quasimoto napísal:
Toto vlakno je tragikomedia :D


to teda ze si traged v tomto vlakne. Vid napr. ked si narast hmotnosti leafu prvej gen s 24kWh baterkou vs 59kWh baterkou pripisoval narastu hmotnosti samotnej baterky. Z coho si dedukoval ze nedoslo k narastu energetickej hustoty battery packov. Asi tolko k tvojim 20 rokom v obore a doveryhodnosti veci co sem capes. Lebo sak 12 a 7 su uuuuplne rovnake cisla.
11.03.2023 - 15:24:52
01
Stale tu davas registracie a opakovane nechapes rozdiel medzi objednavkou a registraciou.

Ja netvrdim, ze registraci rastu a este budu rast, kedze vyroba je vybookovana na mesiace vopred.

Ale ked chces cisla, v SR klesol podiel BEV z 1,6 na 1,4%,verejne udaje ZAP.
11.03.2023 - 15:26:39
00
ohanal si sa tu Europou a zrazu sme pri SR ? :D okey ..
11.03.2023 - 15:27:47
00
Ach kedy to pochopis, rozdiel medzi objednavkami (co sa nekonunikuje) a prihlaseniami.

Chcel niekto exaktne dat, tak som pre zaujimavost postol verejne aktualne data z SR co mam v hlave.
11.03.2023 - 15:33:08
00
stanos4 napísal:
to teda ze si traged v tomto vlakne. Vid napr. ked si narast hmotnosti leafu prvej gen s 24kWh baterkou vs 59kWh baterkou pripisoval narastu hmotnosti samotnej baterky. Z coho si dedukoval ze nedoslo k narastu energetickej hustoty battery packov. Asi tolko k tvojim 20 rokom v obore a doveryhodnosti veci co sem capes. Lebo sak 12 a 7 su uuuuplne rovnake cisla.
Mas pravu, Leaf som narychlo pozrel len pohotovostne hmotnosti. Samozrejme ze vyvoj je, to nepopieram, ale nie tak rychly ako predikovany a podla toho co mam info u sucasnych baterii (nie solid state) sa najblizsie roky zasadny prelom v produkcnom nasadeni necaka. Zasadnym nemam na mysli 10-20%.
11.03.2023 - 15:36:21
00
quasimoto
Takže v Nórsku budú po znížení dotácií na elektromobily, nižšie objednávky a teda nižšie predaje batériových elektromobilov? Aby som vedel, keď už si tým odborníkom na neverejné údaje.
11.03.2023 - 15:44:29
00
Z toho, co som pisal, sa to urcit neda.

Pisal som len, ze viaceri europski vyrobcovia celia prepadu objednavok na EU trhoch.
11.03.2023 - 15:52:18
00
Faktorov bude zrejme viac, inflacia, ceny energii, ceny Tesly (hoci pokles bol uz aj pred ich znizenim), Ukoncene alebo redukovane dotacie,.
11.03.2023 - 15:55:02
00
a kedy to ma presne nastať?
11.03.2023 - 15:59:48
00
niektorí ešte stále nepochopili ako sa tesla hra s maržami a cenami, o to bude ten pád tvrdší :lol:

thumb_up0thumb_down
11.03.2023 - 16:04:06
00
quasimoto napísal:
Mas pravu, Leaf som narychlo pozrel len pohotovostne hmotnosti. Samozrejme ze vyvoj je, to nepopieram, ale nie tak rychly ako predikovany a podla toho co mam info u sucasnych baterii (nie solid state) sa najblizsie roky zasadny prelom v produkcnom nasadeni necaka. Zasadnym nemam na mysli 10-20%.


a mozem poprosit nejaku referenciu na to ze aky progres bol predikovany?
Taktiez, na ake casove obdobie sa vztahuje 10-20% progres co podla teba nieje zasadny?

pretoze mna moc uz nebavi vyhrabavat tu moje stare prispevky s linkami na nejake reporty, prehlady progresov a podobne....

To ja len tak pre pochopenie, ze ako zasadne sa lisi projekt/produkt na ktorom s dalsimi desiatkami ludi pracujem, vyvoj stoji rocne miliony/desiatky mil., a ideme postupne po krockoch, ze 10-20% zlepsenie v ramci "generacie" by bolo dost fajn, prelomove ;)
Pripadne ako zasadne sa lisi od napr. IT (cpu,gpu, a ine cipy) vyvojov, kde mavame zvacsa 10-20% medzigeneracne zlepsenie = cez 1 rok cakania - a to je rychlo sa hybuce odvetvie....

pretoze pri tom leafe to je cca 5.74% zlepsenie na rok, ak pocitame 11 rokov od 1.gen s 24kWh (2011) po terajsiu s 59kWh (2022).

