Inak vacsinu linkov co si dal su o Tesle alebo PHEV. Ja som pisal o BEV v Europe...
Samozrejme ze novy model zvykne mat dobre predpredaje, ale to je tiez v velkej casti marketing automobiliek. U tradicnych vyrobcov sa pod objednavkou casto rozumie aj objednavka dilerov a importerov na sklad...nie len predaj na koncoveho zakaznika.
Tazko debatovat, ked ty ja o nieco a ty stale o Tesle. Navyse predpokladam, ze graf je o dodaniach a nie objefnavkach, o ktorych hovorim.
Vyrobne kvoty maju aktualne predpokladam takmer vsetci na par mesiacov este plne kedze kvoli nedostatku polovodicov boli donedavna bezne dodacie doby 6-12 mesiacov, neraz aj viac. Cize pokles objednavok sa v statistikach prihlaseni prejavi so znacnym oneskorenim, ale znacky vidia trend ihned.
Inak v SR dokonca podiel BEV v 2023 medzirocne klesol aj co sa tyka prihlaseni, napriek novym modelom a znackam a mimo velkoodberov je aktualne velmi slaby dopyt individualnych zakaznikov.
to teda ze si traged v tomto vlakne. Vid napr. ked si narast hmotnosti leafu prvej gen s 24kWh baterkou vs 59kWh baterkou pripisoval narastu hmotnosti samotnej baterky. Z coho si dedukoval ze nedoslo k narastu energetickej hustoty battery packov. Asi tolko k tvojim 20 rokom v obore a doveryhodnosti veci co sem capes. Lebo sak 12 a 7 su uuuuplne rovnake cisla.
to teda ze si traged v tomto vlakne. Vid napr. ked si narast hmotnosti leafu prvej gen s 24kWh baterkou vs 59kWh baterkou pripisoval narastu hmotnosti samotnej baterky. Z coho si dedukoval ze nedoslo k narastu energetickej hustoty battery packov. Asi tolko k tvojim 20 rokom v obore a doveryhodnosti veci co sem capes. Lebo sak 12 a 7 su uuuuplne rovnake cisla.
Mas pravu, Leaf som narychlo pozrel len pohotovostne hmotnosti. Samozrejme ze vyvoj je, to nepopieram, ale nie tak rychly ako predikovany a podla toho co mam info u sucasnych baterii (nie solid state) sa najblizsie roky zasadny prelom v produkcnom nasadeni necaka. Zasadnym nemam na mysli 10-20%.
quasimoto
Takže v Nórsku budú po znížení dotácií na elektromobily, nižšie objednávky a teda nižšie predaje batériových elektromobilov? Aby som vedel, keď už si tým odborníkom na neverejné údaje.
Mas pravu, Leaf som narychlo pozrel len pohotovostne hmotnosti. Samozrejme ze vyvoj je, to nepopieram, ale nie tak rychly ako predikovany a podla toho co mam info u sucasnych baterii (nie solid state) sa najblizsie roky zasadny prelom v produkcnom nasadeni necaka. Zasadnym nemam na mysli 10-20%.
a mozem poprosit nejaku referenciu na to ze aky progres bol predikovany?
Taktiez, na ake casove obdobie sa vztahuje 10-20% progres co podla teba nieje zasadny?
pretoze mna moc uz nebavi vyhrabavat tu moje stare prispevky s linkami na nejake reporty, prehlady progresov a podobne....
To ja len tak pre pochopenie, ze ako zasadne sa lisi projekt/produkt na ktorom s dalsimi desiatkami ludi pracujem, vyvoj stoji rocne miliony/desiatky mil., a ideme postupne po krockoch, ze 10-20% zlepsenie v ramci "generacie" by bolo dost fajn, prelomove
Pripadne ako zasadne sa lisi od napr. IT (cpu,gpu, a ine cipy) vyvojov, kde mavame zvacsa 10-20% medzigeneracne zlepsenie = cez 1 rok cakania - a to je rychlo sa hybuce odvetvie....
pretoze pri tom leafe to je cca 5.74% zlepsenie na rok, ak pocitame 11 rokov od 1.gen s 24kWh (2011) po terajsiu s 59kWh (2022).
