kludne to napis sem, ak si s tym uz zacala, lebo je to nejako cudne, hlavne pri dvojfazovej verifikacii, niekde si musela spravit chybu, okrem teda otvorenia toho mailu
Mne ešte napadá či nemáš uniknuté info o karte, ak si dala IBAN tak si to v databáze spojili s tebou, zrealizovali platbu a klikací mail bolo len zakamuflované potvrdenie na platbu pre banku. ale to by si videla na účte ako platba kartou. Lebo predpokladám, že to nebol klasický prevod z účtu na účet, lebo to je nutné sa nabúrať priamo do účtu klasickým phishingom a s aktívnou spoluprácou užívateľa (hoc cez falošné stránky, SMS a pod). Inak si to s mojimi slabými vedomosťami o bankách neviem predstaviť.
milos21, ved aj pise ze "Ten prevod im ukazalo ako platbu cez kartu"
Inak mna uz tiez raz "urobili" s kartou v Hong Kongu, postupne postahovali cca 200e, ale musim pochvalit CSOB banku ze vsetky platby sa im podarilo vratit. A to tiez bolo len tym ze som bol chvilku nepozorny. Ono v Azii mozete mat mnohokrat u nas nastavene aj dvojzlozkove overovanie a tam to zrazu neplati...prilozis kartu alebo podobne a hned sa ciastka strhava. Ale tam ma zjavne urobil pracovnik na recepcii hotela, ktory odo mna pytal kartu ktorou som si cez booking rezervoval ubytovanie. A doteraz neviem preco som mu ju co i len na 5-10s dal ( a on si ju zjavne stihol prefotit )...proste unaveny po ceste, hlava plna myslienok co treba skor vybavit, mnozstvo ludi na recepcii atd. Odvtedy si davam sakra pozor na vsetky operacie co robim s kartami.
Ja som naň tiež klikla v zmysle otvorila som novú správu ale hneď som to nahlásila lebo však bolo to podozrivé ale v tom maily nebolo nič, na čo by sa dalo kliknúť. Vyzýval na komunikáciu cez whatts up či ako sa to píše a hlavne to nebol text aký by napísal normálny človek. Anglicky hovoriacemu som už predávala ale komunikoval "normálne" ako človek, že helou can aj ásk you about ... ajm from bratislava, can you send it to me na dobjerku, thanks stívn
mne tiež raz ukradli dokopy 200€ (4 platby), ukradli mi vlastne kartu, neviem ako ale odhadujem, že niekde na verejnej wifi, mal som uloženu kartu v google chrome a navyše som nemal zapnute notifikacie k bankovému účtu takže som to zistil až po týždni ... dal som kartu zablokovat hned a peniaze mi banka vrátila
... od vtedy si dávam pozor - kartu nemam nikde zapamatanú, notifikacie zapnute a mam nastavené limity a dvojfaozove overenie
Ja som naň tiež klikla v zmysle otvorila som novú správu ale hneď som to nahlásila lebo však bolo to podozrivé ale v tom maily nebolo nič, na čo by sa dalo kliknúť. Vyzýval na komunikáciu cez whatts up či ako sa to píše a hlavne to nebol text aký by napísal normálny človek. Anglicky hovoriacemu som už predávala ale komunikoval "normálne" ako človek, že helou can aj ásk you about ... ajm from bratislava, can you send it to me na dobjerku, thanks stívn
cital som, ale stale nerozumiem tomu kontextu, prepac, lebo podla tohto to vyzera, ze si s nimi komunikovala a nieco si im posielala, nevidim dovod na to, aby ti nieco odislo z uctu po precitani tychto mailov, ak by si ich nechala bez reakcie 🤷♂️
cital som, ale stale nerozumiem tomu kontextu, prepac, lebo podla tohto to vyzera, ze si s nimi komunikovala a nieco si im posielala, nevidim dovod na to, aby ti nieco odislo z uctu po precitani tychto mailov, ak by si ich nechala bez reakcie 🤷♂️
Ani ja nerozumiem, ako sa to stalo a rada by som. Viem len, ze v case, ked si osoba chcela odo mna kupit tovar, poslala mi fakeovy doklad o platbe, mi z uctu zmizli peniaze. Napriek tomu, ze som nic neautorizovala, nevyplnala, neklikala pofiderne linky .... iba poslala dotycnemu IBAN.
