Prosím, aké sadlo si pestujem v klietkovom chove - šlapaní na stacionárnom bicykli?
Ktorý, ako vieme nie je ani skutočný bicykel, nemá stopu ani pravé kolesá.
Zalezi co vykrikujes, ked niekoho obiehas...
Mimochodom spomenul som si uz par krat na tuto temu za volantom. Totiz ked je prazdna cesta, rad si to poprdkavam ako babka do kostola. Aj tak niekedy natrafim na este vacsieho slimaka a vzdy ma pobavi, ked ten exot zacne zrychlovat ked vidi, ze ho obieham. Zjavne to niektori maju v sebe a nezalezi, co ich vezie.
nie je mi úplne jasné na čo narážaš. každý predávaný bajk, či elektro ale aj bio, musí mať nejaký certifikát, alebo niečo podobné. pokiaľ sa bavíme o nečipovaných ebajkoch, legálnych v EU, všetci máme rovnaké informácie od výrobcov motorov a bicyklov, a to je vypnutie motora pri 25kmh a nominálny výkon 250W. ak máš potrebu vŕtať sa v tom nejako hlbšie, možno google pomôže.
Narazam na to, ci tu legislativu (nominalnych 250W*) bicykle s certifikatom aj splnaju, alebo k tomu vyrobcovia pristupuju ako koncernove auta k splneniu emisii - podvadzaju.
Google a aj sedliacka logika vravi skor to druhe.
Prave preto sa pytam tu, ci to prakticky niekto skusal overit. Na rozdiel od emisii pri autach by sa to overit malo dat jednoducho, kedze motor ebiku v sebe ma snimace sily slapania a vsetko exaktne vyhodnocuje. Problem moze byt len v tom, ze aby vyrobcovia neusili sami na seba bic, ta cast o vykone motora moze byt zahmlena/ umyselne neuvedena. Aj to je jedna z veci ktora ma zaujma. Ci sa da toto z tych apiek, ktore sa k ebikom dodavaju, lahko vycitat.
*Podla googlu je to aplikovanie legislativy v Nemecku (co je jeden z hlavnych trhou v EU) v praxy o tom, ze priemerny vykon motoru za 1/2 hodinu nesmie prekrocit 250W.
nuž to nám asi výrobcovia neprezradia. v app k bajkom tieto informácie nie sú, Bosch myslím dokáže na displeji ukázať tvoju silu šliapania a silu pridanú motorom.
Tak podla tych Joe70 dat by sa to aspon teoreticky v jeho pripade malo dat urcit.
Ludska Avg power a strojova percentualna Avg Assist indicator.
Len ci najde v okoli dost dlhy a dostatocne strmy kopec (aby ho neobmedzoval rychlostny limit 25km/h) do ktoreho by mohol dupat 1/2 hodku plny kotol s max. dopomocou. Joe70 co ty na to?
Palo TT podla mna 250w je nejaky priemer. Napr manželka vide na svojom e-biku na Marhat od sedla uplne hore. Mam na mysli ked ideš z prava okolo vysielača lebo po turistickej je to moc technické. . To hned na jar ked 5mes. ani na e-biku nebola. Preto nemam rad ked sa širia tie keci ako vlastne na e-biku máš rovnaku kondiciu lebo viacej a za kratši čas jazdíš. Da sa aj na-ebiku slusne zapotit Ale stale to nieje to čo na normalnom. Ja tie bicykle striedam no nemeriavam si výkon ale pocitovo aj únavou som úplne niekde inde na normalnom bicykli.
*Podla googlu je to aplikovanie legislativy v Nemecku (co je jeden z hlavnych trhou v EU) v praxy o tom, ze priemerny vykon motoru za 1/2 hodinu nesmie prekrocit 250W.
