Pozri Jaroh, ja ako to citam, tak mam pocit, ze ludom ani tak nevadi elektromobilita ale jej nekriticke presadzovanie. A skryvanie sa pred dosledkami - individualna automobilova doprava bude menej dostupne. Nehovorim, ze to je nespravne, ale toto je dosledok (a mozno aj sekundarny ciel) prechodu na elektro.

Podla mna elektromobily u nas stale neprodukuju menej CO2 ako usporny fosil, ale zial som tu ubijany argumentom o priemernych emisiach.

Elektromobily su cesta, ale neklamme si.

Argument, preco elektromobil v nasom gride bezi casto na elektrinu z uhlia: obnovitelne zdroje (okrem stabilizacnych - precerpavacky a niektore vodne el) bezia vacsinu casu na svojej aktualnej kapacite a nemas ich ako zvysit. Pokial spustis el. spotrebic, tak obrazne povedne, niekto v Cesku alebo Polsku hodi lopatu uhlia do pece. Zial, je to tak. Nasa cista energia sa presuva na juh a k nam ide elektrina z Ceska a Polska. Take su toky energie.

V inych krajinach - Francuzsko, Spanielsko, Svedsko, Norsko - toto neplati. V UK tym regulatorom nie je uhlie, ale plyn, takze tam je to lepsie. Ale u nas je to zatial tak. Pokial nenabijas z vlastnej fotovoltaiky, tak generujes viac CO2 ako s uspornym fosilom.
15.03.2023 - 08:16:12
04
u nás je práveže veľmi dobrý mix výroby elektriky. Najhorší je v polsku.
15.03.2023 - 08:26:57
00
Jaroh napísal:
Jasné, elektrické autá sú super pre toho, komu sa oplatia. A tí, ktorým sa neoplatia, nech ďalej jazdia a kupujú spalovacími. Ani v tejto diskusii ani v reálnom svete nikto nikoho nenúti kúpiť si e-auto. Tak prečo sa odporcovia e-mobility tak úporne bránia a neustále dokola a úplne zbytočne argumentujú, prečo sa im to neoplatí?


hmmm... nenúti ??? tak nech EU zruší eko-dane na spaľováky... a uvidíme v takom (odhadujem) 2027-28, či náhodou nebudú zavedené ďaľšie eko-dane, eko-poplatky na spaľovacie motory, na palivo atď. a od 2035 ma už vôbec nikto nebude nútiť si kúpiť elektromobil... (to je vaša argumentácia, stále operujete rokom 2035, riešime že čo bude...)

ako povedal jeden ujo Henry, môžete si kúpiť akúkoľvek farbu vášho Fordu T, ak bude čierna ;-)

že "nikto nikoho nenúti"... toto mi spravilo deň...

PS: pripravme si peňaženky, ak sa nemýlim práve schválili, eko-rekonštrukciu domov/bytov 2027-2028 (a k tomu pribudnú aj eko-pokuty, pokiaľ nezateplíte, nevymeníte okná, nevymeníte kotol, nenamontujete FVE, nezapojíte tep. čerpadlo, a tak dále, a tak dále... to bude hitparáda na stavebnom trhu (ktorý už teraz je našponovaný)
15.03.2023 - 08:35:05
03
Vola sa to chora vrana. Madbugie netvar sa, ze si tak blby, ze nechapes, co znamena RYCHLOnabijacka. Nie, nie je to nieco, na com budu masy bezne nabijat elektromobil. Robil by to tak iba idiot.
Inak povedane na tom sidlisku sa bude nabijat pomalymi nabijackami, nocnymi prudmi, hockde na parkovisku.

Kto bude chciet mat nabite hned, priplati si, kto bude chciet mat nabite ekonomicky, nabije podla ceny kedykolvek pocas tych 23hodin denne, ked to iba auto stoji na parkovisku doma, pred obchodom ci v robote. Ale to vsetko vieme, bolo to tu napisane uz 20x
15.03.2023 - 08:48:04
00
Cokupit, a z coho vyrobis tu energiu ? Do 12 rokov nepostavis atomku. Vietor nam cosi da, slnko tiez ale mas na to par rokov na infrastrukturu.

