co vy na nove zmeny?
https://zive.aktuality.sk/clanok/9h7UB8o/ako-sa-zmenia-registracne-poplatky-za-auta-vieme-kto-najviac-usetri-a-ako-to-bude-pri-starsich-autach-s-vysokymi-emisiami/?utm_source=aktuality.sk&utm_medium=zona-hp&utm_content=box-top12-hp&utm_campaign=cross
23.12.2022 - 22:26:39
10
Za mna je to okej- teraz to uz pripomina ekodan, nie osklbavanie ludi, ktori si trestuhodne dovolia zaregistrovat nove, ergo pravdepodobne menej ekoskodlive >80kw auto.
23.12.2022 - 23:10:27
00
Bežných ľudí kupujúcich bežné autá sa to výrazne nedotkne. Základná sadzba auta medzi 110-121kW (vrátane 121kW) je 360€, čo sa prerátava cez koeficienty. https://www.topspeed.sk/novinky/schvalili-upraveny-registracny-poplatok-pre-auta-stare-auta-pridu-o-vyhody-pozname-nove-sadzby/22334 tu je aj tabuľka podľa výkonu. Kto chce mať 255kW (342 koní) a viac kW auto, tak už musí mať aj na banány. Kúpiť si e55 AMG za 10 000€ vyzerá zaujímavo, ale tankovať to bude najmenší problém.
23.12.2022 - 23:16:24
00
Ale doteraz sa to cez koeficient nepreratavalo, takze ked som ako bezny clovek kupoval bezne 118kw benzinove euro6 auto s casticovym filtrom, platil som prave tych 360eur.
27.12.2022 - 13:25:03
00
ta univerzalna hlaska s opicami a bananmi mi uz ide na nervy... vsadepritomna dan, jej zdokonalovanie a vo vysledku sa smeje len jeden, resp. jeden a kol.
27.12.2022 - 17:41:46
04
Ja to chápem, že ľudí to irituje to prirovnanie. Ale stále existuje nemalá časť ľudí, čo si kúpi vec, na ktorú nemá. Aj jeden známy kúpil Audi S8 1. generácie za 8000€ pred 5 rokmi, že prečo by mal jazdiť na Fabii. Že to je iné vozemie. To mu nikto nebral, ale všetci sme vedeli, že koľko cca zarába a že to je mimo jeho finančné možnosti. My čo sme mali autá naňho pozeráme, že či sa s koňom zrazil. On že pohoda, auto jazdi na LPG. Predtým mal po otcovi Peugeot 206 s 1.4 benzínom. Chalan zaplakal už po mesiaci, keď mu zasvietilo, že treba meniť olej. Technik mu oznámil, že treba nový olej aj v prevodovke a haldexe, keďže podľa servisnej knihy sa menil naposledy pred 200 000km. A vlastne treba aj nové rozvody... Treba aj nové komplet brzdy, lebo už sú aj kotúče zbrúsené na skoro minimum... Nastal veľký plač. Po roku mu začal slziť motor aj prevodovka... Bolo treba nové pneumatiky, za pol roka sa začal ozývať podvozok... Že aj tlmiče sú už na odpis, pružiny už majú tiež svoje odžité... Jeden katalyzátor umrel, ďalší je 5 minút pred smrťou... Auto má stále, ale nadáva ako pohan na to. Teraz hovorí, že nejaký registračný poplatok by už mal teraz na háku... Dokonca by ho od kúpy aj odradil. Za tie peniaze, čo v tom utopil mohol mať už aj nové auto C segmentu. Takto funguje žiaľ veľa ľudí. Ja chápem, že je lákavé sa voziť v S8 za cenu Fábie, ale kopa ľudí je v tom, že aj servis toho auta bude stáť ako na Fábiu... Lebo však staré auto...

Ja som mal možnosť kúpiť Corvette C5 pred časom za 10 000€. Dal som si tú námahu prelúskal som rôzne fóra a stále to je v šuflíku "Ak raz budem bohatý" Množstvo ľudí má problém si zo sebou zobrať mechanika, lebo dať im 100-200€ za pozretie auta za 10+ tisíc € im príde veľa, dokonca aj keď idú kupovať autá typu BMW M3, Impreza WRX STI a podobne...
27.12.2022 - 20:34:59
12
ale to je chyba vstupnej prehliadky, nie nejakej dane z "emisii a vykonu"
27.12.2022 - 21:02:55
01
S tým súhlasím, je to chyba kupujúceho. Na druhú stranu mi to príde fér, keďže kto má na také auto a jeho servis, mal by mať logicky aj na tie dane. Bežné auto má stále rozumné dane, veľa ľudí nemá auto, ktoré by malo nad 121kW. Tak zo srandy som si dal autobazar.eu a dal cenu auta do 10 000€ a výkon nad 250kW. Čo tam vyskočilo? Chrysler 300c 5.7 V8 s pridretou kľukou, Audi S4 Avant 4.2 V8 Quattro, BMW 750, Mercedes S-classe, Porsche Cayenne S, Lexus LS600, Jaguar XJ R 4.2 S/C, BMW X5 4,8i, Audi S6 4.2 i Quattro, Land Rover Range Rover Sport 4.2 V8 Supercharged, BMW RAD 5 TOURING 550I, Mercedes GL trieda 450 A/T. Každé z tých áut má základnú daň 3900€, väčšina z nich má je Euro 4 (koeficient 0,7) a Euro 5 (koeficient 0,6) Dobre, sú tam tie 2 Audi S, čo sú Euro 3 (koeficient 0,8). Pri tej Audi S6 by som sa viac bál stavu auta, ako to, že mám zaplatiť 3120€ daň. Len výmena olejov, filtrov a rozvodov vyjde na viac ako 4000€. O to, čo bude stáť servis Porsche, BMW 750, či S-classe ani nebudem hovoriť. Taký Jaguar, či úplne odstrelený, Land Rover, tam pri výmene rozvodov musí ísť karoséria dole z rámu. Nechcem vedieť, čo tam to bude stáť.
