Hej, mlatový povrch síce nie je náročný na údržbu, ale jasné, že nejakú údržbu potrebuje aj on.
13.03.2023 - 09:59:37
00
Cemento-betónová cesta má lepšiu životnosť ako asfalto-betónová. To isté platí aj pre chodníky. Podmienkou je spraviť to poriadne hneď pri výstavbe.
13.03.2023 - 10:05:25
00
Jano1987 napísal:
Cemento-betónová cesta má lepšiu životnosť ako asfalto-betónová. To isté platí aj pre chodníky. Podmienkou je spraviť to poriadne hneď pri výstavbe.

To nikto nevyvracia. Akurát to nevieme robiť, alebo nevieme zaplatiť firmu, ktorá to vie robiť. Aj kvalita niečo stojí. Povedzme si, ale pravdu. To sú povrchy, kde nie je možná častá údržba kvôli vysokej intenzite dopravy čo prináša samozrejme aj rýchle opotrebovanie vozovky. Logicky sa potom pokladá cemento-betónová vozovka. Vstupné náklady sú drahšie, ale vykompenzuje sa tom menej nákladnou údržbou. Aké intenzity cyklistov by museli byť na JuRaVe aby tento povrch zničili? Hlavne keď petržalská hrádza je urobená z asfaltu a jej vek má už skoro 27 rokov. Za ten čas sa nerobila žiadna obnova povrchu a na dvoch-troch miestach sa len zasypal výtlk na taký ten slovenský spôsob za lopaty škvary.
Takže okrem toho, že sa JuRaVa tým cemento-betónom predražila, tak je ešte nekvalitne urobená, lebo sa proste láme a pnutím sa tie dilatácie proste drolia. A čo vymyslel správca cyklocesty. Že tieto vydrolené časti vyplní asfaltom. Takže opäť úplne iné roztiažné parametre a vznikajú nové priečne hrboli, ktoré sa opäť drolia.
Asfalt by sa dal vyrezať a lokálne opraviť.
13.03.2023 - 10:27:25
02
Len vždy narážame na to, že na to, aby niečo správne fungovalo, tak musí tam byť správny navrh, správne vyhotovenie, správna údržba. Ak sa niečo odflákne, je tam problém.

Hrádzu by som neporovnával s Juravou, keďže hrádza je zhutnená a upravená konštrukcia, kde zlomy a posuny sú neprípustné, kam bol natiahnutý asfalt, aby tade mohli chodiť autá. Jurava je niečo iné, má aj iné podložie. Stačí si pozrieť aj tú časť cyklotrasy medzi Antolskou a hrádzou, čo vznikla neskôr. Je asfaltová, pomerne nová, ale už je na veľa miestach rozpraskaná a prepadnutá. Prečo? Buď niekto zle navrhol podložie, alebo to niekto zle postavil.
13.03.2023 - 11:09:35
02
Vždy je problém v podloží. Tam sa malo bágrovať normálne do poriadnej hĺbky, zhutniť to veľkým kameňom, veľkým makadamom a následne jemnejšie vrstvy. No žiaľ takto sa cyklocesty u nás nerobia, lebo si všetci myslia, načo, však tam nebude zaťaženie. Akurát problém je tá vegetácia a jej koreňová sústava, ktorá to plytké podložie narušuje a vznikajú tak praskliny, zdvihnuté priečne hrboli a iné vrásnenie asfaltu. To je presne problém tej Dolnozemskej, ktorú môžu každých 5 rokov preasfaltovať ak neodstránia ten problém v zlom podloží a rovnako katastrofálny stav cyklocesty popri Malom Dunaji a to úsek z Vrakune po R7. A množstvo iných podobných úsekov.
13.03.2023 - 11:22:59
03
[quote][/quote]Len pri koreňoch stromov je problém, že rastú a nemôžeš ich len tak odrezať, lebo môžeš zabiť ten strom.

Inak podľa manuálu, asfalto-betónové cesty by sa mali každých 15-20 odfrezovať až po nosnú vrstvu, tá skontrolovať ak treba opraviť a spraviť nový povrch. Ďalšia vec, čo neprospieva slovenským cestám, úrady sa boja na pár dní uzatvoriť cestu, že keď už sa frézuje a asfaltuje, tak nech sa to spraví naraz bez zbytočných spojov. Tak na 1km máme pozliepaných úsekov, čo tiež neprospieva životnosti.