Nezabudaj, ze nabijanie elektromobilov bude ten mensi problem. Vacsi je zakaz fosilu na vykurovanie. Toto je ovela viac energie v zime ako nabijanie elektromobilov.

Vsetko sa da, ale ten tlak na pilu je prilisny.
15.03.2023 - 08:51:59
02
bude sa nabíjať bezdrôtovo? alebo budú káble naťahané krížom krážom? :) alebo ako si to vlastne predstavujete .... teda okrem tej predstavy, že autá budú mať len tí naozaj bohatí a tí majú zväčša dom alebo aspoň vnútorné státie v garáži :) ... a problem solved
15.03.2023 - 08:59:30
02
Madbugie, ak pod ekodaňami myslíš registračné poplatky, tak iste sa zhodneme, že pre bežných ľudí (a o tých ide, nie o petrolheadov, ktorí potrebujú meniť ojazdeného bavoráka každý rok a prípadne aj častejšie) nie je registračný poplatok rozhodujúcim faktorom pre výber zdroja pohonu a už určite nie nútením do kúpy elektromobilu namiesto spalováku. Zase trošku váž slová.
15.03.2023 - 09:00:25
01
tým myslím EKO-"daň", inak povedané výpalné z Bruselu...

dnes platí každý spaľovák, za nadspotrebu od 100 g CO2 na km pri výrobe/nákupe za každý gram naviac cca 100 €, čiže priemerné auto strednej triedy so spotrebou okolo 7 litrov dáva cca 150 g čiže 50 g x 100 € = 5 000 € eko-pokuta, tú platíme už dnes... (túto pokutu platí výrobca pri výrobe automobilu, ale prenesene si ju zaplatí zákazník v cene auta)

teraz neviem od ktorého roku, či to bude až ten 2035 ale myslím, že sa spomínal skorší termín to bude 100%, čiže 150 x 100 = 15 000 € eko-daňou bude zaťažený každý spaľovací automobil vyrobený/predaný v EU

nemyslím registračný poplatok u policajtov pri prihlásení... to sú drobné, tzv. recyklačné ;-)

preto sa vyrábajú "nezmyselné" "hybridy" so spotrebou pod 4,2 litra to je tých 100 g CO2

ako inak ako zaťažením spaľovákou poplatkami a daňami a zdražením paliva chceš dosiahnuť akési pomyselné "vyrovnanie" sa cene elektromobilu... za zachovania podmienok podobným dnešným, by k tomu nedošlo nikdy...

nemám problém s tým, aby sme okamžite poslali do šrotu autá s em. normou Euro 1-4 (t.j. do roku 2005) následne pre 5 dať prechodné obdobie a ponechať len moderné Euro 6 + Euro 7 = elektro... keď teda chceme byť násilne ekologický


Naposledy upravil madbugie dňa 15.03.2023 - 09:13:15, celkovo upravené 1 krát.

15.03.2023 - 09:08:10
00
lapaloma napísal:
bude sa nabíjať bezdrôtovo? alebo budú káble naťahané krížom krážom? :) alebo ako si to vlastne predstavujete .... teda okrem tej predstavy, že autá budú mať len tí naozaj bohatí a tí majú zväčša dom alebo aspoň vnútorné státie v garáži :) ... a problem solved


zijem na sidlisku, pozeram sa z okna, su tu tisice bytov, poulicne osvetlenie a nevidim jediny kabel. Ako je to mozne, ze nie su natahane krizom krazom do kazdeho bytu? Zeby boli v zemi?