27.12.2022 - 22:53:40
00
To fakt bude tá daň vychádzať cez 3 litre pri prepise v ramci Slovenska?? Pokukoval som po nejakom mercedese alebo bmw osemvalci. Takze bud to stihnut kupit do aprila, alebo sa na to vyprdnut.
27.12.2022 - 23:03:38
00
Toto by mala byť registračná daň, čiže pri prvej registrácii na Slovensku. Aspoň tak som to pochopil
27.12.2022 - 23:08:28
01
Ak to bude ako doteraz, tak aj pri kazdom prepise(zmene majitela)
27.12.2022 - 23:15:18
00
Leony budiz Ti odpustena ta druha znacka z Bavorska, inak fajn :-). Ano, ani ludia v komentoch pod tymi clankami nevedia a myslia, si, ze je to registracna dan - pri prvej kupe, alebo dovoze. Ja som ju platil pri kupe auta aj na SK, cize ako pise todam. A teraz ci ma euro 4 a euro 5 je uplne jedno, ked nasobi beztak ustrelenu sumu. Jano1987 hviezdy s V6, alebo R6 uz od 2003 (starsie bohuzial nesledujem podrobne) mali v diesli 150kW+. V tej dobe boli dieslove 6 valce este "bezne" osadzane aj do strednej triedy, okrem premie napr. take Volvo etc. Vies, mozno treba len zdanit servisakov + hodinovu taxu a dostavia sa dialnica az do Uzhorodu uz 2023 :-D
27.12.2022 - 23:35:12
01
Izzy68 Nehádam sa, určite to pri značke s hviezdou v krúžku bola pravda. Ale keď si nalejeme čistého vína, neboli to zrovna masovky a bola tu už luxusná trieda vozidiel. Áno, kúpiť si auto mladšie ako rok 2000 s 150+kW do 10 000€ nie je problém, ale ako som písal vyššie, všetko sú to bývalé prémiové vozy. Občas tam vyskočí auto na hranici 147kW typu Octavia RS a podobne. Ja chápem, že to láka kúpiť si čo ja viem A6 s 3.0 TDI 170kW z 2006 za 3500-4000€, alebo BMW e60/61 s 3.0 za 4500-5500€, či nejaký Mercedes E 320 atď za plus mínus tú sumu. Za 5000-6000€ už človek zoženie VW Phaeton. Ale to nie je zrovna niečo pre ľudí, čo majú hlboko do vrecka. Bežný človek si hneď pozrie spotrebu a tam vidí 10+ litrov. Si povedia OMG, to žere ako prasa, moja Octavia 1.9TDI 66kW žere 3,873l/100km, podvozok vydrží večne (má to tak zlé jazdné vlastnosti, že nejaký vymlátený silentblok si človek ani nevšimne). Žiaľ taký sú ľudia a každý, kto má trocha rozumu a hlbšie do vrecka proste zvolí tú Octaviu. Áno, fanúšik, menej inteligentný človek, ktorý nerozmýšľal, že do čoho ide, si kúpi to E 320 CDI za 5000€, lebo lepšie ako Octavia na 5000€, ale v momente, keď sa to začne sypať... Sám uvažujem nad BMW e91 benzínom 325i či 330i s N52 motorom. Sorry, nie som zrovna fanúšik Mercedesu, ale zase ani BMW, ale to jedine mi vie v danej cene poskytnúť, čo by som chcel. Volvá sú pre dôchodcov, VW group ma irituje (VW, Škoda, Audi, dajme tomu Seat je ako tak zaujímavý). Mám rád malé svižné hatchbacky typu Ford Fiesta ST150, Peugeot 208 GTI, kľudne aj 308 GTI, Alfa Romeo Mito 1.4TB 114kW, Giulietta s 1.75TBI motorom a podobne. Mal som aj Saxo 1.6 VTS 72kW, super auto, doteraz ľutujem, že som ho predal, žiaľ malo svoje chyby už a mne sa doň nechcelo investovať už. Teraz mám 2 miestny roadster s motorom v strede, výkon síce smiešnych 88kW v tejto dobe, ale váha 1035kg a ide to slušne, človek si môže zadupnúť plyn o podlahu bez toho, aby mu po 3 sekundách zobrali vodičák za rýchlosť. Osobne mať peniaze, už mám doma Alfu Giuliu s 2.0T či už 147 alebo 206kW verziu a pribalím si Fiat 124 Abarth. Viac mi netreba.
28.12.2022 - 00:33:24
00
mozno to konecne pomoze dostat tie vraky z ciest a nie ich sem vo velkom vozit. tie euro 0-3 a hlavne zle servisovane (vid trefne riadky ludi predomnou) su hrozne… dymi to, smrdi to. hlavne ze to ma 3,883L spotrebu :/
28.12.2022 - 09:05:59
02
Jano1987 obsiahol si rozsiahlo viacero tem, takze sa neda plosne nesuhlasit :-D. Ani neviem, ako by som reagoval, lebo sme sa znacne vzdialili od prvotnej temy, cize za mna uz the end :-)
28.12.2022 - 15:24:38
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
cron
keyboard_arrow_up