no takýto stav je dosť krátkodobý, až to zaklepe, ale tak na oko to vyzerá fajn a ani kontrolka nezasvieti :D
03.04.2023 - 09:57:53
00
tak to s tým pribúdajúcim "olejom" je dnes hlavne problém malých turbobenzínov... keď to ľudia po meste točia na nízkych otáčkach, dochádza ku kondenzácii benzínu na stenách valcov, ktoré následne krúžky zotrú dole do oleja... problém je ak by človek jazdil iba krátke trasy po meste a nebol by čas olej "prehriať", potom olej "pribúda"...

ono za normálnych okolností sa ten benzín odparí, lenže je tam aj druhá vec, že benzín voči oleju pôsobí ako rozpúšťadlo a tam tá (dlhodobá) zábava začína... preto do serv. knižiek píšu, že výmena oleja po 15 tis. km, a ak je auto prevádzkované ako taxi, alebo mestské, že interval treba skrátiť na 1/2 a to nikto nerobí, a potom sa hádaj o reklamáciu motora (pozrú na online register jázd a si v "kýbli")
03.04.2023 - 10:07:13
01
Priamy vstrek, podtáčaný motor, lebo všade novinári sa sťažujú, že auto točí "astronomických" 2200 otáčok pri 90km/h, tak ľudia sú zblbnutý a netočia viac ako 2000rpm, zlé výmeny oleja, ak sa k tomu prirátajú krátke cesty po meste do 5km, tak je problém je na svete. Poznám ľudí, ktorých benzínové auto videlo 3000rpm len na emisnej a auto má nabehaných kľudne aj 80+ tisíc km. Tí, čo majú diesel, tak horná hranicami je 2200-2300rpm.

Niečo veselšie, celkom čiperný dôchodca, za 20 rokov najazdiť 308 000km https://auto.bazos.sk/inzerat/149412710/citron-c5.php
03.04.2023 - 10:53:53
00
misung napísal:
Dieslova Mazda sama o sebe je problém 😀

ked som googlil, lebo tu mazdu 3 nemam, ale nieco sa crtalo tak... diesel 1.6 pozicany od Ford/volvo, 2.0 vyvinuty komplet v mazde, ale nemaju zasadne konstrukcne chyby a ani v recenziach som nenasiel zasadne hlasky o nespolahlivosti. Opakovala sa len kvalita paliva a zanasanie olejovej vane no a riedenie oleja palivom. Inak si myslim, ze problemy porovnatelne s ktorymkolvek autom. Okrem toho, podvozok Fiesty, cize to muselo ist celkom fajn. Ale neobhajujem to auto, stale je to japončík, bud milujes, alebo nie :sun:
03.04.2023 - 11:28:21
00
Izzy68 napísal:
presne tak, napr. dieslova mazda 3.
Pri kupe je potrebne kontrolovat rysku oleja, ci sa nenachadza nad max, lebo potom problem


Dovolim si ťa poopraviť, pretože zrovna takto vznikajú celkom zbytočne dezinpretacie. Stúpanie oleja nad rysku Max nie je chyba, je to vlastnost motora.
Nastáva tomu preto, lebo pri regenerácii Dpf sa olej riedi naftou. Podstatné je, aby olej nestupol nad rysku X.

Preto je dôležité meniť pravidelne olej, ešte urgentnejsie ako pri iných motoroch a následne používať originál mazda olej (aspoň ja tak v dobrej viere na základe mojich informácií robim)

Co sa týka naftových Mazd, tie vybavené 2.2 motorom mzr-CD bývajú problémové pri zanedbani údržby a nepochopenia / ignorovania špecifík používania motora.

Naopak, 2.2 skyactiv je časovaná bomba.
03.04.2023 - 11:35:10
10
a to neni vsetko. to neni len to, ze ten benzin nasteka do oleja, ale aj to, ze ten olej sa pri tom poskakovaní po meste dostatocne neprehreje. preto to co tam nasteka sa nasledne ani neodpari. ak niekto dlhe minuty cruisuje pri 100 km/h na 2200 ot./min je aj pre ten priamovstrekovy motor uplne najmensi problem.

ked sa šolíchate s priamovstrekom po meste, tak mu treba aspon raz za tyzden poriadne "stupit na mandle" na okreskach alebo na dialnici.

okrem toho, karbonovat bude kazdy benzinovy priamovstrek. kazdy. zalezi aj od pouzivatela, ze ci viac, ci menej.

