JoNesbo To muselo byt bmw s xdrivom alebo mercedes nie? Preto haldex a pod. toto nedokaze, jedine na snehu. Alebo teda sa musis moc snazit a podmienky nahravat.
Jezus To co spomina Andy6 je realna situacia, zazivam ju takmer kazdy den a verim ze je takych mnoho. Rozbehnut sa z vedlajsej na hlavnu, kde je 90 a premavka neni vzdy take jednoduche ako sa zda. Oto viac ked prsi, je vlho, nehovoriac ked je posnezene alebo primrznute. Jasne pomahaju tomu uz takmer zjazdene gumy, ale teda uplne bezne hrabem aj na dvojku, vdaka tdi. A to je len 77kw, ale skratka krutak to neumerne prenasa a ked potrebujem odpich tak sa to skratka deje. Aj prave preto by som bol rad za 4x4 (mimo ineho) kludme aj len haldex. Na druhom aute, atmosfere s novymi gumami, kde neni taky krutak sa to deje asi tak v polovici pripadov.


Naposledy upravil Jaiub dňa 15.01.2023 - 14:39:17, celkovo upravené 1 krát.

15.01.2023 - 14:35:30
00
Nissan QASHQAI, stará šunka už, to bude mať 12 rokov, CVT 2l benzín, všetko v automatike, esp zapnuté... jednoducho to auto sa tak chová, keď človek nie je citlivý na plyn
15.01.2023 - 14:39:15
00
Andy6 ktory pickup ma CVT?
15.01.2023 - 14:41:11
00
Jaiub, ja ked som na vedlajsej, tak pockam, kym je bezpecne sa zaradit. Rozhodne to z nuly neposlem pred auto co ide 90-100 km/h (aj ked taku krizovatku asi ani nepoznam, kde by bola neznizena rychlost). V kazdom pripade asi inak vnimam pojem "dat prednost v jazde". Ale pokojne si kup 4x4 na dochadzanie po okreske do prace, mna do toho nic. :)
15.01.2023 - 14:48:21
03
niekedy stačia novsie premiovsie gumy... mal som na prednohrabe nejake bridgestonky letne od vyroby, nemali vela km ani neboli uplne zodrate ale na vode mali uz katstrofalne vlastnosti, ked viac lialo tak mi po diaľnici bliklo obcas esp, ked tam bolo vela vody aj pri rychlosti mierne nad 100, tak isto to malo tendenciu preklzovat pri rozbehu na vode... hodil som tam pilot sport a vyrazne sa to zlepšilo
15.01.2023 - 15:00:58
00
JoNesbo napísal:
Nissan QASHQAI, stará šunka už, to bude mať 12 rokov, CVT 2l benzín, všetko v automatike, esp zapnuté... jednoducho to auto sa tak chová, keď človek nie je citlivý na plyn

To je problém cvt a ESP...
Mam diesel xtrail manuál,čo ma 320Nm,a je to krásne čitateľné,a na snehu mi to robí väčšiu radosť akoX3 f25 už len koli AT a ESP ktoré v režime šport nie je možné vypnut,tak je 400Nm dosť k ničomu...
15.01.2023 - 15:25:40
00
udrzbu prevodovky neradno ignorovat, pri cvt to plati 3x.
15.01.2023 - 15:41:40
00
https://youtube.com/shorts/hsHEMElmtqQ?feature=share
15.01.2023 - 16:15:06
00
Rez hydromeničomZF...

Prílohy:

Screenshot_20230115_162151_Gallery.jpg
Screenshot_20230115_162151_Gallery.jpg 156.83 KiB thumb_up0thumb_down

15.01.2023 - 16:23:12
11
Jezus napísal:
Ad Subaru lyziny - samozrejme viem, ze maju integrovane priecniky. Ale podla mna to nezodpoveda masivnostou prevedenia tej nosnosti 67,5 kg co linkol Zoidberg cesky cennik. A vobec sa mi to nepaci. Viem, moj problem. :)