No a nie su tie limity nastavene tak ze ktory je skor podla toho sa to sprava? Lebo 250w do kopca je v podstate nic. To by musel byt velmi mierny kopec aby si na nom s 250w isiel 25kmh.
ale prirátaj aj ľudskú silu, motor to sám neťahá. okrem toho sila dopomoci je počítaná z tlaku do pedálov, tlačíš viac motor pomáha viac, tlačíš menej, motor pomáha menej. momentálny výkon nikdy nie je konštantný. záleží aj od zapnutej podpory, na ECO motor nikdy nepôjde do plného výkonu, lebo tento mód je nastavený napr. na 30Nm a 60% podpory, záleží od výrobcu, ale +/- sú tie hodnoty podobné
Súhlas, že v tej téme bolo priveľa umeliny, ale určite by bol sklamaním takýto drbnutý vychovávateľský prístup veľmožov. Toto fórum je celkom výnimočné tým do akých všelijakých oblastí zachádza bez toho, že by to malo niekoho rušiť.
ale prirátaj aj ľudskú silu, motor to sám neťahá. okrem toho sila dopomoci je počítaná z tlaku do pedálov, tlačíš viac motor pomáha viac, tlačíš menej, motor pomáha menej. momentálny výkon nikdy nie je konštantný. záleží aj od zapnutej podpory, na ECO motor nikdy nepôjde do plného výkonu, lebo tento mód je nastavený napr. na 30Nm a 60% podpory, záleží od výrobcu, ale +/- sú tie hodnoty podobné
Ano ale len ak vladzes. Na nasom mlada pinda ze ani na full podpore nevladze tahat niektore kopce. Najlahsi prevod je tusim 38-32.
čo to máte za bajk? vymeň kazetu za niečo rozumnejšie, aspoň 46T najväčší pastorok. motor má najväčšiu účinnosť pri nejakej kadencii, podľa výrobcov sa to mierne líši, ale je to niekde medzi 80 až 100. či to je cesťák?
čo to máte za bajk? vymeň kazetu za niečo rozumnejšie, aspoň 46T najväčší pastorok. motor má najväčšiu účinnosť pri nejakej kadencii, podľa výrobcov sa to mierne líši, ale je to niekde medzi 80 až 100. či to je cesťák?
Ucinnost resp. otacky su v suvislosti s tym, co Scarinko riesi uplne nepodstatne - maju vplyv "len" na vydrz baterky. Dolezity je krutiaci moment a ten ma pri elektromotore priebeh priamky, ktora klesa az nad beznymi cyklo otackami (70-80rpm). To sa uz ale naraza na limit maximalneho vykonu motoru. copyrights14761.pcdn.co s14761.pcdn.co
Btw. kedze vztah krutiaci moment a vykon je jednoduchy ( Power (W) = Torque (N.m) x Speed (RPM) / 9.5488 ), lahko sa da medzi riadkami z prospektov vycitat aj priblizny max. vykon (80x70/9.5488= 586W). Ten vykon orientacne zodpoveda aj tomu, ze vyrobcovia deklaruju az 300%+ uroven dopomoci (predpokladam priemernemu cyklistovi*)
Tak ano, otazka je, ako dlho tom na maximalnom vykone dokaze ist. V kazdom pripade tam vidim hodne rezervy na prekrocenie priemeru 250W za 1/2hodky lavou zadnou, na co som aj dnes uz pytal.
Zaujmava otazka je, ci maju tie motory maximalnu dopomoc definovanu ako tvrdy limit (tych cca. 300%), alebo je to len ferovo uvedena hodnota, ktoru spominany priemerny biker moze realne dosiahnut. Predpokladam skor to druhe. Lebo ak by to bol tvrdy limit, tak lahka bikerka bez kondicky (50kg, z brucha tipujem vykon 1.5W/kg , kludne ma opravte) by aj pri maximalnej dopomoci isla len 75 + 3*75 = 300W , cize velmi hlboko pod limit motora.
*potrebujem sa len pochvalit, ze som zvladol copy link to highlight ficuru
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
FeroR mal dobrý vkus
Ktorý, ako vieme nie je ani skutočný bicykel, nemá stopu ani pravé kolesá.
Zalezi co vykrikujes, ked niekoho obiehas...