:) ale aby sme vas nevideli potom na fb policie s nadpisom dalsi cestny pirat. s rozumom treba. nikoho nenabadam porusovat pravidla cestnej premavky.
03.04.2023 - 11:38:28
00
v okoli vacsina co mala dieslovu mazdu bol to problem na kolesach. benzinove naopak, radost jazdit. Ved co v motore nie je to sa nepokazi :)

ohladom skyactive 2.2 je urobene pekne videjko. https://www.youtube.com/watch?v=05EU-XQhctM
03.04.2023 - 11:43:30
00
ano, 2.2 Skyaktiv diesel su problem, ale tie predtym co boli 2.0 alebo 2.2 boli celkom v pohode ak si sa s tym nemotal cely cas po meste, mam Mazdu diesl z 2006 a 320tis a v pohode, jedine altik, vsteky menene za jazdene.. ale to su standard veci, DPF, turbo origo...

dokonca psledne roky sa motala aj iba po meste, ale daval som pozr na filter, olej menil po roku alebo 10tis a nikdy na mna DPF nezmurklo
03.04.2023 - 11:50:28
00
stanlee napísal:
...pri regenerácii Dpf sa olej riedi naftou.
toto prosím vysvetliť
dpf je vo výfuku, nie?
03.04.2023 - 11:56:15
00
quasimoto napísal:
Mne sa u TDI tak v polovici pripadov stane ze v ramci 30tis intervalu sa doleje pol litra.


Kto ,,prezieravo´´ dodržuje takéto intervaly sám si zarába na problémy bez ohľadu na značku a dobre mu tak. Celý Longlife je len marketingovvý odrb.
03.04.2023 - 11:58:58
02
Je to premenlivy interval, 30tis je maximum, no auto si to sleduje podla sposobu prevadzky a samo informuje o potrebe vymeny.
Zo skusenosti to u mna bolo rozne od 21tis do 30tis.

Samozrejme, menit po 15tis fixne motoru neuskodi, no drviva vacsina tychto TDI su sluzobne auta, operaky a zial mnohe ani tych 30tis nedodrziavaju, co uprimne nechapem. Alebo nerobia vymeny v autorizovanom servise.
03.04.2023 - 12:03:43
00
lukas6s8p napísal:
toto prosím vysvetliť
dpf je vo výfuku, nie?

nevznikaj dezimformaciu! :-D
03.04.2023 - 12:11:40
00
lukas6s8p napísal:
toto prosím vysvetliť
dpf je vo výfuku, nie?


Pri regeneracii DPF filtra sa vstrekuje palivo do valca pri vyfukovom cykle, aby nasledne toto palivo zhorelo v DPF filtre - tymto sa vypaluje. Pri nedokoncenej regeneracii vypnutim motora, toto vstreknute palivo ostava vo valci a nasledne stecie okolo piestu do olejovej vane. Preto hladina oleja v motore stupa. Nieje to vlastnost motora. Ak sa jazdi dostatok dlhych tras, regeneracia prebehne napr. na dialnici, tento problem nenastane.
03.04.2023 - 12:13:00
02
ani toto sa mi nezdá :D
to by muselo každé vypínanie motora končiť nedokončenou regeneráciou, aby sa to prejavilo na objeme oleja...
keď na tým rozmýšľam, toto by sa mohlo diať iba v motore, ktorý nemá dodatočný vstrek priamo do výfuku, ale používa normálne vstreky a tie ťažko dokážu jenorazovo rádovo zväčšiť objem vstrekovaného paliva, lebo normálne sú to iba zlomky mililitra (nechce sa mi počítať) a z toho by sa to ťažko nahromadilo
03.04.2023 - 12:21:49
00
otazka k tym vysokym intervalom vymeny... filter sa meni rovnako s olejom po 30 tis., alebo je predpisana castejsia vymena.
Leb olej sa sice moze tvarit ako longlife, ale filter uz po 7-10 tis. km ma dost .
03.04.2023 - 12:34:20
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up