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Inak vacsinu linkov co si dal su o Tesle alebo PHEV. Ja som pisal o BEV v Europe...
Samozrejme ze novy model zvykne mat dobre predpredaje, ale to je tiez v velkej casti marketing automobiliek. U tradicnych vyrobcov sa pod objednavkou casto rozumie aj objednavka dilerov a importerov na sklad...nie len predaj na koncoveho zakaznika.
Tazko debatovat, ked ty ja o nieco a ty stale o Tesle. Navyse predpokladam, ze graf je o dodaniach a nie objefnavkach, o ktorych hovorim.
Vyrobne kvoty maju aktualne predpokladam takmer vsetci na par mesiacov este plne kedze kvoli nedostatku polovodicov boli donedavna bezne dodacie doby 6-12 mesiacov, neraz aj viac. Cize pokles objednavok sa v statistikach prihlaseni prejavi so znacnym oneskorenim, ale znacky vidia trend ihned.
Inak v SR dokonca podiel BEV v 2023 medzirocne klesol aj co sa tyka prihlaseni, napriek novym modelom a znackam a mimo velkoodberov je aktualne velmi slaby dopyt individualnych zakaznikov.
To, že pracuješ v odvetví je síce pekné, ale chcelo by to nejaké čísla.
https://cleantechnica.com/2023/03/07/germanys-bevs-up-phevs-down-tesla-model-y-3x-rivals/
tragikomedia su tvoje odpovede
to teda ze si traged v tomto vlakne. Vid napr. ked si narast hmotnosti leafu prvej gen s 24kWh baterkou vs 59kWh baterkou pripisoval narastu hmotnosti samotnej baterky. Z coho si dedukoval ze nedoslo k narastu energetickej hustoty battery packov. Asi tolko k tvojim 20 rokom v obore a doveryhodnosti veci co sem capes. Lebo sak 12 a 7 su uuuuplne rovnake cisla.
Ja netvrdim, ze registraci rastu a este budu rast, kedze vyroba je vybookovana na mesiace vopred.
Ale ked chces cisla, v SR klesol podiel BEV z 1,6 na 1,4%,verejne udaje ZAP.
Chcel niekto exaktne dat, tak som pre zaujimavost postol verejne aktualne data z SR co mam v hlave.
Takže v Nórsku budú po znížení dotácií na elektromobily, nižšie objednávky a teda nižšie predaje batériových elektromobilov? Aby som vedel, keď už si tým odborníkom na neverejné údaje.
Pisal som len, ze viaceri europski vyrobcovia celia prepadu objednavok na EU trhoch.
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
a mozem poprosit nejaku referenciu na to ze aky progres bol predikovany?
Taktiez, na ake casove obdobie sa vztahuje 10-20% progres co podla teba nieje zasadny?
pretoze mna moc uz nebavi vyhrabavat tu moje stare prispevky s linkami na nejake reporty, prehlady progresov a podobne....
To ja len tak pre pochopenie, ze ako zasadne sa lisi projekt/produkt na ktorom s dalsimi desiatkami ludi pracujem, vyvoj stoji rocne miliony/desiatky mil., a ideme postupne po krockoch, ze 10-20% zlepsenie v ramci "generacie" by bolo dost fajn, prelomove
Pripadne ako zasadne sa lisi od napr. IT (cpu,gpu, a ine cipy) vyvojov, kde mavame zvacsa 10-20% medzigeneracne zlepsenie = cez 1 rok cakania - a to je rychlo sa hybuce odvetvie....
pretoze pri tom leafe to je cca 5.74% zlepsenie na rok, ak pocitame 11 rokov od 1.gen s 24kWh (2011) po terajsiu s 59kWh (2022).
Tak to ja len tak....