Nie som expert na samotne technologie bateriek, to sledujem v ramci profesie ako laik, teda skor uz z pohladu produktu/zakaznika bez znalosti detailov.
No ak to spravne chapem, tak asi ako to je zvykom aj pri inych technologiach, zo zaciatku je vyvoj rychlejsi a kym nepride dalsia prelomova zmena, tak je vyvoj stale a stale pomalsi (dalsie zdokonalenie je uz narocnejsie).
Ako 20% som myslel horizont cca 5-7 rokov a za zasadne by som z pohladu pouzivatelov videl, kebyze v roku 2035 dojde ku 50% zlepseniu hustoty, cize bud vyraznejsiemu dojazdu pri sucasnej hmotnosti alebo redukcii hmotnosti.
Co neviem, ci pri sucsasnej technologii hrozi a uvidime ake bude ceny solid state.
Kedze napr vacsina beznych znaciek ak vezmeme modely predstavene od 2020 a novinky ohlasene na dalsie 2 rokya (cize 5rocna doba) tak aspon na prvy pohlad to nevyzera na zasadny pokrok. Isto sa najdu vynimky, napr teraz e208 dostala cca 20% navyse kapacity bez narastu hmotnosti (otazne je ale, ci to nebolo tym, ze zo zaciatku nepouzivali najaktualnejsiu technologiu z dovodu ceny, kedze to je segment malych aut).
Prognozy su rozne, isty cas sme si ich s kolegami pisali aj na flipchart a mali tipovanie co sa splni, vacsinou skoncila realita dost daleko od prvych vyhlaseni, ci uz technologicky, cenou alebo vysledkami predaja.
Ale samozrejme je to stale ovela lepsie ako s plne autonomnou jazdou (level 5), na tu som sa tesil a vyzera to, ze dochadza ku vytriezveniu.
ak by sme vyškrtli teslu, byd z rovnice a zamerali sa len na dinosaury tak by tvoja teória dávala zmysel lenže každá technologicka zmena prišla od ineho vyrobcu a nabeh bol prakticky vždy exponencialny až do ovladnutia trhu https://youtu.be/gr5asOEXWl4
Nie som expert na samotne technologie bateriek, to sledujem v ramci profesie ako laik, teda skor uz z pohladu produktu/zakaznika bez znalosti detailov.
No ak to spravne chapem, tak asi ako to je zvykom aj pri inych technologiach, zo zaciatku je vyvoj rychlejsi a kym nepride dalsia prelomova zmena, tak je vyvoj stale a stale pomalsi (dalsie zdokonalenie je uz narocnejsie).
Ako 20% som myslel horizont cca 5-7 rokov a za zasadne by som z pohladu pouzivatelov videl, kebyze v roku 2035 dojde ku 50% zlepseniu hustoty, cize bud vyraznejsiemu dojazdu pri sucasnej hmotnosti alebo redukcii hmotnosti.
Co neviem, ci pri sucsasnej technologii hrozi a uvidime ake bude ceny solid state.
Kedze napr vacsina beznych znaciek ak vezmeme modely predstavene od 2020 a novinky ohlasene na dalsie 2 rokya (cize 5rocna doba) tak aspon na prvy pohlad to nevyzera na zasadny pokrok. Isto sa najdu vynimky, napr teraz e208 dostala cca 20% navyse kapacity bez narastu hmotnosti (otazne je ale, ci to nebolo tym, ze zo zaciatku nepouzivali najaktualnejsiu technologiu z dovodu ceny, kedze to je segment malych aut).
Prognozy su rozne, isty cas sme si ich s kolegami pisali aj na flipchart a mali tipovanie co sa splni, vacsinou skoncila realita dost daleko od prvych vyhlaseni, ci uz technologicky, cenou alebo vysledkami predaja.