Mimochodom spomenul som si uz par krat na tuto temu za volantom. Totiz ked je prazdna cesta, rad si to poprdkavam ako babka do kostola. Aj tak niekedy natrafim na este vacsieho slimaka a vzdy ma pobavi, ked ten exot zacne zrychlovat ked vidi, ze ho obieham. Zjavne to niektori maju v sebe a nezalezi, co ich vezie.
Narazam na to, ci tu legislativu (nominalnych 250W*) bicykle s certifikatom aj splnaju, alebo k tomu vyrobcovia pristupuju ako koncernove auta k splneniu emisii - podvadzaju.
Google a aj sedliacka logika vravi skor to druhe.
Prave preto sa pytam tu, ci to prakticky niekto skusal overit. Na rozdiel od emisii pri autach by sa to overit malo dat jednoducho, kedze motor ebiku v sebe ma snimace sily slapania a vsetko exaktne vyhodnocuje. Problem moze byt len v tom, ze aby vyrobcovia neusili sami na seba bic, ta cast o vykone motora moze byt zahmlena/ umyselne neuvedena. Aj to je jedna z veci ktora ma zaujma. Ci sa da toto z tych apiek, ktore sa k ebikom dodavaju, lahko vycitat.
*Podla googlu je to aplikovanie legislativy v Nemecku (co je jeden z hlavnych trhou v EU) v praxy o tom, ze priemerny vykon motoru za 1/2 hodinu nesmie prekrocit 250W.
Ludska Avg power a strojova percentualna Avg Assist indicator.
Len ci najde v okoli dost dlhy a dostatocne strmy kopec (aby ho neobmedzoval rychlostny limit 25km/h) do ktoreho by mohol dupat 1/2 hodku plny kotol s max. dopomocou.
Joe70 co ty na to?
je to off topic, ale prečo tak urobili?
Súhlas, že v tej téme bolo priveľa umeliny, ale určite by bol sklamaním takýto drbnutý vychovávateľský prístup veľmožov. Toto fórum je celkom výnimočné tým do akých všelijakých oblastí zachádza bez toho, že by to malo niekoho rušiť.
Vidiet to aktualne aj tu https://www.mtbiker.sk/forum/post1903447.html#p1903447
Ano ale len ak vladzes. Na nasom mlada pinda ze ani na full podpore nevladze tahat niektore kopce. Najlahsi prevod je tusim 38-32.
Blbost tam je niekde inde chyba. Manzelka s tym dala Inovec aj s deckom v sedacke.
Ucinnost resp. otacky su v suvislosti s tym, co Scarinko riesi uplne nepodstatne - maju vplyv "len" na vydrz baterky. Dolezity je krutiaci moment a ten ma pri elektromotore priebeh priamky, ktora klesa az nad beznymi cyklo otackami (70-80rpm). To sa uz ale naraza na limit maximalneho vykonu motoru.
Btw. kedze vztah krutiaci moment a vykon je jednoduchy ( Power (W) = Torque (N.m) x Speed (RPM) / 9.5488 ), lahko sa da medzi riadkami z prospektov vycitat aj priblizny max. vykon (80x70/9.5488= 586W). Ten vykon orientacne zodpoveda aj tomu, ze vyrobcovia deklaruju az 300%+ uroven dopomoci (predpokladam priemernemu cyklistovi*)
Tak ano, otazka je, ako dlho tom na maximalnom vykone dokaze ist. V kazdom pripade tam vidim hodne rezervy na prekrocenie priemeru 250W za 1/2hodky lavou zadnou, na co som aj dnes uz pytal.
Zaujmava otazka je, ci maju tie motory maximalnu dopomoc definovanu ako tvrdy limit (tych cca. 300%), alebo je to len ferovo uvedena hodnota, ktoru spominany priemerny biker moze realne dosiahnut. Predpokladam skor to druhe. Lebo ak by to bol tvrdy limit, tak lahka bikerka bez kondicky (50kg, z brucha tipujem vykon 1.5W/kg , kludne ma opravte) by aj pri maximalnej dopomoci isla len 75 + 3*75 = 300W , cize velmi hlboko pod limit motora.
*potrebujem sa len pochvalit, ze som zvladol copy link to highlight ficuru