnať ich v EU.
Nie som si istý, čo je na niekoľko týždnové cesty lepší typ bŕzd, hydraulické diskové, alebo mechanické diskové? Pozerám sa vôbec na správne bicykle? Mám si radšej začať zháňať zimnú brigádu a kúpiť si drahší bicykel?
Ďakujem
Tomáš
Osobne mám veľmi rád Bikepacking.com seriál "rigs of", kde sa venujú reálnym set-upom amatérskych závodníkov pre všakovaké dlho-traťové závody, či mtb, či gravel alebo mix...
- vyhol by som sa drahým sadám 2x11 a viac, teda 2x8-10. V prípade nehody sa ľahšie nájde prehadzovačka napríklad.
- určite chceš mať na ráme úchyty, kde môžeš namontovať držiak na tašky, aspoň vzadu.
- neviem, či plánuješ jazdiť za dažďa a podobne, ale možnosť osadenia blatníkov je dobrá vec.
Môj osobný typ, Cube Nuroad FE, vyrábal verziu rovno s blatníkmi a so svetlami na dynamo. Tak isto vzadu bol rám na tašky. Možno bude trocha drahší, okolo 1200€, ale osobne by som bral to.
Na ten typ jazd, ktore planujes, by som tiez volil radsej mechaniky. Presne z toho dovodu, ktory Ti tu uz viaceri opisali...jednoduchsi servis.
Zimnu brigadu si kludne zozen. Okrem pracovnych navykov su to aj peniaze, ktore sa Ti kedykolvek hodia...bez ohladu na to, aky bicykel nakoniec kupis
Ja mam tento, milion uchytov na tasky+1origo spolu s bajkom, Sora, je pomaly neznicitelna a mechanicke brzdy sice nebrzdia ako hydrauliky ale zse su jednoduche na servis.
tazko radit - ty vies co chces jazdit - trasy, teren .... ak si v civilizacii a nebodaj EU tak hydrauliku ti zoservisuju vsade. ak ides niekam do krajin 3 sveta tak radsej mechaniku. zaklad je vyrazat na biku v dobrom stave. potom aj tej hydraulike sa nema moc co stat. ved ako casto sa servisuje? geometria tak isto - podla toho co chces a akym tempom chces jazdit. co ti viac vyhovuje - su doslovne turisticke geomerie az po vyslovne cestak so sirsimi plastami. prevody detto.
marin, surly, salsa, kona ... vela znaciek zozenies uz nappr. v cechach ak nie tak v DE.
Šiel by som ale do bajku z ocele a priamo určený na bikepacking.