will napísal:
Mam jednu taku kacirsku otazku. Europske automobilky tvrdia, ze znizenim poctu valcov zo 4 na 3 sa znizi ich spotreba, lebo sa znizia straty.... A preto tlaci napr Ford trojvalce aj do aut ako je Kuga.
Preco vsak japonci, pouzivaju stale "staru" stvorvalcovu koncepciu aj v ich hybridnych motoroch, kde by prave odobratie valca nemuselo mat problem ?
A nejde tu len o toyotu s ich 1,8 a dvojlitrom. Ale aj honda v ich 1,5 litrovom hybride, kde motor funguje vacsinou len ako generator elektriny ma 4 valce. Myslim, ze nejaky problem tam bude. Len aky ?


ja by som nehladal nejakú logiku v autopriemysle... to je jeden z najviac regulovaných biznisov a tak to aj dopadá...
tie PHEV hondy majú aj tak prejav vysavača, s trojrhnkom v tých plných točkách by to bolo ešte asi horšie
23.02.2023 - 22:28:30
10
Japonsky Nissan ma nove 3-valce.
Toyota takisto nahradza v objemoch do 1,5 litra vratane 4-valce 3-valcami.
23.02.2023 - 23:04:21
10
v tom Forde s trojvalcom by som to skor tipoval na setrenie vyrobnych nakladov ako na kecy o spotrebe a nizsich stratach..
Nissan nepracoval na trojvalcoch s Renaultom este za cias aliancie? Toyota sla svojou cestou a tu by asi rad okusil kdekto, vid GR Yaris
24.02.2023 - 07:34:14
00
Majú nižšie straty trenim,ale najdôležitejšie je ze sa dajú lepšie optimalizovať na v súčasnosti používaný emisný test.
A papierovo to vylepší flotilove emisie a automobilka platí nižšie pokuty...
24.02.2023 - 07:43:43
00
RoyalNatal napísal:
v tom Forde s trojvalcom by som to skor tipoval na setrenie vyrobnych nakladov ako na kecy o spotrebe a nizsich stratach..
Nissan nepracoval na trojvalcoch s Renaultom este za cias aliancie? Toyota sla svojou cestou a tu by asi rad okusil kdekto, vid GR Yaris
Je az nepochopitelne ako malo zdiela motory Renault-Nissan v ramci aliancie.

Napr Captur a Juke maju uplne odlisnu technologiu hybridnych verzii, celkovo full hybridy maju Nissan a Renault uplne ine.

U Nissanu je prekvapive, ze napr u noveho XTrailu co je ich najvacsi model su k dispozicii len 3-valce.
24.02.2023 - 08:35:08
00
Ja by som za tým nič špeciálne nehľadal. Každá automobilka sa vybrala inou cestou znižovania emisií, do ktorej investovala peniaze. Niektorým sa to podarilo lepšie, niektorým horšie.
24.02.2023 - 11:15:57
01
Ale inzinieri vsetkych automobiliek vedia spocitat, ze trojvalec je pri mensich kubaturach efektivnejsi ako stvorvalec rovnakeho objemu. To je fakt. A napr. taka prva masivne rozsirena lastovicka v podobe 1,2 HTP (neskor oznacovany ako 1,2 MPI) je celkom podareny motor so slusnym krutakom. Nebyt konstrukcnych chyb nesuvisiacich s trojvalcovou koncepciou, ktorych sa vyvojari pri jeho navrhu dopustili, tak by bol este rozsirenejsi. Ale ta novsia verzia MPI je uz na tom velmi dobre co sa tyka spolahlivosti, cize na poskakovanie po meste vyborna motorizacia.
24.02.2023 - 12:17:44
01
JoNesbo napísal:
ja by som nehladal nejakú logiku v autopriemysle... to je jeden z najviac regulovaných biznisov a tak to aj dopadá...
tie PHEV hondy majú aj tak prejav vysavača, s trojrhnkom v tých plných točkách by to bolo ešte asi horšie


Honda ma hadam jediny PHEV model a ten je ponukany v US.
24.02.2023 - 17:26:46
02
Dakujem Vam za nazory. Cize tie rozdiely 3 vs 4 valce su asi o hladani cesty v ramci limitov stanovenych nakladmi, regulaciami a zaujmom zakaznikov.