A nieco k vyrobe elektriny:
Povinné soláry, rekonstrukce, zateplení. Europoslanci mění pravidla pro budovy
15.03.2023 - 09:12:29
02
Madbugie, tak si najprv ujasni pojmy a dojmy. Carbon credits jednak nie sú daňou a jednak nijako nenútia spotrebiteľa kúpiť si elektromobil.
15.03.2023 - 09:20:33
00
:D :D :D je úplne jedno, ako to nazveme... auto, ktoré by za normálnych okolností (ešte pred pár rokmi doslova) stálo 15 000 €, stojí stále 15 000 € + 5 000 €, čiže predajná cena 20 000 €, a neskôr to bude stále tých istých 15 000 € + 15 000 € = 30 000 €... (zjednodušene)

jednoduché počty, nazývajme si to ako chceme, ja tomu hovorím eko-výpalné z Bruselu... áno platíme ho aj cene elektriny (ale to je hooodne zdeformovaný a regulovaný trh, aj s emisnými povolenkami), ale nebojte sa únia myslí aj na elektromobily, nakoľko ich hromadným nasadením štáty prídu o ohromné príjmy z daní palivových a iných daní a poplatkov, tak budú aj dane na elektromobily, od kilometra, alebo ako, oni to už vymyslia ;-)

teraz je to v stave riekanky: keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú... ;-)

a nerobte sa taký blbý, že nechápete rozdiel medzi káblikom, ktorý napája 25 - 100 W LED-lampu a "káblikom", ktorý bude napájať 20 automobilov po 5 - 10 kW na tom sídliskovom parkovisku... plus všetko čo s tým súvisí, trafostanice, rozvody atď. až po výrobu (ale to je už ošetrené postupnými úsporami atď)

v panelákoch je problém jednej fázy, hliníkových rozvodov a pod. prechod od plynových sporákov k elektrickým, kde treba minimálne 2 x 240 V vetvu, alebo rovno 3 fázu (aby sme sa zbavili toho zlého plynu, resp. po 40 rokoch končí životnosť plynového potrubia- resp. revízie), keď vymení varnú dosku jeden dvaja nič sa nedeje, ak to spravia všetci, hotovo tma...


Naposledy upravil madbugie dňa 15.03.2023 - 09:37:40, celkovo upravené 1 krát.

15.03.2023 - 09:29:58
02
LNG/CNG/LPG je riešenie, vozí sa v plniteľných výmenných kontajneroch, netreba potrubia... Na potrubia sa inak dajú tiež spraviť revízie/údržba. Ako palivo fajn...
15.03.2023 - 09:37:11
01
madbugie napísal:
:D :D :D je úplne jedno, ako to nazveme...


Nie, skrátka to nie je jedno.
15.03.2023 - 09:38:04
11
sranki napísal:
Uz som to tu asi 5x pisal, ze elektroauto sa nabija primarne doma za zlomok ceny na verejnych nabijackach. DC je urcene na dlhsie cesty.
Ale uz to vidim ako sa tu zase vyroja chitrolini s tymi svojimi ALE ....... a bla bla bla

Zopakujem to tu 6. krat. Mam elektroauto, na DC nabijam 7% kWh za celu dobu co to auto mam.

Prajem veľa šťastia v 10 posch cinzakoch, ako každý vyhadzuje predlzovacky von oknom.
15.03.2023 - 10:15:27
01
madbugie napísal:

a nerobte sa taký blbý, že nechápete rozdiel medzi káblikom, ktorý napája 25 - 100 W LED-lampu a "káblikom", ktorý bude napájať 20 automobilov po 5 - 10 kW na tom sídliskovom parkovisku... plus všetko čo s tým súvisí, trafostanice, rozvody atď. až po výrobu (ale to je už ošetrené postupnými úsporami atď)

.


A ty sa nerob taky blby, alebo aj rob, len skoda ze je ten internet aby si s tym otravoval " cely svet", ze nechapes ze drviva vacsina ludi denne najazdi max par desiatok km, coz je do cca 200Wh/km*30km=6kWh

Nech sa pacis, tu mas prehlad beznych nabijacich hodnot, ide sa od 1kW a principialne neverim ze je problem ist pomalsie. A teda to auto sa dobije cca 3-4x za dobu co parkuje....

https://www.transportation.gov/rural/ev/toolkit/ev-basics/charging-speeds
15.03.2023 - 10:18:58
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up