Ale samozrejme je to stale ovela lepsie ako s plne autonomnou jazdou (level 5), na tu som sa tesil a vyzera to, ze dochadza ku vytriezveniu.
ja si praveze myslim, ze vyvoj baterii bude zrychlovat. Doteraz to bola len taka okrajova zalezitost vyrobcov, aspon co sa aut tyka. Nemali zaujem do toho vrazat peniaze, ked sa elektromobily masovo nepredavali. Nadsencom bolo jedno, ci to prejde 300, alebo 400km. Teraz bude dojazd jeden z hlavnych konkurencnych faktorov az do doby, nez bude na limite porebneho - cize tak velky, ze uz to nebude vacsina ludi riesit.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Hmmm kdepak soudruzi udelali chybu... Ale predpokladám, že únia/ jednotlivé štáty si z takýchto výskumov nezoberú to, že prečo to riešiť inak a lepšie, ale presadzuje sa skôr tá sankčná možnosť, my vás donútime, či to chcete, alebo nie... 😉
Hmmm kdepak soudruzi udelali chybu... Ale predpokladám, že únia/ jednotlivé štáty si z takýchto výskumov nezoberú to, že prečo to riešiť inak a lepšie, ale presadzuje sa skôr tá sankčná možnosť, my vás donútime, či to chcete, alebo nie... 😉
Skuste pochopit, ze ohanat sa statistikami registracii nehovori nic o aktualnom trende.
Posledne 2 roky sa zo skladu predava minimum aut u vacsiny znaciek.
To, co je v statistikach su jednak auta, neraz aj uz rok objednane a zaroven v pripade vela vyrobcov (obzvlast europskych) hovoria o tom, kolko dokaze automobilka vyrobit z dovodu nedoststku komponentov.
najpredavanejší elektromobil ma dodanie 1-4 mesiace a trend trvá už 4-5r, takže zase mimo
Kedy pochopis, ze svet nie je len Tesla, a ze elektromobil a tesla nie je to iste slovo?
Vyrokova logika zial velmi slaba.
Takmer vsetci vyrobcovia su na rok vypredany (resp donedavna boli, viaceri dokonca ziadali predajcov stornovat skladove objednavky). To sa niak nevylucuje s tym, ze Tesla mala problemy s objednavkami a teda mala dobre dodacie doby.
Ved logicky aj preto znizovali ceny, nie preto, ze by robili charitu, ale aby vytazili vyrobne kapacity.
Otvorim nabky.sk a hned range anxiety Lebo tu a tam potrebujes rozne karty od roznych prevadzkovatelov nabijania..
Pokial nebude jedno kam ides, a nabijacie firmy aj bez kariet nebudu sutazit cenami, dovtedy cele je to nahovno.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
No ak to spravne chapem, tak asi ako to je zvykom aj pri inych technologiach, zo zaciatku je vyvoj rychlejsi a kym nepride dalsia prelomova zmena, tak je vyvoj stale a stale pomalsi (dalsie zdokonalenie je uz narocnejsie).
Ako 20% som myslel horizont cca 5-7 rokov a za zasadne by som z pohladu pouzivatelov videl, kebyze v roku 2035 dojde ku 50% zlepseniu hustoty, cize bud vyraznejsiemu dojazdu pri sucasnej hmotnosti alebo redukcii hmotnosti.
Co neviem, ci pri sucsasnej technologii hrozi a uvidime ake bude ceny solid state.
Kedze napr vacsina beznych znaciek ak vezmeme modely predstavene od 2020 a novinky ohlasene na dalsie 2 rokya (cize 5rocna doba) tak aspon na prvy pohlad to nevyzera na zasadny pokrok. Isto sa najdu vynimky, napr teraz e208 dostala cca 20% navyse kapacity bez narastu hmotnosti (otazne je ale, ci to nebolo tym, ze zo zaciatku nepouzivali najaktualnejsiu technologiu z dovodu ceny, kedze to je segment malych aut).
Prognozy su rozne, isty cas sme si ich s kolegami pisali aj na flipchart a mali tipovanie co sa splni, vacsinou skoncila realita dost daleko od prvych vyhlaseni, ci uz technologicky, cenou alebo vysledkami predaja.
Ale samozrejme je to stale ovela lepsie ako s plne autonomnou jazdou (level 5), na tu som sa tesil a vyzera to, ze dochadza ku vytriezveniu.