Pri cestách poznám XY failov, ako aa to mohlo opraviť rýchlejšie, lepšie, jednoduchšie a lacnejšie. Lenže keď ti o opravách rozhodnuje vyštudovanú kuchár/čašník a podobne, a úradníci sú taký, že čo povedia ľudia, tak vznikajú veľakrát zbytočne problémy, všetko sa komplikuje a predražuje.
13.03.2023 - 11:39:46
00
Trosku OT ale to parkovanie na chodniku na culenovej od krizovatky s landererovou smerom k Twin City sa riadi nejakymi pravidlami? Predpokladam ze to patri pod stare mesto, ale regulovane parkovanie tam nie je a BPSka to tiez nema pod sebou...na to ze je to v centre a na ulici ktora sa pysi obojsmernym vodorovnym znacenim cyklotrasy to vyzera dost zle, tak provizorne...
13.03.2023 - 19:40:39
01
Zdravím, dosť pravdepodobne sa budem sťahovať z Petržalky do Ružinova a preto Vás chcem poprosiť o tipy, ako sa z oblasti Miletičovej, Ružovej doliny najlepšie a najbezpečnejšie dostanem smerom k Tupého ulici a následne do Vinohradov. Ideálne trasu s čo najmenším počtom áut, bočné cesty mi nevadia, ale chcem sa vyhnúť takým ako Trnavská cesta, Šancová, Vajnorská, resp. ideálne ich len križovať.

Vďaka za rady.
16.03.2023 - 14:59:28
00
Gtoso napísal:
Zdravím, dosť pravdepodobne sa budem sťahovať z Petržalky do Ružinova a preto Vás chcem poprosiť o tipy, ako sa z oblasti Miletičovej, Ružovej doliny najlepšie a najbezpečnejšie dostanem smerom k Tupého ulici a následne do Vinohradov. Ideálne trasu s čo najmenším počtom áut, bočné cesty mi nevadia, ale chcem sa vyhnúť takým ako Trnavská cesta, Šancová, Vajnorská, resp. ideálne ich len križovať.

Vďaka za rady.


Mapu si neskusal konfrontovat? https://en.mapy.cz/s/rakepugaha
16.03.2023 - 15:15:09
00
Takto sa da tiez. Je to v mape prepnute pre pesich, ale v pohode to prejdes aj na bajku a vyhnes sa vacsine frekventovanych krizovatiek a ciest: https://en.mapy.cz/s/fanefehuce
16.03.2023 - 15:30:53
01
Bol som skusit cyklo senkvice - modra. Podarilo sa mi aj zabludid, kedze su tam kamene v krizovatke. A ten 500m usek kde je nejaky stary asfalt so strkom, je nepochopitelny. Pre koho bolo toto robene? Urcite sa to musi dat nejak vyriesit, nech sa tam da ist aj na cestaku normalne alebo na kolobezke.

Inac asfaltove useky parada.

https://www.youtube.com/watch?v=cucpq9TglXU
19.03.2023 - 17:40:56
03
Pascalwb napísal:
Bol som skusit cyklo senkvice - modra. Podarilo sa mi aj zabludid, kedze su tam kamene v krizovatke. A ten 500m usek kde je nejaky stary asfalt so strkom, je nepochopitelny. Pre koho bolo toto robene? Urcite sa to musi dat nejak vyriesit, nech sa tam da ist aj na cestaku normalne alebo na kolobezke.

Inac asfaltove useky parada.

https://www.youtube.com/watch?v=cucpq9TglXU



No ...vraj..ak vytrháš plynové potrubie ktoré ide popod....? tak nebude problém tam dať asfaltík ?
19.03.2023 - 19:56:28
00
no len existuje urcite nejake riesenie. Kludne nech tam daju nejake platne plechove alebo dlazbu. Cesta vedla tiez nema dieru. Lebo toto su akurat tak zbytocne minute peniaze, mtb mohli jazdit aj po polnej ceste.
19.03.2023 - 20:29:29
00
lubi sa mi na tom videu že pokial tam bola len ta vinohradnícka asfaltka tak tam človek pomaly nestretol ludí, ako tam ide cyklotrasa už su tam peši na vychádzke alebo s kočárom
19.03.2023 - 20:57:02
01
Gtoso napísal:
Zdravím, dosť pravdepodobne sa budem sťahovať z Petržalky do Ružinova a preto Vás chcem poprosiť o tipy, ako sa z oblasti Miletičovej, Ružovej doliny najlepšie a najbezpečnejšie dostanem smerom k Tupého ulici a následne do Vinohradov. Ideálne trasu s čo najmenším počtom áut, bočné cesty mi nevadia, ale chcem sa vyhnúť takým ako Trnavská cesta, Šancová, Vajnorská, resp. ideálne ich len križovať.

Vďaka za rady.


Kadial si chodil z Petrzalky na Vinohrady?

Ja chodievam tadialto. Najkratsia cesta.
Po Bajkalskej. Po pravej strane je cyklochodnik.
Od bodu 5 po 6 chodievam tento usek po ceste. Prejdem za krizovatku a hned na 6 idem na chodnik. Az za krizovatku Pionierka (pri Zvaracskom ustave). Od 5 po 6 mozes ist aj po lavej strane po chodniku ale musis prejst cez 2 priechody.
https://sk.mapy.cz/s/mecanovopu

Tam potom prejdem po chodniku, parkovisku az na Sliacsku.
https://sk.mapy.cz/s/lacehekena

Za zeleznicnym podjazdom uz je na tebe kam pojdes. Ci na Vinohrady, Krasnany, Racu alebo cez Ahoj Briezky na Kamzik, ci cez Kolibu na Kamzik.
21.03.2023 - 10:48:48
03
keyboard_arrow_up