Ani ja nerozumiem, ako sa to stalo a rada by som. Viem len, ze v case, ked si osoba chcela odo mna kupit tovar, poslala mi fakeovy doklad o platbe, mi z uctu zmizli peniaze. Napriek tomu, ze som nic neautorizovala, nevyplnala, neklikala pofiderne linky .... iba poslala dotycnemu IBAN.
Karta ma aj ficuru s nizkym zabezpecenim, ktora sa moc nekomunikuje. Ak ju obchodnik pouzije, berie pri reklamacii platby zakaznikom riziko na seba. Mohli to stiahnut ako MOTO platbu.
Mozno z nejakej uniknutej DB mali cislo karty + mail a potrebovali ziskat meno drzitela karty (IBAN bol len zasterka). enysaky Potom poreferuj ako to dopadlo. Ak to bolo taketo nieco, banka urcite peniaze vrati. Banka vie detaily o operacii - pouzity kanal, ako bola autorizovana + vie aj o ostatnych operaciach dotycneho obchodnika voci jej bankovym klientom.
V kazdom pripade ako pise matt, na kartu pozor:
-nepustat z ruky
-zoskriabat CVC kod - jeho pritomnost na karte je security fail by design - nieco ako keby si mal na karte napisany PIN. Ak niekto ma tvoj CVC (+cislo a datum exspiracie karty), potom len tazko dokazes, ze si platbu neautorizoval - tahas za kratsi koniec, CVC je tusim aj zakazane ukladat obchodnikom
-zakazat platbu cez inet/MOTO kanal a povolovat len v pripade potreby, pripadne nizke limity.
-pri N26 karte mam v appke moznost zakazat na karte pouzitie magnetickeho pasika (ten sa dal skopirovat)
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Inak mna uz tiez raz "urobili" s kartou v Hong Kongu, postupne postahovali cca 200e, ale musim pochvalit CSOB banku ze vsetky platby sa im podarilo vratit. A to tiez bolo len tym ze som bol chvilku nepozorny. Ono v Azii mozete mat mnohokrat u nas nastavene aj dvojzlozkove overovanie a tam to zrazu neplati...prilozis kartu alebo podobne a hned sa ciastka strhava. Ale tam ma zjavne urobil pracovnik na recepcii hotela, ktory odo mna pytal kartu ktorou som si cez booking rezervoval ubytovanie. A doteraz neviem preco som mu ju co i len na 5-10s dal ( a on si ju zjavne stihol prefotit )...proste unaveny po ceste, hlava plna myslienok co treba skor vybavit, mnozstvo ludi na recepcii atd. Odvtedy si davam sakra pozor na vsetky operacie co robim s kartami.
... od vtedy si dávam pozor - kartu nemam nikde zapamatanú, notifikacie zapnute a mam nastavené limity a dvojfaozove overenie
Takto to vyzera.
Presne, takto vyzeral druhy mail:
Precitaj si spätne cele vlakno.
Btw ta adresa (ulica) v existujucom meste so smiesnym nazvom neexistuje (co ale nic neznamena, nabuduce mozu pouzit existujucu)
Ani ja nerozumiem, ako sa to stalo a rada by som. Viem len, ze v case, ked si osoba chcela odo mna kupit tovar, poslala mi fakeovy doklad o platbe, mi z uctu zmizli peniaze. Napriek tomu, ze som nic neautorizovala, nevyplnala, neklikala pofiderne linky .... iba poslala dotycnemu IBAN.
a co ti pise na ucte? platba prevodom/kartou?
Bola to platba kartou.
Mozno z nejakej uniknutej DB mali cislo karty + mail a potrebovali ziskat meno drzitela karty (IBAN bol len zasterka).
enysaky Potom poreferuj ako to dopadlo. Ak to bolo taketo nieco, banka urcite peniaze vrati. Banka vie detaily o operacii - pouzity kanal, ako bola autorizovana + vie aj o ostatnych operaciach dotycneho obchodnika voci jej bankovym klientom.
V kazdom pripade ako pise matt, na kartu pozor:
-nepustat z ruky
-zoskriabat CVC kod - jeho pritomnost na karte je security fail by design - nieco ako keby si mal na karte napisany PIN. Ak niekto ma tvoj CVC (+cislo a datum exspiracie karty), potom len tazko dokazes, ze si platbu neautorizoval - tahas za kratsi koniec, CVC je tusim aj zakazane ukladat obchodnikom
-zakazat platbu cez inet/MOTO kanal a povolovat len v pripade potreby, pripadne nizke limity.
-pri N26 karte mam v appke moznost zakazat na karte pouzitie magnetickeho pasika (ten sa dal skopirovat)