Andy6 sem postol fotku svojho auta a tak som si pamätal Outbacka ja - ako elegantne auto. Decentne oplastovanie spodnej casti naraznikov, ziadne plasty na blatnikoch ani na streche, proste nerusivy dizajn. Ked som nazivo minuly rok "stretol" noveho Outbacka a mal cas si ho obzriet, bol som proste sklamany ako lacno plastovo to auto vyzera. Viem, vyzor nejazdi, ale Andyho auto je za mna proste krajsie ako to, co pusta Subaru do sveta teraz. Inak este aj tie plasty nad blatnikmi zhovadili na najnovsej verzii oproti predchadzajucej. Z jednoduchych oblukov, ktore k tomu autu celkom pasovali, spravili take hrozne skarede neforemne tvary. Porovnanie 2018 - 2022, alebo ako sa z auta stava coraz väcsia kopa plastu (paradoxne a nezmyselne na najnovsej verzii spravili spodnu strednu cast predneho naraznika z lakovaneho plastu v akoze kovovom vyzore, cize prve co je na rane v terene hned doskriabes):


67 kg je zaťaženie pri jazde … pointa je 185!! Statické zaťaženie auta parkovaneho so stanom na streche .
15.01.2023 - 16:38:46
00
JoNesbo napísal:
mne sa dizajn tiež nepaci, taky lacny dacia style.

Mne sa tie "plastove" crossover auta pacia. Aj Citroenacke Aircross modely ma dizajnovo zaujali.
Zmenme temu. Zachytil som v mediach, ze Mazda ide do produkcie so seriovym hybridom (=len elektro pohon) s malou baterkou (dojazd do 30km) a wankel motorom ako pohonom pre generator. No som veru zvedavy na spotrebu a efektivnost pri dlhych trasach.
15.01.2023 - 16:48:12
00
japonci sa nejak uberajú týmito centrálami, šak vo vlakoch to je roky.. ale je to celkom proti logike, že takáto dvojnásobná premena energie má v konečnom dôsledku menšiu spotrebu ako priamy prevod.. asi veľa spraví tá možnosť rekuperácie... aj audiny na dakare fungujú na rovnakom princípe ... až na ten zvukový prejav sa mi ale celkom páči tento koncept
15.01.2023 - 16:57:44
00
Palo TT napísal:
Mne sa tie "plastove" crossover auta pacia. Aj Citroenacke Aircross modely ma dizajnovo zaujali.
Zmenme temu. Zachytil som v mediach, ze Mazda ide do produkcie so seriovym hybridom (=len elektro pohon) s malou baterkou (dojazd do 30km) a wankel motorom ako pohonom pre generator. No som veru zvedavy na spotrebu a efektivnost pri dlhych trasach.

https://www.teslamagazin.sk/mazda-mx-30-r-ev-hybrid-s-wankelovym-motorom/
15.01.2023 - 17:25:21
00
Mne sa tiez ten koncept paci, len doteraz to nedavalo ekonomicky zmysel, lebo bol vzdy menej efektivny. Rekuperacia pri dlhej ceste na dialnici sa bude celkom nudit...
Pri velkych lokomotivach je to jasne, ze su diesel-elektricke - je to jedina moznost, lebo tie sily by mechanicka prevodovka nedala. Brzdenie elektromotorom (dynamic braking) na tychto lokomotivach je tiez velka vyhoda, lebo setri mechanicke brzdy aj ked ziskana energia ide len tak do luftu v chladici...

Pokial viem, ?vsetky? sucasne PHEV hybridy aut nie su cisto seriove, ale maju vzdy aj mechanicke spojenie spalovaci motor - kolesa (aspon jeden dialnicny mechanicky prevod).


Naposledy upravil Palo TT dňa 15.01.2023 - 17:31:05, celkovo upravené 1 krát.

15.01.2023 - 17:26:16
00
Kristina napísal:

Vsak toto - je tam nejaka zrada. Minut 50l na 600km je nehorazne plytvanie a nie spotreba 1l/100km :)
Palivo pre „Wankel“ sa čerpá z nádrže s objemom 50 l. Celkový dojazd vozidla v hybridnom režime má predstavovať viac ako 600 km a papierová spotreba má byť len 1 l/100 km (realita však bude v priemere zrejme úplne iná)
15.01.2023 - 17:30:17
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up