Este nieco:
Narazil som na vyborne video o tom, ako funguju motory s atkinsonovym cyklom. A aky je rozdiel medzi nim a millerovym cyklom.
https://www.youtube.com/watch?v=NvtcTXey0U8
24.02.2023 - 17:51:43
00
davhan napísal:
Honda ma hadam jediny PHEV model a ten je ponukany v US.


myslel som samozrejme toto Civic 2,0 e:HEV akurát sa mi tie názvy poplietli... ale tak tri zo 4 písmenok som trafil
24.02.2023 - 18:15:25
00
Tak Civic v sport rezime sa snazi otackami simulovat "prevodove stupne" a vysavac sa nekona. Normalnemu spotrebitelovi to podla mna pri beznej jazde bude uplne banan, ci mu tam huci nejaky vysavac, len nesmies pri vyraznej akceleracii pocuvat jemne melodie, ale nieco tvrdsie.
Tiez ked si zajazdim na 2litrovej hybridnej corolle,tak mi to nepride take tragicke s tym vysavacom. Po par minutach jazdy to nevnimas
24.02.2023 - 18:20:37
01
mne sa ten koncept "elektrocentrály" celkom páči, samozrejme som v tom osobne nesedel, vychádzal som len z video recenzií, kde sa na ten zvukový prejav zameriavali... úprimne sa mi ani moc nikde nepáčil zvukový prejav motorov spriahnutých z CVT prevodovkami, keď tomu stupíš a pochopí to, že chceš prudko akcelerovať a točí to do max otáčok na dlhšiu dobu
24.02.2023 - 18:28:06
00
Tiez som si hovoril, ze mi to bude vadit, ale realne clovek pocuva za jazdy nejaku hudbu (ja urcite) a tiez ked presadnem do hybridu, tak aspon u mna to zmeni charakter vodica a to auto mam ako oazu pokoja. V meste mi vychadza tak 70% casu tichej jazdy na baterku (po facelifte novinari namerali az 80%). Mimo mesta mi to vyjde tak na 60-65. Tam si potom precitlively na vsetky zvuky, ktore bezne nepocujes a samozrejme nesmies jazdit ako donaskar s pizzou :)
24.02.2023 - 18:39:34
01
v tomto som už zostarol, resp som lenivý, napríklad keď idem len kúsok, tak sa mi nechce otvárať spotify na mobile a niečo si tam vyberať čo si pustím..., keď viem že ma čaká pár hodinová cesta solo, tak si nachystám audioknihu... keď mám spolujazdca, tak radšej tlácham.. a zas nie som nejaký ten typ, čo by musel mať otvorený výfuk.. ale viem si predstaviť že pri jazde na nejakej legende V8 a podobne by ma počúvať len motor bavilo ešte viac.. tie toyotácke hybridy majú ale iný zvukový prejav ako ten civic, to je ako píšeš, buď to ide úplne ticho alebo sa to chová ako bežné auto s CVT akurát pri tej rekuperácii dole kopcom to nejak moc hučí (jazdil som len CHR) aby to zas nevyznelo ako nejaký hejt, tak na otázku ako moc mi záleží na zvukovom prejave auta na stupnici od 1 po 10, kde je 1 je vôbec a 10 je že úplne záleží, by som dal tak 5.... aj tak nám do budúcnosti nezostáva nič iné len sa prispôsobiť trendom na trhu
24.02.2023 - 19:13:58
00
Ja som teraz vyberal auto. A mam odjazdenu corollu hybrid 2l, noveho Civica - e:HEV a Mazdu - Skyactiv G aj X.
Ten Hondacky hybrid je vyborny. Sila, spatna vazba - aj zvukova kulisa ale aj sila (jazdis na elektro).
Podla mna ten hondacky hybridny koncept je lepsi ako Toyotacky. Nemaju CVT prevodovku a fakticky bezis vacsinu casu s elektrickym pohonom.

Nakoniec som ale vybral Mazdu 3 so Skyactiv X. U tej hondy bolo pre mna a rodinu privela kompromisov a limitacii. Nie motoricky ale rozmerovo a pouzitim.
24.02.2023 - 19:37:06
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up