Tak to ja len tak....
11.03.2023 - 16:14:30
00
Nie som expert na samotne technologie bateriek, to sledujem v ramci profesie ako laik, teda skor uz z pohladu produktu/zakaznika bez znalosti detailov.

No ak to spravne chapem, tak asi ako to je zvykom aj pri inych technologiach, zo zaciatku je vyvoj rychlejsi a kym nepride dalsia prelomova zmena, tak je vyvoj stale a stale pomalsi (dalsie zdokonalenie je uz narocnejsie).

Ako 20% som myslel horizont cca 5-7 rokov a za zasadne by som z pohladu pouzivatelov videl, kebyze v roku 2035 dojde ku 50% zlepseniu hustoty, cize bud vyraznejsiemu dojazdu pri sucasnej hmotnosti alebo redukcii hmotnosti.

Co neviem, ci pri sucsasnej technologii hrozi a uvidime ake bude ceny solid state.

Kedze napr vacsina beznych znaciek ak vezmeme modely predstavene od 2020 a novinky ohlasene na dalsie 2 rokya (cize 5rocna doba) tak aspon na prvy pohlad to nevyzera na zasadny pokrok. Isto sa najdu vynimky, napr teraz e208 dostala cca 20% navyse kapacity bez narastu hmotnosti (otazne je ale, ci to nebolo tym, ze zo zaciatku nepouzivali najaktualnejsiu technologiu z dovodu ceny, kedze to je segment malych aut).

Prognozy su rozne, isty cas sme si ich s kolegami pisali aj na flipchart a mali tipovanie co sa splni, vacsinou skoncila realita dost daleko od prvych vyhlaseni, ci uz technologicky, cenou alebo vysledkami predaja.

Ale samozrejme je to stale ovela lepsie ako s plne autonomnou jazdou (level 5), na tu som sa tesil a vyzera to, ze dochadza ku vytriezveniu.
11.03.2023 - 16:49:18
00
VW chce v roku 2030 predávať na EU trhu 80% áut elektrickych a na ostatných trhoch (vrátane USA a Číny) chce 50 predaja.
Te len tak mimochodom.
11.03.2023 - 17:06:19
00
ak by sme vyškrtli teslu, byd z rovnice a zamerali sa len na dinosaury tak by tvoja teória dávala zmysel :D lenže každá technologicka zmena prišla od ineho vyrobcu a nabeh bol prakticky vždy exponencialny až do ovladnutia trhu
https://youtu.be/gr5asOEXWl4

a odporučam sa pozriet aj ako to je dnes s autonómiou aby ta aj toto neprekvapilo
https://www.youtube.com/@WholeMars/videos

priebeh projekcii adaptacie BEV v US po rokoch :D

Prílohy:

ev-adoptiona (1).jpg
ev-adoptiona (1).jpg 58.77 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: S krivky nových technológii
sdsdsadsdsdsds.jpg
sdsdsadsdsdsds.jpg 34.66 KiB thumb_up0thumb_down

11.03.2023 - 17:19:47
00
quasimoto napísal:
Nie som expert na samotne technologie bateriek, to sledujem v ramci profesie ako laik, teda skor uz z pohladu produktu/zakaznika bez znalosti detailov.

No ak to spravne chapem, tak asi ako to je zvykom aj pri inych technologiach, zo zaciatku je vyvoj rychlejsi a kym nepride dalsia prelomova zmena, tak je vyvoj stale a stale pomalsi (dalsie zdokonalenie je uz narocnejsie).

Ako 20% som myslel horizont cca 5-7 rokov a za zasadne by som z pohladu pouzivatelov videl, kebyze v roku 2035 dojde ku 50% zlepseniu hustoty, cize bud vyraznejsiemu dojazdu pri sucasnej hmotnosti alebo redukcii hmotnosti.

Co neviem, ci pri sucsasnej technologii hrozi a uvidime ake bude ceny solid state.

Kedze napr vacsina beznych znaciek ak vezmeme modely predstavene od 2020 a novinky ohlasene na dalsie 2 rokya (cize 5rocna doba) tak aspon na prvy pohlad to nevyzera na zasadny pokrok. Isto sa najdu vynimky, napr teraz e208 dostala cca 20% navyse kapacity bez narastu hmotnosti (otazne je ale, ci to nebolo tym, ze zo zaciatku nepouzivali najaktualnejsiu technologiu z dovodu ceny, kedze to je segment malych aut).

Prognozy su rozne, isty cas sme si ich s kolegami pisali aj na flipchart a mali tipovanie co sa splni, vacsinou skoncila realita dost daleko od prvych vyhlaseni, ci uz technologicky, cenou alebo vysledkami predaja.

Ale samozrejme je to stale ovela lepsie ako s plne autonomnou jazdou (level 5), na tu som sa tesil a vyzera to, ze dochadza ku vytriezveniu.



20% za 5 az 7 rokov je 36.7% az 54.9% do 2035....
11.03.2023 - 17:50:45
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up