Te len tak mimochodom.
https://youtu.be/gr5asOEXWl4
a odporučam sa pozriet aj ako to je dnes s autonómiou aby ta aj toto neprekvapilo
https://www.youtube.com/@WholeMars/videos
priebeh projekcii adaptacie BEV v US po rokoch
No ak to spravne chapem, tak asi ako to je zvykom aj pri inych technologiach, zo zaciatku je vyvoj rychlejsi a kym nepride dalsia prelomova zmena, tak je vyvoj stale a stale pomalsi (dalsie zdokonalenie je uz narocnejsie).
Ako 20% som myslel horizont cca 5-7 rokov a za zasadne by som z pohladu pouzivatelov videl, kebyze v roku 2035 dojde ku 50% zlepseniu hustoty, cize bud vyraznejsiemu dojazdu pri sucasnej hmotnosti alebo redukcii hmotnosti.
Co neviem, ci pri sucsasnej technologii hrozi a uvidime ake bude ceny solid state.
Kedze napr vacsina beznych znaciek ak vezmeme modely predstavene od 2020 a novinky ohlasene na dalsie 2 rokya (cize 5rocna doba) tak aspon na prvy pohlad to nevyzera na zasadny pokrok. Isto sa najdu vynimky, napr teraz e208 dostala cca 20% navyse kapacity bez narastu hmotnosti (otazne je ale, ci to nebolo tym, ze zo zaciatku nepouzivali najaktualnejsiu technologiu z dovodu ceny, kedze to je segment malych aut).
Prognozy su rozne, isty cas sme si ich s kolegami pisali aj na flipchart a mali tipovanie co sa splni, vacsinou skoncila realita dost daleko od prvych vyhlaseni, ci uz technologicky, cenou alebo vysledkami predaja.
Ale samozrejme je to stale ovela lepsie ako s plne autonomnou jazdou (level 5), na tu som sa tesil a vyzera to, ze dochadza ku vytriezveniu.
20% za 5 az 7 rokov je 36.7% az 54.9% do 2035....
https://standard.sk/330043/az-polovica-vodicov-sa-v-raji-elektromobilov-vracia-od-baterii-spat-k-spalovacim-motorom/
Je to jeden z dosledkov toho, co som pisal (pokles dopytu).
https://standard.sk/330043/az-polovica-vodicov-sa-v-raji-elektromobilov-vracia-od-baterii-spat-k-spalovacim-motorom/
zlatík a už si videl predaje za februar ? to bude zase vytriezvenie až dojdu vysledky za posledny najsilnejší mesiac v kvartály
https://cleantechnica.com/2023/03/07/germanys-bevs-up-phevs-down-tesla-model-y-3x-rivals/
Posledne 2 roky sa zo skladu predava minimum aut u vacsiny znaciek.
To, co je v statistikach su jednak auta, neraz aj uz rok objednane a zaroven v pripade vela vyrobcov (obzvlast europskych) hovoria o tom, kolko dokaze automobilka vyrobit z dovodu nedoststku komponentov.
Kedy pochopis, ze svet nie je len Tesla, a ze elektromobil a tesla nie je to iste slovo?
Vyrokova logika zial velmi slaba.
Takmer vsetci vyrobcovia su na rok vypredany (resp donedavna boli, viaceri dokonca ziadali predajcov stornovat skladove objednavky). To sa niak nevylucuje s tym, ze Tesla mala problemy s objednavkami a teda mala dobre dodacie doby.
Ved logicky aj preto znizovali ceny, nie preto, ze by robili charitu, ale aby vytazili vyrobne kapacity.
Pokial nebude jedno kam ides, a nabijacie firmy aj bez kariet nebudu sutazit cenami, dovtedy cele je to nahovno.
peter120 https://twitter.com/NotATeslaApp/status/1628433319607115777
sory jako
peter120 https://twitter.com/NotATeslaApp/status/1628433319607115777
Uz mi je to jasne, tesla ako modla niektorych....